En toe was je alleen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

En toe was je alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 10:23

Hoe ga ik dit opschrijven,
Afgelopen zaterdag kondigden mijn man aan te willen scheiden. Er is veel tussen ons gebeurt dus als een hele verrassing kwam het niet.

Maar wat het de nek om heeft gedaan was dat mijn dacht ik beste vriendin mijn grote geheim heeft onthuld. Namelijk dat ik af en toe harddrugs doe waar hij fel op tegen is. Iedereen staat nu aan zijn kant. Want hij vroeg er wel eens naar maar ik koos ervoor om er over te liegen. Wat een domme fout van mij was. Maar ik wilde hem niet kwetsen ik kon dat niet over mijn hart verkrijgen.

En nu? Nu ben ik iedereen kwijt. En moet ik hier alleen doorheen en dat vind ik nog wel het moeilijkste. Ik zou zo graag iemand hebben waar ik even mijn ei bij kwijt kan.

meggiemeg

Re: En toe was je alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:26

Wat een naar iets om te horen. Maar ook om er achter te komen dat je beste vriendin eigenlijk helemaal geen vriendin blijkt te zijn. Had je verwacht dat je man wilde gaan scheiden als hij er wel achter zou komen? Als je leugen uit zou komen bedoel ik dan? Wat was voor jou de reden om toch harddrugs te gebruiken?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 10:28

meggiemeg schreef:
Wat een naar iets om te horen. Maar ook om er achter te komen dat je beste vriendin eigenlijk helemaal geen vriendin blijkt te zijn. Had je verwacht dat je man wilde gaan scheiden als hij er wel achter zou komen? Als je leugen uit zou komen bedoel ik dan? Wat was voor jou de reden om toch harddrugs te gebruiken?

Nee had het totaal niet verwacht ik had gehoopt dat er over te praten viel.
Mijn reden was dat ik even wilde ontsnappen aan de sleur waar ik in zat. Gewoon even genieten op een feestje alles even intens positief beleven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:30

Pfoe, heel erg lastig. Van beide kanten is er natuurlijk wel wat van te zeggen.
Met het liegen heb je waarschijnlijk heel wat glazen ingegooid waardoor iedereen aan zijn kant is gaan staan. Was de drugs of het liegen voor hem de druppel?
Is er echt niemand in je omgeving waar je mee kunt praten? Al is het alleen maar een goede buuv?

Sterkte!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 10:31

Cayenne schreef:
Pfoe, heel erg lastig. Van beide kanten is er natuurlijk wel wat van te zeggen.
Met het liegen heb je waarschijnlijk heel wat glazen ingegooid waardoor iedereen aan zijn kant is gaan staan. Was de drugs of het liegen voor hem de druppel?
Is er echt niemand in je omgeving waar je mee kunt praten? Al is het alleen maar een goede buuv?

Sterkte!

Het was echt de drugs niet eens het liegen daar hadden we over kunnen praten.

Nee heb helaas niemand meer

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:33

Tsja sorry… eigen schuld dikke bult. Als mijn vriend morgen harddrugs blijkt te gebruiken en er dan ook nog eens over liegt laat ik hem absoluut ook in 1 klap vallen. Je hebt ervoor gekozen iedereen te belazeren, blijf dan ook maar op de blaren zitten. Succes met opnieuw beginnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:34

Dit is toch ook de man die je hebt bedrogen een poos terug? Door te zoenen met de zoon van je styliste oid?

Sja, ik kan me goed voorstellen dat je man niet samen wil blijven met iemand die niet eerlijk tegen hem is.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:35

Al is de leugen nog zo snel….

Is niet voor niets een gezegde.

Heel vervelend dat hij er op deze manier achter is gekomen, dit had je vast anders/niet gewild.

Als ik me goed herinner heb je best al wel wat meegemaakt in je leven, je hebt het niet makkelijk (gehad) volgens mij.
Ik snap je gevoel te willen ‘ontsnappen’ van tijd tot tijd, liegen is echter nooit een oplossing en zorgt altijd voor meer problemen dan je lief is.

Heel veel sterkte!!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:39

Poekkie schreef:
Tsja sorry… eigen schuld dikke bult. Als mijn vriend morgen harddrugs blijkt te gebruiken en er dan ook nog eens over liegt laat ik hem absoluut ook in 1 klap vallen. Je hebt ervoor gekozen iedereen te belazeren, blijf dan ook maar op de blaren zitten. Succes met opnieuw beginnen.

Zo....

Lieffie laat dit soort berichten gewoon links liggen, niet op reageren en gewoon vergeten

Ontzettend klote dat je door je vriendin verraden bent, met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig

Heel veel sterkte wens ik je, wat een ellende wat je meemaakt! Iedereen maakt fouten, niemand is perfect

Is er niet nog een opening om toch nog met je man te praten?

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:40

De basis van een huwelijk is vertrouwen en dat heb je bij hem nu geschaad. Ik begrijp wel dat hij zich daar niet overheen kan zetten. Als mijn partner dit nu ineens zou opbiechten of ik dit via een vriend van hem zou horen dan zou het ook op zijn minst een fikse ruzie worden.

