De situatie is als volgt, ik zit in een huurwoning na een misselijke scheiding en dreigende dakloosheid en daar woon ik heel fijn. Mijn vriend woont in een koopwoning, ook heel fijn. We zijn aan de volgende stap toe want ik word helemaal gek van het heen en weren en overal liggen tassen en spullen van mij. Dit werkt niet en dus heb ik bedacht dat ik ga verhuizen. Vervolgens breekt er lichte paniek in mijn hoofd uit want waar begin ik? En mijn hersenen werken zo dat ik dan dus maar niet begin. Ik weet het gewoon niet meer maar lig wel halve nachten wakker van wat ik allemaal moet doen.
En tuurlijk kan ik een verhuizer inschakelen, dat ga ik ook zeker doen maar het gaat me dus om de periode ervoor. Ik heb nu bedacht dat ik eind september/begin oktober over ga. Bestaat er zoiets als een stappenplan, een richtlijn waar je mee begint om te voorkomen dat het een nog grotere chaos wordt. Ik overzie het gewoon niet meer. Ik was al aan het zoeken of er geen mensen bestaan die je ter plekke helpen ermee. Maar goed, ik hoor dus heel graag tips. Want er komt nu niets uit mijn handen en ik verdrink mezelf in mijn werk. Daar wordt mijn opdrachtgever heel blij van maar tis geen oplossing

Mijn tweede vraag betreft de vraag, hoe kan ik zoveel mogelijk risico uitschakelen om ooit nog een keer dreigend dakloos te worden. En ja ik sta sinds deze woning gelijk opnieuw ingeschreven dus bouw wel jaren op maar het gaat me er meer om dat als ik bij mijn vriend intrek en er zou iets met hem gebeuren, dat ik niet halsoverkop eruit moet. Hij heeft drie kinderen en die willen vast en zeker zijn huis hebben

Trouwen is niet aan de orde, zo geen zin in maar iets als samenlevingsovereenkomst of geregistreerd partnerschap zou wel kunnen. Naar de notaris gaan we echt nog wel een keer maar niet nu dus liefst iets wat we zelf kunnen regelen maar wat vooralsnog wel wat zekerheid geeft.
Wie weet in welke richting ik moet gaan denken of heeft daar ervaring mee? Inkopen in zijn huis gaat nu niet gebeuren, op termijn willen we samen een ander huis kopen en dan verandert alles toch. Het gaat me om de tussenliggende periode.