Ik had deze droom al voor corona tijd, echter durfde ik het destijds niet aan, maar het onderbuik gevoel dat ik dit toch wel echt graag wou, ging niet weg.
Aangezien ik het project voornamelijk in mijn eentje ga doen, is het altijd leuk om mensen mee te kunnen laten kijken en denken in het proces. Want ik zal dit project absoluut starten met 2 linker handen en honderden youtube filmpjes. Maar voor alles moet een eerste keer zijn

Het word geen echte camper, daar is de auto immers niet geschikt voor, tevens word dit ook mijn woon-werkverkeer auto met de slecht weer dagen of voor langere afstanden (doe op dit moment alles met de scooter), hierdoor was het belangrijk dat die lekker compact zou blijven zodat ik hem ook kwijt kan in parkeergarages, steden etcetera.
Om deze reden icm de milieuzones ben ik ook voor een benzine uitvoering gegaan. Auto is een Opel combo L2H1 uit 2013. Hij blijft gewoon op grijs kenteken staan, maar word particulier gereden, hierdoor heb ik geen verplichtingen aan waar de inrichting aan moet voldoen.
Over 2 weken kan ik de auto ophalen, maar ik heb alvast wat foto's bijgevoegd van de auto in kwestie en wat inpiratie, maar hier kan nog volledig van afgeweken worden.
Dus als mensen leuke ideeën hebben, brand los.
de laadruimte op de vloer is +- 210-220cm lang,140-145cm breed en 130cm hoog. Oftewel, precies een klein bed

keukentje, gas, stromend water e.d. hoeft allemaal niet, we zullen niet langere tijd off grid gaan, en een los gasbrandertje, wat flessen water en boodschappen zijn zo meegenomen.
Op dit moment ben ik ook nog aan het sparren over hoe ik het ga doen met ramen, evt een raam plaatsen in het tussenschot (want deze mag er volgens mij niet uit) of een dakraam, of aan de zijkant een schuifraam? Andere optie is natuurlijk een hefdak, maar dat is wel gelijk een ingrijpende en kostbare optie. Er moet hoe dan ook iets van ventilatie en licht in komen, en isolatie, en daarna kan ik los gaan op de inrichting.