Samenwonen en verhuizen, mijn hoofd loopt over

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

daffodil

Samenwonen en verhuizen, mijn hoofd loopt over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-24 11:40

Maar...bokt weet alles! Dus ik dacht ik waag er een topic aan.

De situatie is als volgt, ik zit in een huurwoning na een misselijke scheiding en dreigende dakloosheid en daar woon ik heel fijn. Mijn vriend woont in een koopwoning, ook heel fijn. We zijn aan de volgende stap toe want ik word helemaal gek van het heen en weren en overal liggen tassen en spullen van mij. Dit werkt niet en dus heb ik bedacht dat ik ga verhuizen. Vervolgens breekt er lichte paniek in mijn hoofd uit want waar begin ik? En mijn hersenen werken zo dat ik dan dus maar niet begin. Ik weet het gewoon niet meer maar lig wel halve nachten wakker van wat ik allemaal moet doen.

En tuurlijk kan ik een verhuizer inschakelen, dat ga ik ook zeker doen maar het gaat me dus om de periode ervoor. Ik heb nu bedacht dat ik eind september/begin oktober over ga. Bestaat er zoiets als een stappenplan, een richtlijn waar je mee begint om te voorkomen dat het een nog grotere chaos wordt. Ik overzie het gewoon niet meer. Ik was al aan het zoeken of er geen mensen bestaan die je ter plekke helpen ermee. Maar goed, ik hoor dus heel graag tips. Want er komt nu niets uit mijn handen en ik verdrink mezelf in mijn werk. Daar wordt mijn opdrachtgever heel blij van maar tis geen oplossing :+

Mijn tweede vraag betreft de vraag, hoe kan ik zoveel mogelijk risico uitschakelen om ooit nog een keer dreigend dakloos te worden. En ja ik sta sinds deze woning gelijk opnieuw ingeschreven dus bouw wel jaren op maar het gaat me er meer om dat als ik bij mijn vriend intrek en er zou iets met hem gebeuren, dat ik niet halsoverkop eruit moet. Hij heeft drie kinderen en die willen vast en zeker zijn huis hebben :D
Trouwen is niet aan de orde, zo geen zin in maar iets als samenlevingsovereenkomst of geregistreerd partnerschap zou wel kunnen. Naar de notaris gaan we echt nog wel een keer maar niet nu dus liefst iets wat we zelf kunnen regelen maar wat vooralsnog wel wat zekerheid geeft.
Wie weet in welke richting ik moet gaan denken of heeft daar ervaring mee? Inkopen in zijn huis gaat nu niet gebeuren, op termijn willen we samen een ander huis kopen en dan verandert alles toch. Het gaat me om de tussenliggende periode.

Rintah

Re: Samenwonen en verhuizen, mijn hoofd loopt over

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:56

Heel herkenbaar, ik raak bij grotere projecten ook nog wel eens het overzicht kwijt en heb dan geen idee meer waar te beginnen. De oplossing voor mij is het project kleiner maken. Dus niet, "huis inpakken" maar "logeerkamer inpakken" of "winterkleding inpakken"

Een klein duidelijk behapbaar doel, wat je binnen een duidelijk tijdsbestek af kan hebben.

Én, vergeet niet goed te labelen!!!! Zodat je als je op zoek bent naar iets je weet in welke doos(/dozen) dat zit.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:58

Verhuizen is ook geen talent van mij (inpakken voor vakantie is al ellende) dus ik stap even naar vraag 2

Hoe lang kennen jullie elkaar? Hoe lang woon je nu in je huidige woning?
Ik zou persoonlijk niet meteen een woning opzeggen als je nu een fijn eigen plekje hebt.. eerst maar eens kijken of het echt werkt

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:02

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:06

Ik denk dat jullie nu wel het best naar de notaris kunnen gaan, en een vruchtgebruik testament opstellen -> dan erven de kinderen de woning wel, maar mag jij er blijven wonen.
Meestal wordt het dan een "langstlevende vruchtgebruik". Maar je kunt waarschijnlijk ook wel een termijn afspreken (dat je er bv nog max 5 jaar mag wonen, of welke termijn jullie samen redelijk vinden). Een notaris kan je daar over adviseren.

