Nieuw werk; zelf mobiel en simkaart regelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

welmoedz

Nieuw werk; zelf mobiel en simkaart regelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-24 12:09

Over een paar weken start ik met mijn nieuwe baan, in eerste instantie jaarcontract. Je krijgt een telefoonvergoeding van 25 euro per maand. Ik wil geen dual sim, wil mijn werk echt thuis kunnen laten. Abonnement vind ik niet een super fijn idee maar als t voordelig is voor een jaar is het oké.

Iemand ervaring met provider en mobiel aanschaffen voor je werk?

Mijn oude toestellen zijn allemaal gesneuveld, ik zoek een Samsung met fatsoenlijk bereik (minimaal 4g/5g).

:)

MarliesV

Re: Nieuw werk; zelf mobiel en simkaart regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:58

Dual sim kan je gewoon 1 kaart van uitzetten buiten werktijd, iig bij die vent van mij.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:01

Wij hebben er een van t werk zelf.

Je zou kunnen kijken naar deze. En dan eventueel een prepaidkaart voor er in. Met WiFi heb je dan alsnog gewoon internet bereik.

https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-gal ... oductTitle

Of een 12 maand SimOnly abonnement. Ik kom net deze tegen:

https://bestel.simpel.nl/sim-only?as_te ... gIQAvD_BwE

Als ik toestel en Abonnement bij elkaar op tel kom ik voor een jaar uit op een bedrag tussen de 206 (voor 4 GB internet) en de 242 (voor 18 GB internet) euro uit. Uitgaande van onbeperkt bellen.

Als je de telefoon niet als hotspot wil gebruiken moet je daar een heel eind mee komen en je zit er ook niet langer aan vast dan een jaar als je dat niet wilt.

Je hebtin totaal in een jaar tijd een telefoonvergoeding van 300 euro dus t kan uiteindelijk wel uit. Je kan binnen die 300 euro ook nog kiezen voor een iets luxer toestel. T enige is dat je het toestel voor moet schieten en dan in maandelijkse vergoeding weer terug krijgt.

Eventueel zou deze ook nog een optie kunnen zijn:

https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-gal ... oductTitle

Almelose Ruiterdagen 13 tm 22 juni. Wil je ons helpen? Mail naar schrijvers@almelose-ruiterdagen.nl
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:03

Het voordeel van juist geen dual sim is dat je je werk letterlijk thuis kunt laten. En dat je ook een reservetoestel hebt als er iets gebeurt met je eigen toestel. Ik heb als werktelefoon een oerdegelijke supersimpele Motorola G20, volgens mij een toestel van tussen de 100-150 euro. Het enige wat ik ermee doe is bellen en appen en de batterij is echt bizar goed. Deze gaat zo 3-4 dagen mee terwijl mijn eigen Samsung elke dag tussendoor opgeladen moet worden.

Op beide toestellen een goedkoop sim only abo van 12 euro per maand. Ruim voldoende!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-24 16:22

daffodil schreef:
Het voordeel van juist geen dual sim is dat je je werk letterlijk thuis kunt laten. En dat je ook een reservetoestel hebt als er iets gebeurt met je eigen toestel. Ik heb als werktelefoon een oerdegelijke supersimpele Motorola G20, volgens mij een toestel van tussen de 100-150 euro. Het enige wat ik ermee doe is bellen en appen en de batterij is echt bizar goed. Deze gaat zo 3-4 dagen mee terwijl mijn eigen Samsung elke dag tussendoor opgeladen moet worden.

Op beide toestellen een goedkoop sim only abo van 12 euro per maand. Ruim voldoende!

Ja dat was precies mijn idee, ik ken mezelf, die mobiel moet gewoon thuis blijven en niet dat ik soms toch even kan checken of er iets binnen is.

@de rest bedankt voor de tips! Wordt dan idd een sim only. Ik denk anders maar de goedkoopste refurbished (Samsung of iid Motorola ziet er ook goed uit!)

:)

Shadow0

Re: Nieuw werk; zelf mobiel en simkaart regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 16:49

Hollands Nieuwe heeft de Samsung A16, die lijkt me best prima? En je komt dan onder de 25/m uit, voor toestel en bundel samen.

Impatience is just denying reality

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie