Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Westhof schreef:Zouden ze die er überhaupt uitpikken als hij gewoon tussen je andere pasjes zit?
Karlijnxxx schreef:Je mag het vliegtuig betreden en reizen zonder paspoort of ID binnen Schengen. Als ze erom vragen is het om te checken of je naam bij je ticket hoort. Dit mag ook met een rijbewijs.
Officieel mag een hotel niet om je ID vragen, dit zou ook met rijbewijs kunnen. Je moet je wel kunnen identificeren indien erom gevraagd wordt, dus laten meenemen door een betrouwbare bekende is wel je beste optie. Anders kan je nog laten versturen maar dit gaat vaak langzaam.
daantjuhhh schreef:xxxmh schreef:Toen ik dit jaar naar Zakynthos ging heb ik op allebei de vliegvelden geen id/paspoort hoeven laten zien.
Ik vorig jaar op Schiphol niet.
Om Samos moesten we ze allemaal laten zien.
NinaCharlie schreef:Karlijnxxx schreef:Je mag het vliegtuig betreden en reizen zonder paspoort of ID binnen Schengen. Als ze erom vragen is het om te checken of je naam bij je ticket hoort. Dit mag ook met een rijbewijs.
Officieel mag een hotel niet om je ID vragen, dit zou ook met rijbewijs kunnen. Je moet je wel kunnen identificeren indien erom gevraagd wordt, dus laten meenemen door een betrouwbare bekende is wel je beste optie. Anders kan je nog laten versturen maar dit gaat vaak langzaam.
Niet correct. Een luchtvaartmaatschappij behoudt het recht om je te weigeren met een rijbewijs. Soms krijg je een enkele uitzondering bij KLM. Het grondpersoneel moet daar toestemming voor vragen van dienstdoende leiding.
Bij geen akkoord is het: nooddocument aanvragen of zorgen dat je je paspoort/ID kaart tevoorschijn tovert. Lukt dat niet voordat de vlucht vertrekt dan wordt het omboeken.
Karlijnxxx schreef:Je mag het vliegtuig betreden en reizen zonder paspoort of ID binnen Schengen. Als ze erom vragen is het om te checken of je naam bij je ticket hoort. Dit mag ook met een rijbewijs.
daantjuhhh schreef:Ja ik zeg alleen maar wat ik geconstateerd heb.
Maar daar gaat het niet om.
De persoon die die kant op gaat met haar id heeft zelf wel zijn paspoort mee.
Ik vraag mij alleen af of stel je krijgt een controle van je tas je er problemen mee kunt krijgen omdat je de ID van een ander bij je draagt.
Karlijnxxx schreef:Luchtvaartmaatschappijen staan niet boven de wet. Ze zijn geen douane en doen geen paspoortcontrole. Ze kijken enkel naar of je ticket bij je naam hoort en gebruiken daarvoor een identiteitsbewijs, dit kan ook een rijbewijs zijn. Bij twijfel mogen ze je weigeren. Binnen Schengen ga je ook niet door de paspoort controle en dit staat ook op de Schiphol website.
Ik vlieg voor werk een aantal keer per jaar en op mij. laatste werktrip ook gehad dat een medereiziger van onze groep enkel een rijbewijs meehad en mocht gewoon instappen. Dit was binnen Schengen en niet met KLM. Ik raad het niet actief aan, maar wil ook voor TS het in perspectief zetten. Nogmaals, als autoriteiten je vragen te legitimeren moet je dit wel kunnen.
Gebruikers op dit forum: Ababe, Annienke, AnoukS_, ComscoreBot, Druif_01, Felixity, fohadie, GoogleAdsense, Jespri, JudithDario, JudithO, Keell94, Mitch_Beauty, ogidni, Relserk, stijntilla, TrIjNiE__, ual_95, Zeepsop en 147 bezoekers