Pakketje van USA naar NL, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Pakketje van USA naar NL, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 11:41

Ik heb iets in Amerika besteld, en bij mijn nicht in LA laten bezorgen, daar ze in augustus met haar gezin naar Nederland zou komen en het mee kon nemen. Door omstandigheden gaat de reis helaas niet door, en dachten we het wel te kunnen laten verzenden.
Tot onze schrik kost de verzending (voor een echt klein, licht pakketje) opeens meer dan 120 dollar?!
In het verleden kostte het een keer 20, 30 dollar, wat duur was maar wel te doen.
Zijn wij beide gewoon dom en kijken we verkeerd?
Iemand tips voor een vervoerder met normale prijzen? Of bokkers/bekenden die binnenkort van LA naar NL reizen met een piepklein hoekje ruimte in hun koffer?
En why the f deze bizarre prijsstijging?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Pakketje van USA naar NL, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:43

Misschien komt het door de waarde van het pakketje?

Niets ten nadele van jou overigens :P Maar ik zou nooit voor een vreemde een pakketje meenemen.
Je weet nooit wat er in zit. Of ik kijk misschien iets te vaak Border Security :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 11:51

De waarde is 40 dollar, het gaat om twee starter decks voor een kaartspel. Ik begrijp best dat mensen niet zo happig zijn op het meenemen van een blind pakketje, we zouden ze in het geval van uiteraard eersr uitpakken zodat je kan zien dat het om speelgoed gaat :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:53

Criminelen zijn tegenwoordig heel slim om drugs overal in te verwerken. Ik zou het sowieso niet meenemen, uitgepakt of niet. Mss iets teveel podcasts geluisterd :')

Bij welk bedrijf heb je nu gekeken voor de verzendkosten?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:56

Ik heb toevallig 3 weken geleden iets besteld in Amerika, via dat bedrijf kostte het 35 dollar. Ben benieuwd want een dezer dagen komt het in NL aan :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:58

Ik denk dat je verkeerd kijkt. Zit je wel bij USPS? Of een koeriersdienst?

Ik krijg zo nu en dan post uit de VS en voor een klein doosje, kost het meestal rond de 30 dollar.

Hou er wel rekening mee dat je invoer betaald als het niet wordt verzonden als "Gift"

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:00

Het kan ook nog zijn dat je ,wanneer het in Nederland aankomt, invoerrechten moet betalen, aan Post.nl. ,en ze bezorgen het pas nadat je dat betaald hebt.Dat is voor iets uit niet-EU-landen. Ik had dat voor een kalender van de Zwitserse Garde die mij door een bevriende Gardist als cadeautje was opgestuurd (vanuit Vaticaanstad en daar voldoende gefrankeerd) en waar ik toen invoerrechten of zoiets voor moest betalen omdat Vaticaanstad geen lid van de EU is, wat ik niet eens wist.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:02

Ik heb begrepen dat de verzendkosten inderdaad wel flink verhoogd zijn de afgelopen jaren.
Maar ik heb in 2019 een naaimachine uit Amerika laten komen, giga zwaar en groot ding, en dat kostte iets meer dan 100 dollar. Dus 120 dollar voor een klein en licht pakketje vind ik absurd :=
Misschien was dat priority met verzekering ofzo?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:02

Welke soort verzending bekijk je? Je kan hier het beste naar een flat rate kijken, klein doosje / enveloppe.

Je zal inderdaad wel nog tegen Inklaring / belasting gaan aanlopen gok ik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:04

Laurora schreef:
De waarde is 40 dollar, het gaat om twee starter decks voor een kaartspel.

Wat kost een brief versturen en om hoeveel kaarten gaat het?
Twintig brieven versturen met een paar kaarten per brief?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 12:15

Het gaat om 50 kaarten per doosje, twee doosjes.
We hebben gekeken bij UPS, DHL, Fedex en mn nicht rechtstreeks bij het postkantoor van USPS.
Ik kan überhaupt geen rates vinden voor niet priority shipping. Het mag van mij best wel een maand ofzo duren, als ik het maar krijg.
Bij een gift onder de 45 euro betaal je geen invoerrechten, btw of inklaringskosten, maar hier had ik uiteraard wel rekening mee gehouden.

Ik zit op de website te kijken waar ik het heb besteld, en daar kost verzenden naar NL 29 dollar. (maar dan is het dus een bedrijf en betaal ik al die extra kosten wel, al is dat nog steeds goedkoper dan dit) Ik zit al op zo'n punt dat ik denk, gooi die kaarten maar op craigslist, ik bestel wel nog een keer en laat ze rechtstreeks naar me toe sturen :+

@capopjekop oke daar kan ik mee inkomen inderdaad. Dat risico is ook niet iets wat je wil lopen.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:48

Laurora schreef:
De waarde is 40 dollar, het gaat om twee starter decks voor een kaartspel. Ik begrijp best dat mensen niet zo happig zijn op het meenemen van een blind pakketje, we zouden ze in het geval van uiteraard eersr uitpakken zodat je kan zien dat het om speelgoed gaat :D

Nou ben ik wel benieuwd welk spel? (Mag ook per pb)

Ik heb afgelopen jaar ook een kaartspel laten komen en dat was volgens mij 15-20 dollar verzendkosten.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 13:35

Silly_Woman schreef:
Laurora schreef:

Nou ben ik wel benieuwd welk spel? (Mag ook per pb)

Ik heb afgelopen jaar ook een kaartspel laten komen en dat was volgens mij 15-20 dollar verzendkosten.

De nieuwe Neopets TCG :Y)
Afbeelding

Het is ook vaag dat het via de winkel wel normale prijzen zijn.
Ik kan ook niet uitsluiten dat we gewoon verkeerd kijken hoor, en alleen maar rates krijgen voor priority shipping.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:37

He wat gek?

Ik heb laatst iets in Amerika besteld, betaalde uit mn hoofd 15 dollar verzendkosten, waarde was 45 dollar.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:58

Half palletje die niet hoog en zwaar is kost zo tussen $900 en $1200, dus ik ben niet verbaast. :')