Hommel mysterie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kana

Hommel mysterie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-24 09:06

Sinds afgelopen zondag zit ik met een hommelplaag in huis. Ik snap niet waar ze vandaan komen!

Wie heeft hier ervaring mee en weet wat ik kan doen?

Ik heb de tuin al afgespit naar een nest maar kan niks vinden. Alle ramen en deuren zijn hermetisch afgesloten met horren.

Sinds zaterdag heb ik er minstens 30 naar buiten gegooid. Deze ochtend werk ik thuis aan de eettafel en heb er al 5 weer naar buiten gebonjourd. Ik moet bellen en het is echt irritant als er zon enorme zoemer naast je zit. :P

Het rare is, is dat ik alles na kijk binnen en niks zie en dan op onverklaarbare wijze uit het niets zit er weer 1 boos te zoemen op het raam een uur later.

Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik doen?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 09:12

Imker bellen . Ze zitten vaak in de spouw of grond . Waarschijnlijk zit er ergens een gaatje bij je vloer . Luchtventilatie ofzo waar ze door naar binnen komen .

Hommels zijn beschermd dus ze worden alleen verhuisd bij ernstige overlast.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

irisdepony

Re: Hommel mysterie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:20

Niet wegspuiten met vergif hoor. Ze doen niks en gaan soms ook weer vanzelf weg

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:24

Ooh hommels zijn zo leuk. Maar goed niet in die hoeveelheid in je huis.
Ik zou toch eens de deuren dichthouden en dan kijken in welke ruimte ze meer zitten.
Zo verklein je je zoekactie tot een bepaalde ruimte ipv het hele huis.

Met wat moeite kun je zelf de plek ontdekken.

Boehoe!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:25

Zitten ze niet ergens in de spouwmuur?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:46

Gegarandeerd in je spouw :j Niet dood (laten) maken, hommels zijn leuk en nuttig.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:56

Hommels zijn leuk <3
Maar niet handig als ze binnen zitten inderdaad :))
Ik gok ook op je spouw. Er zal aan de buitenmuur ergens een gaatje zijn waar een hommel haar nest heeft gemaakt.
Ik denk ook dat ze ergens via je ventilatie binnen moeten komen, of via de afzuigkap waar een gaatje zit bijvoorbeeld, of misschien zit er achter je keukenblok een gat naar buiten?
Normaal zouden ze gewoon via het gat aan de buitenkant weg moeten vliegen. Kan dat gat in de buitenmuur misschien dicht zijn gemaakt?

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:04

Er zijn inderdaad bedrijven die bij overlast het nest kunnen verplaatsen of misschien het gaatje aan de binnenkant van je huis kunnen afsluiten. Als ze maar een uitgang aan de buitenkant hebben waar ze nuttig werk doen. Verder niet te druk om maken. Hommelnesten zijn veel kleiner dan wespen en bijennesten en ze zijn sowieso maar één jaar bewoond. dus je hoeft niet bang te zijn voor jaren lang duizenden hommels in huis. Wel vervelend dat ze in je huis rond vliegen. Als je er weer een ziet kan je die misschien even in de gaten houden. Uiteindelijk zou ze weer naar het nest moeten vliegen.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:39

Als je geen imker kan vinden, neem dan even contact op met de www.wespenstichting.nl
Zij kunnen ook helpen met verplaatsing en/of advies.

(mocht je ergens in Groningen, Friesland of Drenthe wonen dan mag je mij ook een berichtje sturen. Ik ben imker en vrijwilliger voor de wespenstichting)

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~
Diervriendelijk wespenadvies nodig? Stuur mij een pb!
~~~

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-24 11:48

We hebben de verwarmingsombouw weggetrokken maar kunnen echt nergens iets vinden. Mijn man blijft er van overtuigd dat ze gewoon naar binnen vliegen(met 5 tegelijk zeker :+ :D ). Dus nu zijn alle ramen en deuren echt dicht en wachten we af op de volgende, dan zal ik een imker gaan bellen. Bedankt voor de tips.

Ik zou ze nooit wat aan doen, ze zijn vreselijk schattig dus ze gaan gewoon naar buiten.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-24 11:50

axel_1997 schreef:
Er zijn inderdaad bedrijven die bij overlast het nest kunnen verplaatsen of misschien het gaatje aan de binnenkant van je huis kunnen afsluiten. Als ze maar een uitgang aan de buitenkant hebben waar ze nuttig werk doen. Verder niet te druk om maken. Hommelnesten zijn veel kleiner dan wespen en bijennesten en ze zijn sowieso maar één jaar bewoond. dus je hoeft niet bang te zijn voor jaren lang duizenden hommels in huis. Wel vervelend dat ze in je huis rond vliegen. Als je er weer een ziet kan je die misschien even in de gaten houden. Uiteindelijk zou ze weer naar het nest moeten vliegen.

Als ik alleen woonde mochten ze blijven en zou ik in de weer blijven met een glas en een stuk papier. Maar mijn 1 en 2 jarige vinden ze vreselijk interessant en daarom zijn ze wat minder welkom. :P

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie