Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:Zoek in elk geval contact met de wijkagent?
Denk dat die wel wat voor jullie betekenen kan.
Van wie heb je dat hij weer naar huis komt,is dat een gerucht?
Mjelleke schreef:De politie heeft waarschijnlijk gelijk, deze man heeft het recht om gewoon weer in zijn huis te gaan wonen. (Ik ga er even vanuit dat ook de bedreigde buurvrouw haar opties heeft uitgezocht).
In dat geval moet je dus accepteren dat hij terugkomt en kun je alleen kijken hoe je kan zorgen dat de kans dat het goed gaat zo groot mogelijk wordt. Heel in het algemeen (ik ken de man niet) is stigma/uitsluiting een van de grote risicofactoren en contact met de buren een van de beschermende factoren. Het kan zijn dat jullie daar nu zelf gevoelsmatig absoluut geen zin in hebben (kan ik me helemaal voorstellen), maar als je hem het gevoel kan geven dat hij welkom is dan is dat in je eigen belang. Verder zorgen voor korte lijntjes met hulpverlening, zodat je direct aan de bel kunt trekken als het mis dreigt te gaan.
Mjelleke schreef:De politie heeft waarschijnlijk gelijk, deze man heeft het recht om gewoon weer in zijn huis te gaan wonen. (Ik ga er even vanuit dat ook de bedreigde buurvrouw haar opties heeft uitgezocht).
In dat geval moet je dus accepteren dat hij terugkomt en kun je alleen kijken hoe je kan zorgen dat de kans dat het goed gaat zo groot mogelijk wordt. Heel in het algemeen (ik ken de man niet) is stigma/uitsluiting een van de grote risicofactoren en contact met de buren een van de beschermende factoren. Het kan zijn dat jullie daar nu zelf gevoelsmatig absoluut geen zin in hebben (kan ik me helemaal voorstellen), maar als je hem het gevoel kan geven dat hij welkom is dan is dat in je eigen belang. Verder zorgen voor korte lijntjes met hulpverlening, zodat je direct aan de bel kunt trekken als het mis dreigt te gaan.
daantjuhhh schreef:Ik snap ontzettend goed dat je daar niet naast wil wonen.
Lijkt mij echt vreselijk.
Maar wat ik mij altijd afvraag, wie wil dat nou wel.
Man moet eigenlijk opgenomen worden en hulp krijgen.
Maar je weet dat dat natuurlijk niet gaat gebeuren op korte termijn. (Wachttijden)
Dus stel hij wordt er uit geplaatst, dan gaat hij ergens anders wonen en zitten de mensen daar met hem.
Niet ten nadele van jou hoor, ik begrijp ontzettend goed dat dit je aantast in je veilige thuis gevoel.
Ik denk ook dat wijkagent een goede eerste stap is.
Bommeltje_ schreef:ellepel schreef:Zoek in elk geval contact met de wijkagent?
Denk dat die wel wat voor jullie betekenen kan.
Van wie heb je dat hij weer naar huis komt,is dat een gerucht?
Dat is een goeie de wijkagent inlichten.
De buurvrouw naast hem die heeft van de politie vernomen dat hij gister is voorgeleid en dat daaruit is gekomen dat hij op korte termijn weer naar huis mag.
Petpa schreef:daantjuhhh schreef:Ik snap ontzettend goed dat je daar niet naast wil wonen.
Lijkt mij echt vreselijk.
Maar wat ik mij altijd afvraag, wie wil dat nou wel.
Man moet eigenlijk opgenomen worden en hulp krijgen.
Maar je weet dat dat natuurlijk niet gaat gebeuren op korte termijn. (Wachttijden)
Dus stel hij wordt er uit geplaatst, dan gaat hij ergens anders wonen en zitten de mensen daar met hem.
Niet ten nadele van jou hoor, ik begrijp ontzettend goed dat dit je aantast in je veilige thuis gevoel.
Ik denk ook dat wijkagent een goede eerste stap is.
Wachttijden gelden niet igv een spoedeisende situatie.
Meneer is in beeld bij justitie en zij zetten gedwongen zorg in indien daar aanleiding toe is.
Cayenne schreef:Pfoe, ik snap dat je er niet op zit te wachten dat deze meneer terug komt, maar aan de andere kant snap ik ook dat de zorg overbelast is en dat er "nog niets ernstigs genoeg is gebeurd".
Toch raar dat er eerst "iets moet gebeuren" voor er kan worden ingegrepen. Je leest zoveel enge verhalen over gaskranen die open gedraaid worden etc.
Heeft hij nog contact met zijn familie? Misschien kunnen zij er op aandringen dat deze man hulp krijgt.
Is hij nog handelsbekwaam?
Sunnda schreef:Mjelleke schreef:De politie heeft waarschijnlijk gelijk, deze man heeft het recht om gewoon weer in zijn huis te gaan wonen. (Ik ga er even vanuit dat ook de bedreigde buurvrouw haar opties heeft uitgezocht).
Ja en dan eindig je straks als de Rotterdamse vrouw en dochter met je goede gedrag.![]()
Hij hoort niet het recht te hebben op vanalles, de buurt hoort het recht te hebben niet naast zo iemand te hoeven wonen die gewoon een tijdbom is en waarvan je maar mag hopen dat hij alleen zichzelf wat aandoet.
Want de hulpverlening kan en wil niets met dit soort mensen, functioneert op dit soort gebieden helemaal niet meer eigenlijk en er lopen op dit moment honderden van dit soort mensen als tijdbommen rond. Vaak door een combi van psychische nood en (flink) middelengebruik.