Maar leg het wel goed vast; anders heb je inderdaad zo maar een probleem als er iets gebeurd.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:07

Polly schreef:
Verhuizen is ook geen talent van mij (inpakken voor vakantie is al ellende) dus ik stap even naar vraag 2

Hoe lang kennen jullie elkaar? Hoe lang woon je nu in je huidige woning?
Ik zou persoonlijk niet meteen een woning opzeggen als je nu een fijn eigen plekje hebt.. eerst maar eens kijken of het echt werkt

Ik sluit me hier voor 100% bij aan.
Voor mij zou het opzeggen van de woning echt een ding zijn hoor!
Met de huidige woningmarkt is het zo ontzettend moeilijk om weer een woning terug te krijgen ondanks dat je weer ingeschreven staat.
100% samenwonen is in mijn optiek anders dan je situatie van nu.
Ik zou om te beginnen eerst eens een bepaalde periode (bv 3 maanden) samen wonen en dan pas gaan denken aan het opzeggen van mijn huis.

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:09

Hier zelfde mening. Niet slim om je eigen huis op te zeggen. Maargoed daar is het geloof ik al te laat voor

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:21

Ik ben begin dit jaar gaan samenwonen met mijn vriend. Beide een koophuis, dus een net andere situatie. Maar wellicht heb je iets aan mijn stappenplan :).

Mijn eerste tip is om alles op te schrijven in een notitie blok. Maak lijstjes, haal de zorgen uit je hoofd en zet ze op papier. Dit helpt al. Althans. Dit heeft mij geholpen.

1. Begin met het bijhouden van de post die je binnen krijgt. Maak daarbij ook direct een lijstje van alle organisaties/bedrijven welke jouw huidige adres hebben. Je kunt na de verhuizing dan afvinken of je overal een adreswijziging hebt doorgevoerd.

2. Geldzaken bespreken. Wat komt erin, wat gaat eruit. Wordt er van je verwacht dat je meebetaald aan de hypotheek, het gas/lichtwater, boodschappen etc. Gaan jullie vanuit een gezamenlijke rekening werken voor de boodschappen etc. etc.
Hou wel rekening met het volgende: Als jij gaat meebetalen aan de hypotheek, dan zorg je voor een waarde vermeerdering van het huis in theorie. Je betaalt samen de hypotheek af. Als het huis verkocht wordt, is er overwaarde (gezien de huizen duurder worden, de hypotheek lager, etc). Leg dit vast! Dit is ook gelijk stap 3.

3. Ga naar een notaris en stel een samenlevingscontract op. Leg echt alles vast en regel een testament daarbij.

4. Controleer jouw verzekeringen en andere abonnementen. Zeg verzekeringen en abonnementen op tijd op! Denk hierbij aan inboedel verzekering, je telefonie/internet, etc. etc. Dit is gelijk een goed moment om te kijken of alle abonnementen en verzekeringen nog nodig zijn. Dit geldt ook voor je vriend! Als jij erbij komt, controleer dan of de verzekeringen van het huis (inboedel etc) nog in orde zijn.

5. Inpakken! En dan is de vraag waar je begint natuurlijk. Ik heb het als volgt gedaan:
Gestart bij spullen en spullen in kasten waar ik weinig gebruik van maak, daarna per kamer verder gegaan.
Ik heb als laatste mijn kleding gedaan, vond ikzelf het makkelijkste.

Label elke doos op de bovenkant en de zijkanten. Maar label ook wat erin zit! Bijvoorbeeld:
KEUKEN
Bordjes en kommetjes uit kastje X

SLAAPKAMER
Kleding uit kast X

WOONKAMER
Kaarsen, kussentjes.

