dweil en vloerwisser gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

veneri

dweil en vloerwisser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-24 19:03

oke, hele stomme vraag, maar ik zoek me kapot.
voor mijn aankomende nieuwe vinyl vloer ben ik op zoek naar een stevige en makkelijke vloerwisser om de vloer mee van stof te ontdoen, en een dweildoek. maar welke is nou echt goed en stevig?

Lindsey_99

Re: dweil en vloerwisser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:26

Over de IJssel

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 21:24

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 21:28

Ik heb de duurdere uitvoering van de Spargo, die van Swiffer (eerst met de Spargo getest of ik het wat vond) en het is een fijn ding, maar meer voor even snel tussendoor voor wat vuilere plekken, niet voor hele vloeren.

Daar heb ik de Veleda wringmop voor met centrifuge in de emmer. Stof van de vloer gaat nog altijd het beste met de stofzuiger, maar voor een snel rondje pakt de Swiffer met antistatisch doekje verbazend veel op :).

Extremely rare and Beyond Compare

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-24 09:03

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 10:00

veneri schreef:
En van Leifheit? De profi xl?
Lijkt mij een mooi systeem, behalve het uitwring deel. Iemand hier ervaring mee?

https://www.bol.com/nl/nl/p/leifheit-vl ... 158894055/

Deze gebruik ik al jaren, doet wat hij moet doen. Ook de uitwringer werkt perfect, die gebruikt mijn moeder ivm eczeem en artrose in haar handen

Doe wel en zie niet om

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 10:09

veneri schreef:
Lijkt mij een mooi systeem, behalve het uitwring deel. Iemand hier ervaring mee?

Gebruik ik al zeker 15 jaar. Wel met nieuwe dweil ;) Hij heeft een lekker breed oppervlak.
Dat is nog de oude versie met aluminium stok uit één stuk en een ander model wringpers zonder wielen.

Ik ben er zo blij mee dat ik hem voor onze tweede woning ook besteld heb. Dat is de nieuwere uitvoering met stok in delen en een kliksysteem waardoor je er ook andere hulpstukken aan kunt koppelen.
De nieuwe wringpers met wielen ging al snel kapot, de geleider van de pers brak aan één kant af, dus nog wel bruikbaar maar verzwakt. Ik heb foto's gestuurd naar Leifheit en meteen een nieuwe wringpers gekregen. Dus nu staat de oude, verzwakte als reserve.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-24 10:33

Je gebruikt nu dus de nieuwe versie uit de link die ik plaatste?
Is dat uitwringen (losmaken en vastmaken) van de dweil een beetje handig te doen ?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 10:36

veneri schreef:

Mijn moeder, die ook voor haar werk bij andere mensen schoon maakt, zweert hierbij.

Dus die heb ik uiteindelijk ook voor thuis. Ik gebruik ook hun vloerreiniger vloeistof, en ben goed tevreden. Echt minder strepen enzo dan wanneer ik voorheen de vloer dweilde :-)

https://www.mbcfotografie.nl
Nu een super gave winactie twv €175 op mijn insta en Facebook!
Mijn leven met mijn pony? Insta Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 10:54

Ik heb ook de leifheid, de blauwe pluche gebruik ik soms al ik weinig tijd heb snel rondje om het ergste vuil weg te krijgen. de dweil werkt ook erg fijn
Blokker heeft ze ook vaker in de aanbieding

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 10:58

veneri schreef:

Zonder uitwringdeel heb ik ook zo'n soort dweil. Maar eigenlijk zou ik liever een emmer met 2 compartimenten hebben. Zodat je uitwringt in het ene deel en schoon water in het andere deel. Want nu blijf je dweilen met vies water :+

Zo iets https://www.bader.nl/shop/product/boden ... e=hiddenpi

Maar dan met een platte dweil zoals die van Leifheit

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 11:05

Team Leifheit :)

Werkt prettig en niet kapot te krijgen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 11:17

veneri schreef:
Je gebruikt nu dus de nieuwe versie uit de link die ik plaatste?
Is dat uitwringen (losmaken en vastmaken) van de dweil een beetje handig te doen ?

Ik gebruik de oude in mijn Nederlandse huis en de nieuwe in ons Griekse huis :o
De dweil klik je op dezelfde manier vast: De haakjes van de dweil klik je vast aan het vaste deel van de dweilhouder, dus niet aan het losse deel met traphaak. Dat gaat makkelijk. Het loshalen doe ik intussen wat voorzichtiger. Je kunt hem snel lostrekken, maar dan gaat de dweil eerder kapot. Er zitten namelijk plastic vierkantjes (versteviging) achter die haakjes en als je daar vaak genoeg hard aan trekt (jaren), dan scheurt dat uiteindelijk uit.
Het uitwringen van de dweil gaat makkelijk. Je maakt de dweil los, door met je voet op de traphaak van de dweilhouder te trappen. Je drukt hem in het emmerdeel van de wringpers om uit te spoelen. Dan laat je de dweil in plooien bovenin de dweilpers vallen. Zodat je een zigzag krijgt die goed in het bovenste bakje past. Daar word je snel handig in. Een nieuwe dweil is nog een beetje stug, een oude veel soepeler, die gaat nog makkelijker. Dan één of twee keer trappen op het bovenste deel van de pers om uit te wringen. Vervolgens zet je de dweil op de grond, andere kant in de hoes, duw aan en hij klikt weer vast. Je hoeft bij dit alles dus niet te bukken, of de dweil aan te raken als die eenmaal vastzit.
En na gebruik trek je de dweil eraf en gaat die in de wasmachine. Ik spoel hem altijd één keer, om de ergste viezigheid eruit te halen (dat gaat toch beter dan in de dweilemmer). Daarna stop ik het spoelprogramma. Ik laat de dweil opdrogen tot ik een witte was ga doen. De dweil gaat in een waszakje bij de witte was op 60 graden.
Je kunt op Youtube filmpjes vinden over het gebruik van de Profi XL.

Oh ja, de bovenkant (het persgedeeltje) kan wel van de onderkant (het emmerdeel) afgehaald worden. Sommige mensen hebben niet door hoe dat moet en zetten dan rustig in een review dat de bovenkant er niet vanaf kan. Dus wel!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 13:50

Nou ik heb de leifheit profi xl besteld en in elkaar gezet.
Eerst voor gebruik even gekeken of het een handig systeem is voor mij.
Niet dus, wat een onding. Echt heel onpraktisch. Het wringding van de emmer zit bij mij op kniehoogte, wat al niet handig is. Het invouwen en uitwringen van de dweil vind ik echt onpraktisch. Deze gaat retour. Even verder zoeken naar iets anders dus.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:57

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 14:46

Jammer dat de profi xl niet werkt voor jou. Gelukkig kan hij retour!
Ik ben 1.78 lang, dat zal vast wel verschil maken ;)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie