Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 16:51

Afbeelding

Hallo hondenbaasjes!

Sinds 2021 zijn er al een aantal succesvolle edities geweest en ieder jaar werd het beter en leuker, hopelijk zetten we die trend in 2025 weer gewoon door! *\o/*

Eigenlijk zou ik hem zelf niet meer doen maar oude liefde roest niet en het helemaal loslaten zag ik toch niet zitten. Maar na enig overleg met mijn zes innerlijke stemmen en wat andere mensen mag ik dit jaar een hulp Santa voor de organisatie verwelkomen in de vorm van VillaNeusjes, waarvoor dank! _O_

Hoe werkt het?
In principe is het idee hetzelfde als met het normale lootjes trekken alleen dan op afstand. We trekken lootjes via lootjestrekken.nl, daar voer je ook je adres in. Wil je niet dat je adres bij een andere bokker bekend wordt? Doe dan niet mee! De cadeautjes gaan dus ook in een pakketje via de pakketpost, net zoals de hint(s) zodat de ontvanger kan raden wie je bent. Het lijkt mij wel leuk als alle hints hond gerelateerd zijn! Laat je creativiteit de vrije loop wat betreft de hints! Wat mij betreft zijn de hints het leukste van alles. :')

:list: Spelregels 2025:

Algemene spelregels:
- Minimum leeftijd is 18 jaar, geboortejaar 2007 of eerder.
- Het budget is €50,- inclusief verzendkosten. Iedereen maakt dus een Secret Santa pakket van rond dat bedrag. Je Secret Santa pakket heeft dus een minimale waarde van +/- €43,- exclusief verzendkosten
- Inschrijven kan tot zondag 31 augustus. De week daaropvolgend worden lootjes getrokken via lootjestrekken.nl. We proberen dan zo snel mogelijk alles klaar te zetten op lootjestrekken! :)
- Aangezien het 'The Dog edition' is houden we het ook bij cadeaus voor de honden. Wil jij er graag iets extra's bij doen voor de baas, als hint, of gewoon als attentie, reken dit dan niet bij het gestelde budget en vermeld dit duidelijk op het cadeautje!
- Bovenstaande is eveneens van toepassing voor de kosten van hints, er zijn best wat Santa's die above & beyond gaan met de hints, super leuk en creatief! Maar reken dit niet bij het budget.

Verzendinformatie:
- Het pakket moet verzonden worden tussen 6 december, en uiterlijk 13 december.
Let op: Bij verzenden op 13 december moet het pakket vóór 14.00 uur bij het PostNL punt afgegeven zijn zodat deze pakketten ook echt de 13e mee gaan met de verzending. Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het pakket daadwerkelijk binnen deze periode op de post gaat! Verzend je niet binnen het gestelde termijn, volgt uitsluiting voor volgende editie. Lukt het écht niet om wat voor reden dan ook, neem dan even contact op met een van ons, dan zoeken we samen naar een oplossing!
- Na een geniale zet van een Santa in 2024 is het verplicht dat zowel verzend als ontvangstadres hetzelfde zijn! In de PostNL app kan dit worden aangepast en ook op een PostNL punt kan dit worden aangegeven.
- De T&T wordt via lootjestrekken.nl anoniem gedeeld met de ontvanger van het pakket, zodat de ontvanger ook beschikt over de verzendinformatie. Is ontvangen op je thuisadres lastig, kies dan voor een PostNL pakketpunt!
- Het pakket wordt verzonden via PostNL, is dit echt niet mogelijk, neem dan even contact op met mij of VillaNeusjes.

Ontvangen & openen:
- Als je het pakket ontvangt, plaats je even een berichtje in het topic.
- Pakketten worden geopend vanaf 20 december zodat het raden iets lastiger blijft! 8-)
- Maak van je ontvangen pakket een leuk fotoverslag voor in het topic, dit is wel zo respectvol naar je Santa die er veel tijd, moeite & liefde in heeft gestoken.
Ook hier is van toepassing, doe je het niet dan volgt uitsluiting voor de volgende editie.