Zo blijft het overzichtelijk waar wat in welke doos zit. Ik heb enkele dozen nog ingepakt staan op zolder, omdat het niet in dit huis past (dubbele spullen voor de keuken bijvoorbeeld. Ik wil niet mijn keuken spullen 'opgeven'. En zo heb ik kleding dat niet in de kasten hier past).

6. Verkoop spullen welke je niet meer nodig hebt.
Zo heb ik mijn bank en bed bijvoorbeeld verkocht toen we gingen samenwonen. Begin hier op tijd mee ;).

Tijdens het samenwonen (eerste maanden):
1. Ga je naar een ander dorp verhuizen? Zorg dan dat je kijkt of je nog bij de huisarts terecht kan. Zoek zo nodig een andere huisarts en apotheek.
2. Controleer abonnementen. Staan ze op het goede adres?
3. Uitpakken, settelen en het huis ook een beetje eigen maken.

En ik sluit mij verder aan bij de tips van anderen:
Hou je eigen huis nog even aan om te testen of het samenwonen echt wel bevalt. Zeg je de huur toch op? Zorg dan dat je blijft ingeschreven bij de woningbouw. Behoud je plekje en de kans op een huis, mocht het toch fout lopen.

Een beetje een uitgebreid bericht dit. Hopelijk heb je hier iets aan!

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:32

Ik lees alleen maar "Ik" Waar is je vriend in dit verhaal? Jullie gaan toch SAMENwonen? Dan hoef je toch niet alles alleen te doen en te regelen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:43

Notaris is de eerste stap, VOOR je verhuist!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:55

Chickyy schreef:
Ik lees alleen maar "Ik" Waar is je vriend in dit verhaal? Jullie gaan toch SAMENwonen? Dan hoef je toch niet alles alleen te doen en te regelen?

Ja dat dacht ik eigenlijk ook. :o

Je vriend helpt je toch met inpakken en spullen uitzoeken en samen met jou je spullen verhuizen naar hem toe alles regelen.
Wat kan weg en wat wil je bewaren, moet je een opslagbox huren voor bepaalde spullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:58

Daf allereerst gefeliciteerd met deze stap.
Zou als het kan wel zsm de boel/contract op papier zetten. Scheelt een berg ellende.
Welke abonnementen ed zitten er aan je adres gekoppeld
Dus GWL, brand/inbraak,niet vergeten je Gemeentelijke lasten, je HH.
(ik zou mijn inschrijving voor een woning fijn behouden better safe than sorry)
Wat betreft je meubels, kijk wat je wilt/kan behouden en laat de rest ophalen door een kringloop.
Spullen zelf inpakken en dozen merken wat erin zit.
Je komt in een bestaand op orde zijnd huis, dus zorgen om vloeren, muur, raam heb je niet.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:58

ellepel schreef:
Chickyy schreef:

Ja dat dacht ik eigenlijk ook. :o

Je vriend helpt je toch met inpakken en spullen uitzoeken en samen met jou je spullen verhuizen naar hem toe alles regelen.
Wat kan weg en wat wil je bewaren, moet je een opslagbox huren voor bepaalde spullen.

Ik ben misschien een hele eigenwijze uitzondering hier :P . Ik wilde graag zelf mijn spullen inpakken, omdat ik dat een soort "afsluiting" vond.

Wel hebben we samen besproken wat we willen houden (en dan met name spullen voor de keuken en dingen die je neerzet etc.). En hebben we samen spullen naar de stort gebracht die weg mochten.

Maar wel goed ook om dit te doen! Bespreek ook hoe je zijn huis ook een beetje jouw huis kan maken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-24 13:05

Ha top zoveel reacties al, ik zal even reageren. Ik woon hier nu 7 jaar en heb nog helemaal niets opgezegd en ik ben dat ook nog niet van plan. Ik moet eerst van alles geregeld hebben voordat ik ergens een deur dichttrek. Het kan zomaar zo zijn dat ik nog een half jaar mijn woning aanhoud maar op de manier zoals ik het nu doe, is het onleefbaar. Overal liggen spullen en ik blijf maar heen en weren. Daar word ik niet gelukkig van.

