Matras van de Ikea?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Danielleeee_

Matras van de Ikea?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-24 20:14

Hoi Bokkers!

Mijn vriend en ik zijn al een tijdje op zoek naar een nieuw matras. Nu zijn we o.a. bij de Ikea matrassen aan het kijken.

Dus ik ben benieuwd of hier Bokkers met een Ikea matras zijn die hun ervaring willen delen. :) Ben jij blij met je Ikea matras of juist niet?

De reviews op ikea.nl zijn grotendeels goed, maar er zitten ook reviews tussen die vooral gaan over dat er snel (binnen een paar maanden al) kuilen in het matras komen.

We zaten te kijken naar de matrassen Ånneland, Vatneström en Vågstranda.

Brand los! :D

*pum*

D__S

Re: Matras van de Ikea?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:24

Ik heb een ikea matras (Hokkåsen), ondertussen zo’n 3 jaar (ben toen alleen gaan wonen).
Bevalt mij zeer goed, heel tevreden van.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light"

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:25

Hier een matras van de Ikea! Geen idee welke meer, maar ligt top :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:27

Geen idee of ze deze nog hebben. Maar de Hövag lag echt heel erg fijn! Had de zachte versie. Ik lig nu op een Emma matras maar die is best hard. Dus binnenkort weer opzoek naar een zachtere matras.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:28

Hebben tot nu toe alleen maar IKEA matrassen gehad en absoluut geen minpunten ontdekt. Super tevreden over!

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:32

Ligt echt aan het matras. Ik zou een ikea bezoeken en kijken welke voor jou fijn ligt. Daarna zou je op internet de reviews kunnen lezen van dat matras. In de goedkopere matrassen komen sneller kuilen.

Wij hebben jaren met een ikea matras gedaan en hebben nu een emma omdat we die gratis konden overnemen. Voor mij ligt deze net te hard en wil nu een topper halen bij ikea (knapstad)

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:35

Ik heb de madras matras. Bevalt mij goed. Zou toch naar ikea gaan om proef te liggen.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:36

Ik heb een matras van IKEA in een wat duurdere lijn en daar lig ik al sinds 2018 echt heel lekker op. Het is een heel dik matras, hij is ook echt loeizwaar, maar er zitten nog geen kuilen in terwijl ik overgewicht heb en alleen slaap.

Ander bijkomend voordeel: IKEA heeft 10 jaar garantie op de matrassen dus als er wel een kuil in komt te zitten neem je hem mee terug naar de klantenservice en dan krijg je een nieuwe of tegoed voor een nieuwe.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:40

Wij hebben er 3 gekocht bij de Ikea. 1 voor onze dochter en 2 voor onze vouwwagen. De eerste bleek voor ons helaas te dik voor de vouwwagen, maar lag ook prima.

Zelf hebben we 1 van Matt Sleeps, die is echt top en qua kosten vergelijkbaar.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:48

10 jaar een Ikea morgedal matras hier, nu toevallig aan het oriënteren voor een nieuwe omdat ik merk dat hij nu echt wat minder wordt. Kans is groot dat het weer een Ikea wordt want hij lag altijd prima.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:49

Zowel mijn ouders als wijzelf als het vakantie huis van mijn ouders allen een Ikea matras. Van gasten vooral de vraag gehad waar die hele fijne matrassen vandaan kwamen. Bij ons dus enkel goede ervaringen. Allen wel een matras plus topper.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:50

Hier valevag matrassen met een Ikea topper erop. Nog nooit zo lekker in mn bed gelegen, ik ben tevreden!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:54

Ook wij zijn heel blij met onze IKEA matrassen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:57

Ik was heel blij met mijn IKEA matras. Hij lag beter dan de boxspring die ik nu heb.

Het is dat IKEA niet de maat had die ik nu nodig had, anders waren we naar de IKEA gegaan.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:57

WowAmigo schreef:
Hier valevag matrassen met een Ikea topper erop. Nog nooit zo lekker in mn bed gelegen, ik ben tevreden!

Dit inderdaad. Heerlijk. Hiervoor had ik een heel veel duurdere matras maar lag lang zo lekker niet. Inmiddels heb ik deze al 5 jaar en ligt nog steeds heerlijk.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-24 21:02

Zo he wat een hoop positieve reacties *\o/*

We willen inderdaad komende week naar de Ikea om te gaan proefliggen. Ik zag ook dat je na aankoop een matras eenmalig kan omruilen. Dus mocht het toch niet bevallen, dan is dat wel een fijn idee.

Een topper is ook wel een goede om naar te kijken als we er zijn. Bedankt voor de tip!

*pum*

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:05

Morgen komt mijn nieuwe matras van de IKEA binnen.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:57

Ik ben niet tevreden over mijn ikea matras. Heel snel een kuil erin, in minder als 2 jaar. Heb hem wel nog altijd, maar heb nu elke keer rugpijn als ik langer slaap. Was aan het twijfelen voor de Emma, omdat ik daar zoveel goeds over hoor, maar vond die ook wat hard aanvoelen..

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:02

Een matras van de Ikea gehad, die kwam toen als beste uit de test. Na 2.5 jaar lag er al een kuil in. Met topper was het nog wel te doen. Na 4 jaar een ander gekocht, en nu gewoon een 'Emma'. Ik had dagelijks last van m'n rug en dat kwam echt van het matras.

De Emma O2 die ik nu heb zou volgens de reviews hard liggen. Daarom dus gekocht. Dat viel behoorlijk tegen, ik zou het matras zelfs erg zacht noemen. Heb er dus echt aan moeten wennen. Nu is het prima. Dus wat hard of zacht is, is ook heel persoonlijk.

Het koudschuim van het Ikeamatras was ook maar een 'hr30'. Dat is gewoon niet zo goed als een '40' of '50'. Maar het 'beste uit de test' was dus een behoorlijke tegenvaller. Het prijsverschil met een Emma is niet zo heel erg groot en dan kies ik toch liever voor een merkmatras.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
En ineens ben je een officiële marathonloper. :D Nooit gedacht, toch gehaald.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:48

Wij hebben sinds een maand of 2 de vatneström middelhard en zijn tevreden! Was even wennen, ik vond m in het begin wat hard maar nu ligt ie erg lekker!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:55

Ons eerste Ikea matras, vrij goedkope, toen iets van 200 voor een 2persoons, hebben we 8 jaar heerlijk op geslapen. Voor dat geld kon je daar niks van zeggen.

Nu een ander model, vraag me niet welke maar een stukje duurder, en ligt heerlijk. Toppertje erbij dit keer en we kunnen er weer een mooi aantal jaar tegenaan :D

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:56

Ook bij mij binnen 1,5 jaar een kuil in mijn Ikea matras. Draaien maakte geen verschil helaas. Ik heb nu een boxspring van een ander merk wat me heel goed bevalt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:57

De vatneström hebben we nu. In middelhard. Ik houd van erg stevige matrassen maar mijn man niet. Dit was een goede oplossing voor mij want hij is best hard haha.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:00

Ik heb een hele dik, hard matras van IKEA en deze heb ik al heel wat jaren. Geen kuilen of andere gekke dingen, ligt nog steeds heerlijk! Heb hem denk zo’n 5 jaar?

Oskar <3 (rip juni 2024)
Luuk <3

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:01

Hier een Ikea pocketvering matras.
Bevalt uitstekend.

Ook traag/koudschuim matras gehad, dat vonden wij vreselijk...

Zit dus ook verschil in soort. Ik zou nooit meer voor koud/traagschuim kiezen.