Santa's raden:
- Denk je te weten wie jouw Secret Santa is, gooi het in de groep! Diegene kan dan bevestigen of ontkennen of hij of zij jouw Secret Santa is.
- Na het verdelen van de lootjes is ruilen niet mogelijk.
- Belgen zijn ook welkom maar de pakketlabels van en naar België zijn natuurlijk iets duurder, houd hier rekening mee als je meedoet. (De kosten hiervan zijn €9,70 tot 2kg & €12,- tot 23kg via PostNL, de pakketwaarde blijft minimaal +/- €43,-)

Ook belangrijk:
- We vragen in het aanmeldformulier niet meer naar je adres, je bent dus volledig zelf verantwoordelijk voor het invullen van het correcte adres bij lootjestrekken.nl, Zorg dat je adres goed en volledig in lootjestrekken staat!
- In voorgaande edities is helaas een pakket verloren gegaan ivm een verhuizing, als je verhuisd of weet dat je gaat verhuizen, geef als adres een PostNL pakketpunt op! Of geef op tijd je nieuwe adres door bij lootjestrekken!
- Gebruik geen dozen met je eigen naam er nog op. :+

Aanmelden:
- Voordat je aanmelding definitief is stel je je voor middels een uitgebreide voorstelpost in dit topic!
Vul dit lijstje in om te beginnen, dan voorzien we iedereen van dezelfde basis informatie. Door als eerste de boktnaam te doen kan een Secret Santa deze informatie makkelijk terugvinden middels een zoekopdracht. Als je dit hebt ingevuld ontvang je van mij, of VillaNeusjes per PB de link om aan te definitief aan te melden. *\o/*

Omdat uit eerdere edities is gebleken dat er creatievelingen zijn en er ook graag hesjes, bandana's en halsbanden etc gegeven worden vragen we jullie deze maten ook op te nemen, het liefste direct bij aanmelding maar we begrijpen dat dit niet voor iedereen haalbaar is, maar doe het dan later en vergeet het niet! Op die manier hoeft er niet gevraagd te worden naar maten wat soms de verrassing alleen maar groter maakt! Kost je eenmalig moeite voor een hoop plezier! (tip: bewaar ze direct voor volgende jaren en je eigen administratie, altijd handig!)

Afbeelding

Citaat:
Boktnaam:

Naam hond(en):

Ras(sen):

Leeftijd hond(en):

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:

Top lijst voor mijn hond(en):

Flop lijst voor mijn hond(en):

Bij meerdere honden, Naam hond:
A:
B:
C:
D:
E:
F:
G:
H:
L:
M:

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Naar aanleiding van vorige edities:
:list: Als een pakket, om wat voor reden dan ook, nog niet ontvangen is op vrijdag 9 januari, dan zullen we een actie opzetten om ervoor te zorgen dat diegene een vervangend pakket krijgen! :list:

Niet helemaal NIEUW in 2025:
Heb jij nog leuke (honden)vragen voor de Santa's die meedoen, stuur ze dan naar VillaNeusjes of naar mij! We gaan in de vragen van een weekvraag proberen meer nuttige informatie te krijgen voor de Santa's en zullen op woensdag en zondag een vraag stellen in het topic. Niet iedereen is even actief, maar probeer minimaal één keer per week voor jouw honden de vragen te beantwoorden om je Santa op weg te helpen. Je kunt de vragen makkelijk terugvinden onder de hastag #SnuffelSanta. Als je een weekvraag beantwoord, gebruik dan AUB de hashtag!

Citaat:
Weekvraag week '...' - Woensdag/Zondag - #SnuffelSanta

Laten we er weer een succesvolle editie van maken! *\o/* *\o/*

Moderatoropmerking:
Wat enorm leuk dat er al Secret Santa topics zijn. In het verleden is het helaas voorgekomen dat niet iedereen een pakket heeft ontvangen, dit betreuren wij. Toch willen wij jullie er nu al op wijzen dat de verantwoorlijkheid van de pakketten echt bij de deelnemers ligt. Bokt is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte of niet verzonden pakketjes en de organisator van het lootjestrekken ook niet, al is dit wel jullie aanspreekpunt. Dit dient dan ook zelf tussen de partijen opgelost te worden.
Veel plezier met de voorpret!
Laatst bijgewerkt door Polly op Gisteren, 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderator opmerking toegevoegd

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:55

*\o/*

Let’s go!

Ik schrijf mezelf vanavond officieel in. Ik en Hoax hebben er nu al zin in en waren stiekem al dingetjes aan het apart leggen op onze koopjesjachten. Hoax offert zich met liefde op als dat niet gebruikt kan worden :')

Fem

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:44

Jaaaa!
Ik ga meedoen!
Zal straks officieel aanmelden/inschrijven/voorstellen. *\%/*

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:59

Ja!!!!! Hoogtepunt van het jaar

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 18:36

Boktnaam: Nala

Naam hond(en): Ax

Ras(sen): Duitse herder

Leeftijd hond(en): 3,5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen gekleurde/gebleekte snacks

Top lijst voor mijn hond(en): De kong extreme producten in maat large heeft hij nog niet kapot gekregen! Weet je iets vergelijkbaars? Helemaal top!
Verder gaan we super graag lange afstanden wandelen, ook in moeilijker terrein. Mocht je hier iets leuks voor vinden, super! Hij heeft al een rugzak, evacuatie draagsling, tractive, lichtgevende halsband/lampje/neon hesje, inklapbaar voer/drinkbakje, schoentjes.

Het lijkt me wel leuk om iets van dog trekking met hem te doen dus een heupriem met bungee lijn oid lijkt me wel leuk!

Ohja! Een borstel waar meneer haarbal niet boos op wordt tijdens zijn jaar lang durende verhaarseizoen zou helemaal top zijn :')

Flop lijst voor mijn hond(en): knuffels, zachte/breekbare speeltjes

A: 50cm
B: 20cm
C: 48cm
D: 55cm
E: 82cm
F: 85cm
G: 75cm
H: 50cm
L: 43cm
M: 18cm

Leef je uit:
Ik geloof dat eigenlijk alles hierboven al gezegd is! De rest zal ik vast en zeker in het hierna komende geklets vertellen.

Drie foto’s van onze meest recente vakantie naar Zeeland

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar hij is toch het allerliefste berggeit: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 18:59

Jaaaa :):) ik meld mij en Bailey straks definitief aan!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:01

*\%/*
Let's gooooo! Ik zal er later even goed voor gaan zitten zodat ik ook de maten even meeneem in het bericht :)) Super leuk :D

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:37

Ik lees elk jaar mee maar lijkt mij ook heel leuk om mee te doen dus ik meld mij ook aan! :))

Boktnaam: nardxash
Naam hond: DJ
Ras:boomer
Leeftijd:11 begin februari 12
Allergieen of dingen waar rekening mee word gehouden:
Liefst geen plastic speelgoed DJ maakt dit binnen enkele minuten al kapot, knuffel speelgoed wat zacht is is wel welkom.
Hard speelgoed is ook niet welkom omdat DJ een deel van zijn tandjes kwijt is.
Snacks ec zijn altijd welkom.
Halsbanden hebben we in overvloed.

Toplijst: wij vinden het heerlijk om te gaan wandelen in het bos, ravotten op het strand maar ook staat DJ met regelmaat model misschien dat daar iets leuks mee gedaan kan worden?

Floplijst: Dj houd totaal niet van water,en zoals eerder aangegeven harde speeltjes plus plastic

Volgens mij is alles wel gezegd,

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nardxash op 28-07-25 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 20:41

nardxash schreef:
Ik lees elk jaar mee maar lijkt mij ook heel leuk om mee te doen dus ik meld mij ook aan! :))

Liefst geen plastic speelgoed DJ maakt dit binnen enkele minuten al kapot, knuffel speelgoed wat zacht is is wel welkom.

Toplijst: wij vinden het heerlijk om te gaan wandelen in het bos, ravotten op het strand maar ook staat DJ met regelmaat model misschien dat daar iets leuks mee gedaan kan worden?

Floplijst: Dj houd totaal niet van water,en zoals eerder aangegeven harde speeltjes plus plastic

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:45

KimD schreef:
nardxash schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Dankjewel <3

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:50

Jaaa! Wij doen natuurlijk ook weer mee dit jaar

Citaat:
Boktnaam: love_mandy

Naam hond(en): Odin

Ras(sen): kortharige Schotse collie

Leeftijd hond(en): Word in augustus 2

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: ik voer alleen natuurlijke snacks en het liefst graan vrij. Rawhide of chemisch gekleurde snacks geef ik niet.