Waar is mijn vriend in dit verhaal? Lekker op zijn werk of in zijn eigen huis maar nooit te beroerd om te helpen alleen die kent mijn hersenen soms beter dan dat ik dat zelf doe dus die weet dat ie nu niet als een malle hier moet gaan lopen "helpen" want dan krijg ik kortsluiting. Hij is onwijs goed in het ratsratsrats aanpakken en door en dat gaat straks met de verhuizing zelf, fantastisch zijn maar dit zijn mijn spullen en ik moet hier zelf doorheen. Daarnaast heb ik ook nog een zolder vol met spullen van mijn zusje. Die is twee jaar geleden overleden en dat was niet de beste periode zeg maar. Ik moest dat huis uitruimen en dat gaf me ook net zo'n vervelend gevoel als dat het dat nu doet. Ik ben er gewoon niet goed in. Het is absoluut geen onwil van hem want hij heeft al flink wat werk verzet hoor maar dit moet ik zelf doen. Het gaat ook uiteindelijk voor rust in mijn hoofd zorgen, hoewel dat nog even ver weg is!

Wij zijn overigens 3 jaar samen inmiddels. Geldzaken etc zijn goed besproken en daar zijn ook goede heldere afspraken over gemaakt. Daar is geen enkel gedoe over. W e hebben allebei een leven gehad voordat we samen waren en allebei een scheiding doorstaan. Dus dit soort zaken zijn goed besproken.

Dat stappenplan is wel een goeie, die ga ik kopieren en uitwerken. Ik hoopte voor nu onder de kosten van een notaris uit te komen maar ik vrees dat dat m dus niet gaat worden als ik zekerheid wil over een periode er te blijven wonen als er iets met hem zou gebeuren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-24 13:07

7September schreef:
Ik ben misschien een hele eigenwijze uitzondering hier :P . Ik wilde graag zelf mijn spullen inpakken, omdat ik dat een soort "afsluiting" vond.

Wel hebben we samen besproken wat we willen houden (en dan met name spullen voor de keuken en dingen die je neerzet etc.). En hebben we samen spullen naar de stort gebracht die weg mochten.

Maar wel goed ook om dit te doen! Bespreek ook hoe je zijn huis ook een beetje jouw huis kan maken.

Ja dit dus precies! We zijn al volop bezig in zijn huis. De badkamer is volledig gedaan, hij heeft een werkkamer voor mij ingericht want ik werk er nu al regelmatig. Daarnaast nemen we mijn bed mee dus die van hem gaat eruit en wil hij van alles veranderen/aanschaffen etc. maar ook dat overzie ik nu niet eigenlijk. Aan hem ligt het niet hoor :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:09

Kan je je huis eventueel tijdelijk gemeubileerd verhuren?
Dan ben je het niet zo definitief kwijt.

Ik ben al heel vaak verhuisd en vind het persoonlijk wel veel werk, maar niet ingewikkeld.

Je begint met ontspullen en je administratie goed op orde brengen.
Ook zou ik vast een afspraak met de notaris plannen. Dit ivm het samenlevingscontract en de mogelijkheid tot vruchtgebruik. Stel hij komt te overlijden en jij hebt vruchtgebruik voor 2 jaar, dan heb je nog even tijd om te verhuizen.

De spullen die je wilt houden, heb je vast niet allemaal gelijktijdig nodig. Zo begon ik voor de laatste verhuizing maanden van te voren met iedere dag 1 doos in te pakken. Vooral goed duidelijk opschrijven wat er in zit voor het geval je toch wat nodig hebt, maar vaak valt dat mee.

Toiletspullen, laptop, keukenspullen en kleding die je op dat moment nodig hebt, deed ik als laatste.

