-
criollo_yess
-

Komend weekend vieren wij de verjaardag van mijn man met een tuinfeestje en BBQ. Nu zijn er 5 mensen bij die vegetarisch zijn. Wie heeft voor mij lekkere ideeën voor iets op de BBQ voor de vegetariërs ipv vlees en vis? Liefst niet ál te bewerkelijk, want ik heb het al druk zat met de voorbereidingen.
mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn
-
Petpa
-

Mijn vegetarische gasten konden dit pakket enorm waarderen:
https://www.debarbecueboer.nl/p/vegetar ... cue-pakket
Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!
-
JeaDH
-

Ik maak pakjes aluminium folie. Daar kun je van alles in doen, kaas tomaat olijf paprika champignon enz wat kruiden en olijfolie dicht vouwen en een poosje op de bbq. Vega gehaktballetjes op een saté stokje evt ook met champignon, paprika, ui…
-
Isabel_k
-

Ik ben als vegetarier altijd al blij met een simpele groentenburger en stokboord. Ik waardeer elke vorm van moeite daarin al heel erg.
IG: @arabierjoep
-
friezenfan2
-

Wat voor vlees gooi je er nu op? En waarom koop je niet een plantaardig alternatief?
Van die vega hamburgers zijn vaak best lekker.
Deze heb ik een paar weken terug op en vond ik ook best lekker.
https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... rst-smokey
:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour
-
Arabesk
-

Beyond meat is prima en courgette bijvoorbeeld
-
Emj_23
-
Of lekker gemarineerde aubergine in parten op de bbq. Jammie! Maïskolf, groentepakketjes, gegrilde portobello. Ook lekker voor de niet vega gasten!
-
996981
-
Met geitekaankaas gevulde puntpaprika
Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8
-
nevica
-

Portobello? En ik eet soms als snack halloumi met mango op een spiesje, kan vast ook op de bbq!
-
Hevonen
-

Bij ons is ruim de helft vegetarier en de rest vind alles wel okay. Ik maak dus een mix. Vegetarische opties zijn vegaballetjes aan spiesjes (met, net als bij vlees, stukejs ui en paprika of ananas ertussen), vegaworstjes, vegaburgers, grillkaas en bijvoorbeeld vegetarische kip- of zalmfilet (vivera) in een lekkere marinade. Ook stukjes seitan kun je lekker marineren, verder tempeh en tofoe in marinade, gebruik bij tofoe wel een grillbakje, het breekt snel.
Gevulde paddenstoelen (portobello) met geitenkaas en ui, gevulde paprika's, maiskolven, courgettes, brooddeeg met kaas erin... ach er is zoveel te verzinnen.
Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.ARRE remaining historyZij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)
-
friezenfan2
-

https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... portobello
Dat is gewoon een super grote champignon.
`·. Life is a Journey,
-
RianneH
-

Ik vind zelf de beyond burgers of de burgers van de vegetarisch slager erg lekker van de BBQ, maar dat zijn vrij prijzige burgers. AH terra (eigen merk) heeft ook lekkere burgers. Iets bewerkelijker maar wel lekker zijn spiesjes met gemarineerde kastanje champignons, maar je hebt ook spiesjes van een witte kaas die kant en klaar zijn. Wij zelf gooien ook nog wel gemarineerde rode biet plakjes erop, maar feta in folie is ook vaak lekker.
Ga zelf wel graag voor kwaliteit boven kwantiteit, liever een of twee goede burgers, stokbrood en of lekkere salade dan een lading net niet spiesjes.
"Een draver, is gaver"

