Smartphone printer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Smartphone printer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 19:53

Ik ga op vakantie en neem mee.... mijn samsung telefoon, waar ik leuke vakantiekiekjes mee maak.
Het lijkt me leuk een boekje te maken en bij te houden tijdens onze reis, samen met mijn zoon.
En daar dan meteen foto's bij te plakken.

Nu zag ik laatst iemand doe een klein printertje had en daar foto's van haar telefoon mee afdrukte.
Geen aparte inkt nodig want dat zat al in het papier (?).

Ik ben net gaan googlen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ervaringen? Tips? Hier-moet-je-van-wegblijven-waarschuwingen?

Barst los!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:30

Ik ken wel de thermal printers, die drukken met hitte op papier, maar volgens mij alleen in zwart-wit.

Een andere optie is misschien een instax camera. Ik zag toevallig vandaag dat ie bij bol.com in de aanbieding is: klik
Ik zie ze vaak op mijn werk voorbij komen, hartstikke leuk, vooral voor kinderen :D
Nadeel is dat je wel dat apparaat overal mee naartoe moet nemen.

*edit, ik kom net de HP Sprocket tegen, dat is precies wat je zoekt denk ik :D Goede reviews.. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
klik

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:59

Ik heb hier ook een tijdje naar gekeken, ik heb juist van de sprocket wat slechtere reviews gezien. Dat de kleuren niet mooi waren, ze een nieuwe hadden gekregen van HP maar vervolgens daarbij weer andere kleurproblemen hadden... Durf die daarom niet aan te schaffen.
Edit; hier heb ik dat gezien: Seni @ [FK] [VRAAG] Sprocket HP (digitale printer)

Je hebt ook nog prynt, maar die is wel flink aan de prijs geloof ik.

Zo'n Instax zou ik dan eerder voor gaan ja. Enige nadeel daarvan is dat je plaatje wel echt in 1x moet lukken, bij een mobiele printer kan je nog je mooiste plaatje kiezen.

maaikemuis

Re: Smartphone printer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:06

Wij hebben de Sprocket en kunnen daar ongeveer 8 foto’s op groot pasfoto formaat van drukken. De kwaliteit is ok, in ieder geval voor ons doel. Wij gebruiken hem om van locale mensen foto’s te mogen maken, voor hen (afgelegen, arme gebieden) is het hebben van de foto heel waardevol vaak. Geen idee of de foto’s lang goed blijven. Wel is het een handig formaat.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:17

Ik heb een Instax LiPlay, die kan zelf foto’s maken maar je kan er ook foto’s mee printen vanaf je smartphone. Ik vind het echt een ontzettend leuk, ideaal ding! Bij deze hoef je dus ook niet in 1x “goed te schieten”, je kan gewoon foto’s maken en opslaan (evt ook op een geheugenkaartje) en dus de goede foto kiezen. En via een app kan je ook remote shooting en dus ook via die app foto’s printen die je op je smartphone gemaakt hebt :)

Hij print dit formaat;
Afbeelding

En idd geen inkt nodig. Kwaliteit is imo helemaal prima!
https://www.cameranu.nl/nl/p3030165/fuj ... gK7IvD_BwE

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 19:36

Heb de HPsprocket aangeschaft, bedankt voor jullie meedenken!

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:42

Ben benieuwd hoe die bevalt!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 15:04

Spytgnieskje schreef:

Ik ook :Y)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:24

sans6 schreef:
Spytgnieskje schreef:

Ik ook :Y)

Heb je de gewone Sprocket aangeschaft? Of de new edition ? Ik twijfel :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:26

Ik heb de Sprocket gekocht nav dit topic!

Afbeelding

Ben wel tevreden, alleen de eerste paar foto’s na het calibratiekaartje zijn echt wel de beste. Daarna verzwakt de kwaliteit (kleur dus) ik vraag me af of je halverwege nog een keer zo’n kaartje er in kunt doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:46

Giolli schreef:
Ik heb de Sprocket gekocht nav dit topic!

[ [url=m/GIvwFv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben wel tevreden, alleen de eerste paar foto’s na het calibratiekaartje zijn echt wel de beste. Daarna verzwakt de kwaliteit (kleur dus) ik vraag me af of je halverwege nog een keer zo’n kaartje er in kunt doen.

Vriendin gaf aan dat zei merkte dat de kwaliteit ook veel beter was als de Sprocket helemaal opgeladen was. Weet niet of dat bij jou nog kan uitmaken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:08

Je hebt ze tegenwoordig in alle soorten en maten. Die van mij vandaag binnen gekregen.

Nog best prima de kwaliteit van de insta fotootjes. <3

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:19

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:15

Bagheera_206 schreef:
Je hebt ze tegenwoordig in alle soorten en maten. Die van mij vandaag binnen gekregen.

Nog best prima de kwaliteit van de insta fotootjes. <3

[ [url=m/hpLyca.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit ook op foto papier? Ziet er mooi uit!

Ik wil al een tijdje de instax printer maar het is toch best veel geld voor een hebbeding.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:45

Je hebt verschillende soorten fotopapier inderdaad. De instax, sprocket, Canon Ivy, Canon Zoemini, etc. hebben geloof ik allemaal zero ink (zink) papier. Dat is iets sneller en iets goedkoper. Die activeren met warmte de kleuren in de foto als ze geprint worden. Deze werkt met dye sublimation printing. Daarom moet de foto paar keer heen en weer voor de 3 kleuren en de coating. Foto's blijven wel lang mooi en de kleuren lijken ook goed te kloppen. In donkere en lichte delen van de foto heb je nog steeds detail. Daarom ben ik maar voor dye sub gegaan. En het zijn stickers dus je kunt ze ook heel makkelijk in je journal/scrapbook plakken.

Het is idd ook niet zo heel erg super goedkoop hebbeding, maar wel leuk als je heel veel fotografeert en leuk op uitjes enzo. Ik heb ook gewoon zoveel foto's op mijn mobiel, maar ik druk echt te weinig af. :=

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:52

Ja het is wel echt leuk. Ik koop best vaak wegwerpcamera's dus ik weet dat ik er veel gebruik van maak. Sentimenteel door fotoalbums bladeren doe ik ook graag :')

Heb je een linkje van jouw printer?
En blijven deze foto's langer mooi dan bijvoorbeeld polaroids?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:57

Dan is zo een telefoon printertje wel handig.

https://www.canon.nl/printers/selphy-qx10/

Je moet wel even zoeken naar leuke actie hoor. Dit model zie je online ergens staan van 115 tot 175 euro.

Ze zeggen dat deze prints 100 jaar mee gaan als je ze netjes in album stopt. Hier hangen ze nu met magneetjes op koelkast dus de 100 jaar gaan ze niet halen, maar wel leuk af en toe wat foto's erbij.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:30

Oud topic, maar ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

Ik heb de Instax polaroid camera én losse printer, super geinige gadgets en de fotootjes die eruit komen zijn erg leuk. Maar wel dik, ik plak ze in mijn bulletjournal (die ik als scrapbook gebruik) en die kan na een aantal pagina’s plakken lastig dicht. :D

Welke pocket printer print dunne foto’s? :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 22:13

De Canon Selphy van Richard/Bagheera hierboven is heel dun. Is een sticker velletje die op een polaroid lijkt.