En inderdaad gebruik maken van websites waar je eenvoudig je verhuizing kan doorgeven en de post nog na laten sturen. En net voor verhuizing de inschrijving bij de gemeente regelen.

Laatste verhuizing heb ik volledig in mijn eentje geregeld op een paar uurtjes hulp van mijn zusje na op het einde.
Ging om een woonhuis van 4 personen en nog apart een compleet gastenverblijf.

We hadden al een ander huis en mijn vriend was al druk met verbouwen. Ik heb alles klaar gezet en ingepakt.
De verhuizers hebben alles vervoerd.
Hetgeen naar onze tijdelijke vakantiewoning moest heb ik gemarkeerd en apart laten zetten, zodat dat niet door elkaar kwam.

Succes!

M1+10

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:44

Het is een huurhuis, dat mag je zomaar niet onderverhuren

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:51

Little_Gift schreef:

Nee, niet standaard. Dat geldt trouwens ook bij veel hypotheekverstrekkers.
Ik heb echter ook wel eens ondergehuurd gezeten en dat was gewoon met toestemming van de verhuurder.
Vragen staat vrij toch?

M1+10

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-24 13:57

nee dit kan echt niet hier, heel klein dorp en het is niet toegestaan. Dus dat is geen optie. Maar ik heb wel van de week gekeken hoever ik op de lijst sta als ik nu een woning zou moeten krijgen en ik sta dus wel inmiddels ook 7 jaar ingeschreven dus vooropgesteld dat ik ervan uit ga dat het nog wel een paar jaar kan duren, zou dat tegen die tijd wellicht mogelijk moeten zijn.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:00

daffodil schreef:
nee dit kan echt niet hier, heel klein dorp en het is niet toegestaan. Dus dat is geen optie. Maar ik heb wel van de week gekeken hoever ik op de lijst sta als ik nu een woning zou moeten krijgen en ik sta dus wel inmiddels ook 7 jaar ingeschreven dus vooropgesteld dat ik ervan uit ga dat het nog wel een paar jaar kan duren, zou dat tegen die tijd wellicht mogelijk moeten zijn.

Ik vind dat een enge gedachte hoor… Dat het nog wel een paar jaar kan duren.
Natuurlijk hoop ik dat alles goed gaat en jullie nog een lang en gelukkig leven samen hebben.
Maar een situatie kan van het ene op het andere moment veranderen.
Ga in ieder geval voor je je huis opzegt langs de notaris. Indien jullie niks regelen moet je het huis uit indien je partner overlijdt. Dat moet je echt voorkomen!

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:03

Little_Gift schreef:

Bij mijn corporatie mag je het ook maar een half jaar laten leegstaan, als je op een ander adres bent ingeschreven.Als je langer wil "proberen" bij je nieuwe vriend dan moet je dus het oude adres van je huurwoning aanhouden. Hier althans zou dat zo zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-24 14:32

Ik overweeg deze stap niet als ik nog maar ergens enige vorm van twijfel zou hebben. Dat is een ding waar ik goed over nagedacht heb. De woning nog een paar maanden aanhouden doe ik sowieso. Ik vind een half jaar best lang, dus ik neig nu naar een maand of 3 maar goed ik ben een gevoelsmens dus het kan zomaar zijn dat ik na een maand denk joh prima, ik zeg m op.

Ik blijf het ook iets griezeligs vinden om wellicht ooit zonder huis te zitten, de andere kant is dat we nooit weten hoe dingen lopen en net zoals ik de vorige keer gelukkig goed terecht gekomen ben, ga ik ervan uit dat als het ooit gebeurt, ik het dan ook wel weet te regelen. Het is alleen dat ik echt wil voorkomen dat ik een onwijs snelle tijdslimiet heb want dan wordt het heel lastig. Daarom moet ik dus echt iets vast laten leggen wat er gebeurt bijvoorbeeld in geval van overlijden.

