Vandaag had ik een vlucht van Palma naar Dusseldorf. Aangekomen blijkt mijn koffer kwijt te zijn. Iemand vertelde mij dat er een koffer op de grond was gevallen, maar wat ik niet weet is op welk vliegveld. Dusseldorf heeft mij naar huis gestuurd en gezegd dat ik dit online moet onderzoeken. Ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt en er zat alles in. Ik vloog met Eurowings. Is er iemand die mij kan helpen? Ik maak me echt heel erg zorgen.
Wat balen ts! Meestal komt het wel goed met bagage. Door het label kunnen ze zien dat het van jou is. Evt kan je je reisverzekering even bellen voor advies.
Helaas al vaak meegemaakt, soms door krappe overstaptijden/vertraging hebben ze niet genoeg tijd om je bagage over te laden en kom deze later achterop. Op het vliegveld heeft iedere bagage afhandelaar zijn eigen balie, komt je koffer niet mee kun je je bij die balie melden en moet je gegevens achter laten. Bewaar idd altijd goed de sticker of kaartje van de bagage afgifte totdat je je koffer terug hebt, dat nummer hebben ze nl. nodig. Vaak komt je koffer een dag of wat later, dan bezorgen ze hem op het opgegeven adres (thuis of op je vakantie adres). Ik pak voor de zekerheid altijd ondergoed en shirt in mijn handbagage mee, zodat je op bestemming toch wat schoons aan kan doen.
Inderdaad hier! En de meeste koffers komen met de volgende vlucht. Wél melding maken dus en dat hoeft niet erns op de luchthaven.
Dorus
Geplaatst: 27-07-24 11:54
Wij hadden het een paar weken terug dat er tijdens de eerste vlucht een tas op Schiphol achter gebleven was. Dat was dus een beetje nijpend, want hoe weten ze op de tussenstop wat de eindbestemming van die tas moet zijn? Het label dat eraan hing had de tussenstop als bestemming. En de tas bevatte een complete trekking uitrusting inclusief proviand voor één persoon en was echt noodzakelijk op tijd te hebben voor onze reis.
Maar ook dat is allemaal goed gekomen en de tas kwam met de eerstvolgende vlucht een dag later aan op onze eindbestemming. We zijn uiteindelijk maar vier uurtjes later dan gepland met onze trektocht begonnen. Iedereen had z’n eigen rugtas met eigen spulletjes en we hebben niet last minute nog een volledige trekking uitrusting hoeven te kopen ter vervanging.
Wij gooien tegenwoordig een airtag in de koffer, dan weet je waar je koffer uithangt. Verder inderdaad even melden dat je baggage vermist is, meestal komen ze het nabrengen als ie gevonden is.
Update: nog steeds niks gehoord en ook geen updates. Hebben nu opnieuw een melding gedaan, afgelopen dagen de nodige dingen opnieuw gekocht en vandaag de laatste dingen. Bewaar de bonnetjes van alles in de hoop dat ze dat gaan vergoeden
Heb je al gekeken wat je reisverzekering vergoedt? Je kosten daar terugvragen kan makkelijker zijn dan de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk stellen.
Bonnetjes bewaren en bij de reisverzekering claimen. Verder weet je natuurlijk niet of het jouw koffer was die is gevallen, het kan net zo goed die van een ander zijn. In de meeste gevallen wordt de koffer naar je vakantieadres gestuurd of anders naar je huisadres. Heb je het gemeld op de luchthaven? Daar moet je of via het adres dat is aangegeven aangeven dat je tot een bepaalde datum bij je vakantieadres bent.
Update: Buurvrouw was gisteren op vliegveld dusseldorf en heeft me koffer daar gevonden in een kantoor van eurowings. Deze heeft ze mogen meenemen. In hun systeem stond dat die pas 5 augustus bij mij geleverd zou worden. 2 weken na mijn aankomst in Nederland dus
Ja dat is wel vrij normaal, wij hebben al een paar keer geen koffer gehad door krappe overstap. Duurde bij ons ook een week. Fijn dat je hem weer hebt.
Fijn dat je koffer terecht is, maar wat gek dat je buurvrouw hem heeft mogen meenemen. Of zat er toch nog een controle/ een check op?
Photograph
Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 13:15
Punz schreef:
Fijn dat je koffer terecht is, maar wat gek dat je buurvrouw hem heeft mogen meenemen. Of zat er toch nog een controle/ een check op?
Jaa ze had een kopie van mijn ID nodig en haar ID
Malle_meid
Geplaatst: 02-08-24 13:25
fijn dat je koffer weer terug is. Dit is mij ook een keer overkomen op weg naar mijn vakantieadres. Ook al hadden ze koffer een dag later naar mijn hotel gebracht, was dit toch een erg vervelende ervaring. Sindsdien doe ik ook altijd wat basis spullen in mijn handbagage, zodat mocht mij koffer niet direct aankomen, ik in ieder geval toiletspullen, ondergoed, bikini ed. bij me heb. Je kunt natuurlijk altijd ter plaatse spullen kopen, maar toch...
en inderdaad tegenwoordig een airtag in mijn koffer
Dorine92
Geplaatst: 02-08-24 15:09
Supervixen schreef:
Ja dat is wel vrij normaal, wij hebben al een paar keer geen koffer gehad door krappe overstap. Duurde bij ons ook een week. Fijn dat je hem weer hebt.
Jeetje. Nou ik ben blij dat ik altijd alleen met handbagage reis dan