Zippy paws of andere burrow speeltjes
Ballen aan touw
Iets om samen mee te trekken
Voerspeeltjes of hersenwerk puzzels

Kophuid/paarden platen of dingen met veel vacht. Hiervan raakt hij verstopt.
Chemisch bewerkte snacks
Hele harde speeltjes, het is geen sloper dus heel hard speelgoed laat hij links liggen

Maten lijst: ik hoop dat dit allemaal klopt. :') Ik kan anders altijd de maten geven van bijvoorbeeld zijn Rex specs of zijn huidige regenjas/badjas etc :')
A:43cm
B:19,5cm
C:42cm
D:52cm
E:70cm
F:31cm
G:61cm
H:33cm
L:21cm
M: 9cm

Leef je uit:
Odin is een vrolijke reu. Wij houden ontzettend van wandelen en proberen dan ook minimaal 1x in de week een lange wandeling van +10km te doen. Odin is eigenlijk voor van alles in, we hebben meegedaan met een dog survival en dat vond hij ook fantastisch. We hebben een tijdje hardgelopen, maar dit moet ik na de zomer weer verder oppakken. Verder ben ik gek op food enrichment en heb ik dus ook verschillende slow feeders en voeg ik graag toppings toe aan zijn eten.
We hopen in 2025 nog een broertje of zusje aan onze familie toe te voegen.
Naast Odin hebben wij ook nog 2 katten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door love_mandy op 28-07-25 21:24, in het totaal 2 keer bewerkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:04

Boktnaam: Villa_Neusjes

Naam hond: Hoax

Ras: Hollandse Herder korthaar

Leeftijd hond : op 18 oktober 2025 wordt hij alweer 4

Hoax kan slecht tegen vet. Dat betekend dat zalmolie of schapenvetblokjes of gevulde hoeven (daar zit vaak vette substantie in) geen goed idee zijn. Daarnaast het verzoek om alles met Pens te vermijden. Hij vind het lekker maar gaat er van ruften en hoewel ik dat persoonlijk geen probleem vind zijn andere bezoekers in een wachtkamer of winkel het daar niet geheel mee eens. Hoax is namelijk mijn assistentiehond en gaat overal mee naar toe, en dat betekend dat we een visitekaartje zijn voor alle collega’s

Ballen, alle soorten en maten en hoe meer herrie het maakt, hij blijer hij er van wordt en ook van een lege frisdrankfles wordt hij intens gelukkig.
Alles wat sloopbestendig is, en speelgoed waar lekkers in gestopt kan worden vind hij ook leuk
Grote botten en kauwdingen vind ie leuk, rawhide ringen of een grote knoop kan je ook leuk eerst een week of 3 mee slepen om er dan op te kauwen. Hoewel hij gedroogde producten dan wel weer gelijk op eet zoals kophuid etc
Koekjes in algemeen zijn lekker maar we merken tijdens trainingen dat zachte kleine koekjes makkelijk aangepakt worden door harde koekjes.

Hoax heeft geen problemen met goedkope merken, action etc en we zijn ook niet bang van een THT op rawhide botten (dingen die dus eigenlijk nooit over datum gaan omdat t geen vocht bevat)

Het baasje mag hoax graag een beetje idioot aankleden soms voor foto’s dus ook zulk materiaal vinden we grappig :') *\o/*

Flop lijst voor mijn hond:

Hoax is een sloper 1e klas. Knuffels zijn binnen een minuut overleden en versnipperd. Dat is dus gewoon zonde van je geld. Zoals hierboven uitgelegd worden we van producten met Pens een beetje ongelukkig. Of eigenlijk anderen worden ongelukkig van de geur van Hoax en zn darmen

Matenlijst: deze vul ik zsm aan, als mn lichaam weer meewerkt na een dag onderzoeken :,)

A:
B:
C:
D:
E:
F:
G:
H:
L:
M:

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond:
):

Hoax beschrijf je het beste als een blender zonder deksel: pure chaos
Ondanks dat hij zn baan keurig uitvoert als assistentiehond is hij een echte hollander. Hij is behoorlijk zelfstandig, gaat door het vuur voor je maar zal ook proberen er wat voor zichzelf uit te halen. Hij is super slim en dat heeft voor en nadelen. Hij weet namelijk heel precies hoe hij mij kan ontwijken als hij iets doet wat niet mag want ik ben niet zo snel. Hij is een enorme clown die graag grapjes uit haalt en is overenthousiast. Zn naam Hoax betekend onwaarheid en stiekem klopt dat wel want zo stoer als zijn naam klinkt, hij kan ook echt een mietje zijn bij de dierenarts.