Petpa, met de opmerking dat het nog wel een paar jaar kan duren doelde ik eigenlijk op wanneer het wellicht van belang zou zijn ;-) Op dit moment zit ik bij de bovenste 5 reacties als ik ergens op reageer. Dat heb ik uitgetest. Dus dat valt niet tegen.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:43

daffodil schreef:
Ik overweeg deze stap niet als ik nog maar ergens enige vorm van twijfel zou hebben. Dat is een ding waar ik goed over nagedacht heb. De woning nog een paar maanden aanhouden doe ik sowieso. Ik vind een half jaar best lang, dus ik neig nu naar een maand of 3 maar goed ik ben een gevoelsmens dus het kan zomaar zijn dat ik na een maand denk joh prima, ik zeg m op.

Ik blijf het ook iets griezeligs vinden om wellicht ooit zonder huis te zitten, de andere kant is dat we nooit weten hoe dingen lopen en net zoals ik de vorige keer gelukkig goed terecht gekomen ben, ga ik ervan uit dat als het ooit gebeurt, ik het dan ook wel weet te regelen. Het is alleen dat ik echt wil voorkomen dat ik een onwijs snelle tijdslimiet heb want dan wordt het heel lastig. Daarom moet ik dus echt iets vast laten leggen wat er gebeurt bijvoorbeeld in geval van overlijden.

Petpa, met de opmerking dat het nog wel een paar jaar kan duren doelde ik eigenlijk op wanneer het wellicht van belang zou zijn ;-) Op dit moment zit ik bij de bovenste 5 reacties als ik ergens op reageer. Dat heb ik uitgetest. Dus dat valt niet tegen.

Ik snap je gevoel helemaal! En ga vooral maar ervaren hoe het is toch. Je maakt geen keuze van de een op de andere dag, dat duurt even. Je gaat er niet vanuit dat het stuk loopt. Dat ga ik ook niet in mijn situatie.

Wij hebben wel gelijk alles laten regelen bij de notaris. Die kosten konden we helaas niet voorkomen, want ik wilde mij wel veilig en zeker voelen. Niet op straat achter blijven (ook niet met overlijden). Wij hebben inmiddels samen een nieuw huis gekocht, dus moest er toch nog het e.e.a. op papier gezet worden ook.

Ik wens je in ieder geval alle geluk en liefde! En succes met het inpakken en de overige zaken ;).

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:44

Ik vind verhuizen appeltje eitje dus wellicht begrijp ik daarom je vraag niet? Bedoel je dat je niet weet hoe je moet beginnen met inpakken? Want de andere zaken lijken me al op orde (behalve de notaris dan)?

Edit: om mijn post iets constructiever te maken. Ik begin met de datum van verhuizen te prikken. Vanaf daar ga ik een tijdlijn naar het hier en nu maken. Op die tijdlijn komt te staan wat als laatste moet en wat als eerste moet en/of kan.

Het inpakken/uitzoeken van een erfenis is klote vind ik. Ik heb er helaas ervaring mee. Ik heb een deel gewoon meeverhuisd en ben dat door de jaren heen verder gaan uitpakken. Een deel kon ik bij de verhuizing wel afscheid van nemen. Het is een verdrietige klus maar hielp mij wel in mijn rouwproces). Het moeilijkste vind ik om de spullen daadwerkelijk weg te doen. Dus het naar de kringloop/stort/etc te brengen. Daarom zet ik die spullen apart en als ik er niet ben doet mijn vriend de spullen in de auto en hij brengt ze weg. Dat scheelt voor mij enorm veel.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 23-07-24 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:46

Als je inschreven staat bij een woningcorporatie vervallen volgens mij je inschrijfjaren als je verhuist, ook als dat niet via hun is. Je start dan weer opnieuw. Zou dat even dubbelchecken om teleurstelling te voorkomen.

Verder wil ik je veel succes wensen met orde in de chaos scheppen :D

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.