Hart luchten…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elli99

Hart luchten…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 21:59

Ik wil heel graag even mijn hart luchten… |(

Vanaf jongs af aan heb ik een beste vriendin waar ik lief en leed mee deel. We reden bij dezelfde vereniging en waren bij elkaar kind aan huis. 3 jaar geleden kwam er een 3e bij, die zat ook bij ons op de vereniging. Het begon een beetje met dat hun altijd samen gingen roken (dit doe ik niet dus vroegen ze mij ook niet). Later hadden ze allebei een hond en gingen ze vaak met elkaar wandelen en thee drinken. Prima want het is natuurlijk niet zo dat ik alleen maar bevriend met haar mag zijn. Daarnaast heb ik zelf ook andere vriendinnen. We spraken immers vaak genoeg af met z’n 3en.

Maar de laatste tijd voel ik mij ontzettend buitengesloten. Klinkt misschien een beetje kinderachtig, maar ze doen heel veel dingen samen waarvan ik dan denk waarom kan ik daar ook niet aan deelnemen? Daarnaast hebben ze beide een relatie en kunnen de mannen het erg goed met elkaar vinden. Mijn vriend vind het één groot poppenkast dus die houdt zich er een beetje buiten, waardoor hun dus vaak met z’n 4en op pad gaan.

Zo ook aankomend weekend naar zwarte cross. Ik wilde altijd al met hun daarheen maar kreeg altijd wel te horen dat het lastig met werk was etc. Dus vorig jaar en ook dit jaar ga ik weer met mijn vriend zijn groep mee. Nu zag ik via Facebook dat hun dus met z’n 4en naar zwarte cross gaan. Nou moet ik toegeven wel een traantje te hebben gelaten..

Het voelt gewoon heel poedersuiker, omdat zij het zo leuk hebben met hun 4en. Krijg ik het idee dat ik 2 vriendinnen aan het kwijtraken ben, waaronder dus mijn beste vriendin.

Ik twijfel of ik het hier met haar over moet hebben. Ze is wel eentje die dit weer met iedereen gaat bespreken namelijk..

IMANDRA

Re: Hart luchten…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:06

Als ze het feit dat je hiermee zit met iedereen gaat bespreken zonder jouw “toestemming”, is ze het dan wel waard om jouw vriendin te zijn?

Zulke momenten zijn ontzettend poedersuiker maar met zulk gedrag ben je dit soort mensen misschien (uiteindelijk) liever kwijt dan rijk…

Elli99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 22:11

IMANDRA schreef:
Als ze het feit dat je hiermee zit met iedereen gaat bespreken zonder jouw “toestemming”, is ze het dan wel waard om jouw vriendin te zijn?

Zulke momenten zijn ontzettend poedersuiker maar met zulk gedrag ben je dit soort mensen misschien (uiteindelijk) liever kwijt dan rijk…

Ja daar heb je een punt. Ik weet gewoon dat ze dat doet omdat zij zo is en ze ook altijd alles doorstuurt naar mij wat anderen tegen haar zeggen.

Begin er wel steeds meer over na te denken of het niet beter is dat ik de vriendschap laat gaan. Ik vind het zo zonde want ik kan heel goed met haar. Maar ik zit er wel heel vaak mee en dat maakt dat ik mij wel bijna elke keer poedersuiker voel.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:17

Je niet laten weten dat ze naar de zwarte cross gaan vind ik een rotstreek.

Soms loopt het zo, dat mensen uit elkaar groeien. Volwassen en redelijke mensen gaan daarover in gesprek. Ik vind het flauw en kwetsend hoe ze met jou omgaan. Maar misschien is het dan maar tijd om de vriendschap dood te laten bloeden. Pijnlijk maar ze zijn jou blijkbaar niet waard

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:22

Ik zou hier geen advies vragen.
Niemand hier kent jullie.
Maar men vult van alles voor jullie in.

Laat je niet opnaaien, ga met je vriendin praten. Dit is iets tussen alleen jullie twee.
Wie weet klaart het de lucht enorm. Heb jij dingen ingevuld voor haar en zij voor jou.

Jullie zijn volwassen, dus hop maak een afspraak samen.

Succes.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 23:11

Heb je al geprobeerd te praten? Het kán werken, in het begin even moeilijk, erna een levensles dat communicatie een hoop gedoe, pijn en tranen scheelt. Valt er niet te praten of praat ze erover heen, vraag jezelf dan af of dat je energie nog waard is, zo nee, lekker door met je leven en genieten van de mensen om je heen en waardeer ook de herinneringen die jullie hebben gemaakt, ''gewoon'' accepteren dat uit elkaar groeien kan (en vaak zal) gebeuren.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 23:23

Ik zou ook zeggen. Ga het gesprek een keer aan. Maar heb voor jezelf wel helder wat je daar uit wil halen. Dus begrijpt ze waar je tegen aan loopt of juist totaal niet. En haal je er voldoening uit of maakt het je alleen nog maar meer verdrietig/boos enz.

Ik heb afgelopen jaar een vriendschap van meer dan 20 jaar laten gaan...

Ik heb geprobeerd een gesprek aan te gaan en heb van tevoren bedacht wat ik voor mezelf helder wilde hebben.

En precies 1 van de dingen die mij enorm stoorde gebeurde ook op de dag van het gesprek. Toen was het mij helder dat het nooit ging veranderen .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 00:01

Boras schreef:

Laat je niet opnaaien, ga met je vriendin praten. Dit is iets tussen alleen jullie twee.
Wie weet klaart het de lucht enorm. Heb jij dingen ingevuld voor haar en zij voor jou.

Succes.

Oh sowieso, praten is stap 1. Maar bewust zijn dat dit gedrag niet goed is is wel belangrijk denk ik :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 00:08

IMANDRA schreef:
Boras schreef:

Succes.

Oh sowieso, praten is stap 1. Maar bewust zijn dat dit gedrag niet goed is is wel belangrijk denk ik :j

Daar moet je helemaal geen uitspraak over willen doen. Nogmaals, je kent deze mensen helemaal niet. Waarom dan over ze willen oordelen? Daarnaast moet je je ook altijd realiseren dat je hier maar 1 kant van een verhaal hoort. Een onvolledig verhaal.

Gewoon niet mee bemoeien. Ze moeten het samen uitpraten en vervolgens daaraan een conclusie verbinden. De rest is alleen maar ruis.

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 00:12

Echte vriendinnen kan je alles mee bespreken. Dus ook dit. Bel der op vraag of ze wat wil gaan drinken en bespreek met haar hoe je je voelt.
Pas na haar reactie kun je bepalen wat je wil doen met de vriendschap.
Mocht ze dit dan aan iedereen vertellen en wordt het vervelend? ook dan heb je gelijk t antwoord op wat je moet doen.
Heel veel sterkte weet als geen ander hoe zeer het kan doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 07:19

Ik zou het zeker met haar bespreken. Zeg wat het je doet en hoe je je hierbij voelt. Afhankelijk van hoe ze reageert kan je altijd nog beslissingen maken. Doe waar jij je goed bij voelt. Maar houd altijd de eer aan jezelf.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 07:25

Spreek haar face to face
Is even lastig maar dan kan ze zien hoe het je raakt en je hebt geen door te sturen berichten.
Succes meis!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 07:28

Ik zou het ook met haar bespreken.
(Wel face to face en niet via whatsapp)

Het kan natuurlijk ook dat jullie uit elkaar groeien.
Mijn bestie van vroeger is ook mijn bestie niet meer.
Op mijn 20ste heb ik mijn huidige beste vriendin leren kennen en rond die leeftijd zoek je mensen op die meer op jouw level zitten.
Zij is nu 20 jaar later nog steeds mijn bestie.
Ondanks dat wij compleet verschillende levens hebben kunnen wij altijd op elkaar terugvallen.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 09:14

Afbeelding

Doet mij hieraan denken eerlijk gezegd. Ik zou het laten gaan. Probeer je vriendin eens uit te nodigen om samen met jullie tweetjes iets te doen, dan zie je wel of ze erop in gaat of niet

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 09:50

Vrienden komen en gaan gedurende je hele leven.... sommige blijven wel (lang) hangen, een hele enkeling misschien voor altijd.

Ik zou een keer met je vriendin afspreken en het vooral vanuit jezelf praten. Dus aangeven dat wat je jammer vind, en hoe je je erbij voelt.
Maar dat je begrijpt als interesses niet meer op 1 lijn liggen of als je uit elkaar groeit, en het dan bij haar neer leggen.
Als je dan nooit meer iets van haar, uit haarzelf hoort, weet je genoeg :-)
Dan is dit zo'n vriendschap die overgewaaid is, en waar je niet te veel tijd meer in moet steken, want dan zal het altijd alleen maar vanuit jou zijn.