Ik zou maar eens goed voor jezelf gaan nadenken wat je zoekt in een relatie en of je op dit moment wel geschikt bent om een relatie aan te gaan met iemand. Willen gebruiken om aan "sleur" te ontkomen klinkt mij als escapisme en een ongezonde manier van coping en daarvoor kan ik iemand alleen maar doorverwijzen naar professionele hulp.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 18-07-24 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:41

Tja, het zijn uiteindelijk je eigen acties die tot dit punt leiden he, niet die van de vriendin.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:42

_San87_ schreef:
Dit is toch ook de man die je hebt bedrogen een poos terug? Door te zoenen met de zoon van je styliste oid?

Sja, ik kan me goed voorstellen dat je man niet samen wil blijven met iemand die niet eerlijk tegen hem is.

Whut? :wow:

Je vriendin kun je hier niet als schuldige aanwijzen.
Ja, ze had haar mond kunnen houden, maar uiteindelijk heb je zelf de drugs gebruikt.

Om wat voor drugs ging het? Ik heb echt geen idee wat onder harddrugs valt.
Is cocaïne harddrugs of moet ik dan aan heroïne denken?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-07-24 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:44

Nouja volgens mij zelfs de nacht bij hem doorgebracht.. Dus ik snap je man wel.
Wat Pablobokt zegt lijkt me een heel goed idee, zoek professionele hulp voor jezelf zodat dit in de toekomst niet meer gebeurd! :(:)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:45

Tja tis makkelijk om jouw vriendin de schuld te geven maar jij bent degene die de drugs neemt. Misschien voelde die vriendin wel de nood om aan de bel te trekken? Weet je zeker dat het maar af en toe was?

Ik snap jouw man wel. Naast het bewust meerdere malen liegen ging je over zijn harde grens heen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:51

Hoe hard het ook klinkt, jij bent verantwoordelijk voor je eigen daden en hier zitten gevolgen aan vast. Zo ook je vriendin. Jouw daden hebben als gevolg dat je je huwelijk kwijt kon raken en je vriendin dat ze haar vriendschap kwijt kon raken. Hoe poedersuiker het ook is, want ik snap dat dit hard binnen komt, is dit wel een gevolg wat je kon verwachten :(:) ik zou evt hulp inschakelen van een maatschappelijk werker bij de huisarts waar je je verhaal bij kwijt kan, en die jou evt advies kan geven of indien nodig een doorverwijzing.

Heel veel sterkte de komende tijd Y;( heb je evt ook al relatie therapie geopperd met je man of staat hij daar niet meer voor open?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 10:56

Captain schreef:
Nouja volgens mij zelfs de nacht bij hem doorgebracht.. Dus ik snap je man wel.
Wat Pablobokt zegt lijkt me een heel goed idee, zoek professionele hulp voor jezelf zodat dit in de toekomst niet meer gebeurd! :(:)

Ja ik sta op de wachtlijst voor hulp.

Wat die zoon betreft hebben we het over gehad en dat is uitgepraat toen. Dat heb ik nooit voor hem verzwegen en hem verteld.

Bij drugs moet je denken aan bijv mdma of xtc. En het was echt af en toe totaal niet op wekelijkse of maandelijkse basis.

Ik snap heel goed hoe fout ik ben geweest en had dit echt anders moeten doen. Maar kan er nog wel kapot van zijn. Ik wilde gewoon even mijn verhaal kwijt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:57

Mijn vrienden weten het, partners weten het, iedereen:
Doe wat je wilt, ik verbied niemand iets. Maar als ik vraag: "heb jij dat of dit gedaan?" dan ben je gewoon eerlijk!
En daarna beslis ik zelf wat ik met de gegeven informatie doe. Dat is míjn keuze. Door te liegen (jouw man heeft blijkbaar gevraagd of je drugs gebruikt) ontneem je iemand de kans ZELF een keuze te maken m.b.t de voor die persoon delicate zaken, in dit geval drugs voor jouw man.

Sorry, ik zou ook klaar met je zijn. Niet vanwege de drugs, maar omdat je liegt en mij de kans ontneemt eigen keuzes m.b.t de gezamelijke omgang te maken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:01

TS, hou er rekening mee dat je volledige naam in je profiel staat en dat je heel makkelijk op te zoeken bent online.
Daar wilde ik je even op wijzen ivm het onderwerp hier :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:02

Lau schreef:
meggiemeg schreef:

Nee had het totaal niet verwacht ik had gehoopt dat er over te praten viel.
Mijn reden was dat ik even wilde ontsnappen aan de sleur waar ik in zat. Gewoon even genieten op een feestje alles even intens positief beleven.