-
Nyaleti
-

Ik ben zelf vegetariër en vind het vooral irritant als door alle salades vlees heen zit.
Hamblokjes door de koude pasta salade bv. Dus dat is ook iets om rekening mee te houden.
Zelf ben ik niet zo gek op vleesvervangers maar een groente burger vind iedereen wel prima denk ik. En een sate misschien? Simpel maar toch dat je aan ze denkt.
Verder heb ik altijd een bak met groentes (courgette, champignons, paprika etc) waar ik olie en kruiden over gooi. Die gaan in zo'n aluminium bakje op de bbq.
Wat ook heel lekker is, is ananas van de bbq!
-
pien_2010
-

Rode bieten burgers met een lekkere knoflook saus of tzatziki saus ( mjammie)
Tohu balletjes pittig gekruid met pinda saus
Paprika en courgettes met peper uit de molen zijn erg lekker op de barbecue .
Fijne salades van komkommer, sla, tomaten etc
Geëmigreerd naar Zuid Frankrijk de Limousin
-
Suliko
-

Brede plakken courgette en aubergine met wat olijfolie en zout. Zo simpel en lekker!
De worstjes van de vegetarische slager of beyond meat.
Halloumi, plakken ananas. Portobello gevuld met geitenkaas. Maiskolf met wat boter in folie. Je hebt tegenwoordig ook gemarineerde kipstukjes, dat op een spiesje met ui en paprika bijvoorbeeld.
-
Danielleeee_
-
Ik koop altijd vega hamburgers, vega schnitzel, vega spiesjes heb je geloof ik ook wel eens. Soms heb je ook van die pakketjes met vega bbq vlees. En verder een ik vooral veeel stokbroodjes
En salade als dat er is.
-
Berdien
-

AH heeft speciale vleesvervangers voor op de BBQ: worstjes en burgers. Vooral de jalapeñoburger is zooooooo lekker! Kun je kant en klaar op de BBQ gooien. Groentespiezen zijn ook altijd lekker, of een maïskolf roosteren?
En denk daarbij inderdaad aan de bijgerechten: een salade zonder vlees etc.
"Without you.. Without you the poetry within me is dead."
-
friezenfan2
-

Paar weken terug deze pasta salade gemaakt maar dan vegan kip reepjes was nog steeds lekker.
https://www.boodschappen.nl/recept/past ... ampignons/
Misschien een idee voor die salade.
`·. Life is a Journey,
-
ievie
-

Ik heb weleens courgette burgers gemaakt met halloumi voor Vega gasten, en gevulde courgette. Of voor als je het niet zelf wilt maken; gewoon een Vega burger van de winkel.
Wij bakken de Vega dingen altijd in een gietijzeren pannetje op de bbq, zodat het niet in contact komt met vlees.
-
prugelpiet
-

Ik ben niet vegetarisch, maar ik doe wel vaak puntpaprika, gevulde champignons, courgette en aubergine op de bbq. een paar opties tot een vegetarisch alternatief voor het vlees, lekkere salade er bij en volgensmij heb je een prima bbq. Zit ook echt niet zoveel werk aan, behalve wat dingen in plakjes snijden.
-
8nnemiek
-

Deze gevulde champignons
https://www.lekkerensimpel.com/gevulde-champignons/
Deze gevulde aubergines zijn goddelijk 
https://www.culy.nl/recepten/aubergines ... -met-kaas/
Gevulde portobello, maïskolf, paprika gevuld met griekse rijst, vega burger, spiesjes met vega kipblokjes en groente, gepofte aardappel in aluminiumfolie, gemarineerde tempeh..
-
Karlijnxxx
-
Vraag even of je vegetarische gasten wel van vleesvervangers houden. Sommigen eten dit liever niet en houden het bij een lekkere salade of mss wat gegrilde groenten, mais, met brood en smeersels. Zonde om dan van alles te halen.
-
criollo_yess
-

Wow, wat een hoop suggesties al! Portobello ga ik achteraan. Halloumi kende ik niet, maar lijkt ook een goeie. Vleesvervangers vind ik wel een lastige, groenteburger is dan misschien een goede. Alle bijgerechten zijn uiteraard vleesloos. Dank al zo ver!
mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn