Wie heeft er lekkere recepten waarbij het eten direct in de ovenschaal kan? Voorkeur voor veel groente/weinig vlees, en compleet maal, dus met iets van pasta/aardappels/koolhydraten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna_98 schreef:Lukt pasta voorkoken wel?
8nnemiek schreef:Lasagne gooi ik meestal zo de ovenschaal in. Gewoon met bv koude tomatensaus uit pot en linzen uit blik en creme fraiche en kaas..
En als ik echt echt geen zin heb om te koken dan wil ik nog wel eens wat sterke bouillon maken, tomatensaus uit pot er doorheen roeren (een derde bouillon en tweederde saus ongeveer), een blik erwtjes en worteltjes, Italiaanse kruiden en peper/zout en doorheen, en dat mengen met droge macaroni of andere pasta. Hup in de ovenschotel, kaas erover en de oven in. Heel simpel en super lekker. En als je nog een pan vies wil maken kun je er eventueel nog wat gebakken uitjes of gebakken (vega) kipstukjes of gehakt doorheen roeren.
45 minuten op 200 graden
Esther schreef:Ik kan je dan 'De groene bakplaat' van Rukmini Iyer aanraden. Veel vegetarische en vegan recepten met veel groenten. Diverse gerechten met verschillende bereidingstijden en makkelijke en wat moeilijkere recepten.
'De snelle bakplaat' is ook een fijn kookboek maar daar staan ook andersoortige recepten in en ook met vlees.
Sting schreef:8nnemiek schreef:Lasagne gooi ik meestal zo de ovenschaal in. Gewoon met bv koude tomatensaus uit pot en linzen uit blik en creme fraiche en kaas..
En als ik echt echt geen zin heb om te koken dan wil ik nog wel eens wat sterke bouillon maken, tomatensaus uit pot er doorheen roeren (een derde bouillon en tweederde saus ongeveer), een blik erwtjes en worteltjes, Italiaanse kruiden en peper/zout en doorheen, en dat mengen met droge macaroni of andere pasta. Hup in de ovenschotel, kaas erover en de oven in. Heel simpel en super lekker. En als je nog een pan vies wil maken kun je er eventueel nog wat gebakken uitjes of gebakken (vega) kipstukjes of gehakt doorheen roeren.
45 minuten op 200 graden
Ik mis hier nog de groente: doe je die aanbakken of rauw erin?
Gebruikers op dit forum: Anita158, Arlette_, astrea, Bokt90, Cabelona, Cassia, craiester, Deeks93, Floko, josien_m_, Sheran, Zebrastreep, Zelda_Link en 55 bezoekers