Jammer dat je daar drugs voor nodig hebt. Ik hoop voor je dat je geen terug val krijgt nu je zoveel verdriet hebt en daar naar grijpt. Ik weet vanuit mijn familie wat verslaving kan doen en hoeveel het kapot kan maken. Dan heb ik het over drankgebruik, medicijngebruik maar ook drugs dan wel soft drugs in vergelijk met wat jij gebruikt. Het maakt zo ontzettend veel kapot terwijl het uiteindelijk niets helpt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:02

Ik snap dat je je ei kwijt moet en wilt. Zit er helemaal geen kans meer in dat jullie samen kunnen blijven als jij hulp krijgt?

Dat je je bedrogen voelt door je vriendin vind ik oneerlijk. Jij bedroog jouw man, verwacht van een derde dat ze een groot geheim voor zich houdt. Dat grote geheim dat jij niet voor je zelf wilde of kon houden. Maar jouw vriendin ziet dus ook jouw man (wel) en moest dus schijnheilig haar mond dichthouden over jouw bedrog. Ik vind dat best egoistisch; jij bent het even kwijt / draagt het niet in je eentje en zij zit met jouw geheim.

Edit; eens met Meggiemeg's laatste zinnen. Ik heb met een gokverslaafde van doen gehad.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 18-07-24 11:05, in het totaal 2 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:03

Cayenne schreef:
TS, hou er rekening mee dat je volledige naam in je profiel staat en dat je heel makkelijk op te zoeken bent online.
Daar wilde ik je even op wijzen ivm het onderwerp hier :)

Dat zag ik ook en wilde het aangeven, goede tip!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:05

Sterkte Lau en ook voor je (ex-)man.

Het is een goed idee om wellicht met een professioneel te praten, wellicht even naar de huisarts/praktijkondersteuner.
Mede ook doordat, als ik mij niet vergis, jullie bezig waren met ICSI.

Wel kan ik mij vinden in wat bovenstaand wordt gezegd, maar wellicht goed om dit te onderzoeken met een professional waarom je dit heb aangepakt zoals je het hebt aangepakt.
Het klinkt een beetje als self-destructing, want vreemdgaan en liegen in een huwelijk van nog geen jaar is wel sabotage van je relatie.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 11:06

Rocamor schreef:
Ik snap dat je je ei kwijt moet en wilt. Zit er helemaal geen kans meer in dat jullie samen kunnen blijven als jij hulp krijgt?

Dat je je bedrogen voelt door je vriendin vind ik oneerlijk. Jij bedroog jouw man, verwacht van een derde dat ze een groot geheim voor zich houdt. Dat grote geheim dat jij niet voor je zelf wilde of kon houden. Maar jouw vriendin ziet dus ook jouw man (wel) en moest dus schijnheilig haar mond dichthouden of jouw bedrog. Ik vind dat beste egoistisch, jij bent het even kwijt naar een vriendin en zij zit met jouw geheim.

Daar heb je wel een goed punt. Ik zou het nu ik helder nadenk ook heel anders aanpakken. Ik heb gewoon hulp nodig ben na zo veel gebeurtenissen in een diep dal geraakt. Iedereen zag mij langzaam afglijden en probeerde mij te waarschuwen dat ik met de verkeerde mensen om ging. En dat zie ik nu ik de deksel op de neus heb gehad ook zelf in. Baal gewoon dat het zo is gelopen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 11:07

Olle schreef:
Sterkte Lau en ook voor je (ex-)man.

Het is een goed idee om wellicht met een professioneel te praten, wellicht even naar de huisarts/praktijkondersteuner.
Mede ook doordat, als ik mij niet vergis, jullie bezig waren met ICSI.

Wel kan ik mij vinden in wat bovenstaand wordt gezegd, maar wellicht goed om dit te onderzoeken met een professional waarom je dit heb aangepakt zoals je het hebt aangepakt.
Het klinkt een beetje als self-destructing, want vreemdgaan en liegen in een huwelijk van nog geen jaar is wel sabotage van je relatie.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid.

We waren al 9 jaar samen alleen pas kort getrouwd. Praat het niet goed maar we hebben een hele geschiedenis samen.

We waren met icsi bezig en dat heeft ons echt de das omgedaan vanaf toen ging het slechter.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:16

Lau schreef:
We waren al 9 jaar samen alleen pas kort getrouwd. Praat het niet goed maar we hebben een hele geschiedenis samen.

We waren met icsi bezig en dat heeft ons echt de das omgedaan vanaf toen ging het slechter.

Vreemdgaan, drugs gebruiken, liegen, maar wel met icsi bezig zijn..
Dit zijn wel heftige dingen hoor, wauw..
Het klinkt voor mij als een heel ingewikkeld leven.
Jullie hebben/hadden een wens om samen kinderen te krijgen en dan gebeurt er dit allemaal..

Dit klinkt ontzettend ongezond, denk dat kinderen krijgen op dit moment misschien niet de beste keuze is, maar eerst goed aan jezelf werken. Al zal het icsi traject nu wel even klaar zijn als de relatie over is.

Eerst jezelf goed op de rit krijgen lijkt mij op dit moment het belangrijkste om te doen.