Hoax zwemt graag en is gek op water al mag dat pas na het werk. We doen alles met de benenwagen en dat betekend dat Hoax en ik gemiddeld 15 km per dag afleggen. Ik zit namelijk in een elektrische rolstoel. Samen genieten we van de omgeving terwijl we onze dagelijkse dingen doen.
Op dit moment is onze kleur Blauw en de regenboog is altijd aanwezig.

Madame Coco, een seniore poezendame woont sinds anderhalf jaar bij ons, maar die is vooral de hort op momenteel met het mooie weer en komt straks met slechter weer wel weer binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:19

Jaaa! Super leuk! Ik doe graag weer mee! Zoveel plezier gehad aan het maken van een mooi pakket! En ook heel leuk om een verrassingspakket te krijgen <3

Citaat:
Boktnaam: Draakje

Naam hond(en): Struikeltje

Ras(sen): Langhaar Chihuahua

Leeftijd hond(en): In oktober wordt ze 2

Geen allergieen, ze is wel klein :)

Voedseltoppings om leuke voerbakjes te maken
Slowfeeder
Warm kleedje voor in de bench of op de bak
Voerpuzzel achtig iets
Tweedehands of zelfgemaakt heel erg leuk!

Ze heeft al heeeel erg veel speeltjes :o

Bij meerdere honden, Naam hond:
A:26
B:9
C:26
D:28
E:36
F:35
G:35
H:25
L:5,5
M:3,5

Leef je uit:
Struikeltje is een super vrolijk hondje, ze gaat altijd overal mee naar toe en houdt mij de hele dag gezelschap thuis. Ze vind hondenshows en hoopers leuk, speelt graag met andere honden en gaat graag naar het bos. Ze is slim en gek op eten.
S avonds krult ze zich graag op in een mandje met een dekentje over zich heen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:14

Ik doe graag weer mee met deze editie.

Boktnaam: Art_Ificious

Naam hond(en): Denzel en Racky

Ras(sen): Boerenfox x Jack russel x Duitse Staande korthaar en Poedel

Leeftijd hond(en): 1 en 13

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen allergieën. Ze blijken zelfs beide dol op vis te zijn :+

Snoepjes en speeltjes

Racky houdt niet van keiharde dingen en speelt alleen met knuffels.
Voor Denzel is er nog geen flop ontdekt qua speeltjes of voeding. Alleen vraag ik geen halsband. Denzel verdraagt dit helaas niet en krabt z'n hals kaal.

Leef je uit:
Racky is een oudere hond, die houdt niet van harde kauwdingen of harde speeltjes. De Lickit mat van een vorige editie vind hij wel erg fijn.
Denzel is hyperactief, speelt met alles, niets is hem te gek.
Hij houdt ook van kauwen op takken, koffiehout en botten.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 28-07-25 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:15

En een foto van beide heren.
Afbeelding
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:32

Mag ik mijzelf als actieve meelezer en/of poster ook melden? Voor alsnog na Jipperd geen hond helaas, maar wij genoten beide (hij van het pakket & ik van het topic) <3

Afbeelding
Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

Aaaaah, ik doe ook graag weer mee! Zal even rustig gaan zitten vanavond voor het lijstje :D

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

Ik heb een paar jaar terug mee gedaan, daarna een aantal jaar gekeken vanaf de zijlijn. Nu wil ik weer meedoen.

Boktnaam: Sastaic

Naam hond(en): Zhena & Polly

Ras(sen): (field trail) Labrador en (working) engelse cocker spaniel

Leeftijd hond(en): 7 en 3

Top lijst voor mijn hond(en): Zhena is gek op ballen grote ballen, lawaai ballen alles is leuk. Deze doen het ook altijd goed:
Afbeelding
Polly is gek op samen spelen, wat langere speeltjes met elastiek doen het altijd goed, maakt dan niet perse uit wat eraan hangt, maar stevige bal pakt ze niet zo lekker. Zie hier voorbeeld:
Afbeelding

Zhena is een echte Labrador qua eten. Ze vind alles lekker, maar slikt ook alles in 1x door, als ze er niet flink voor hoeft te kluiven, is het hap sloek weg, dat vind ik persoonlijk zonde aangezien sommige snacks best aan de prijs zijn, maar is verder ook weer niet echt perse een Flop.

Bij meerdere honden, Naam hond: (dit volgt als ik een meetlint heb gevonden :+ )
A:
B:
C:
D:
E:
F:
G:
H:
L:
M:

Leef je uit:
Zhena en Polly zijn beide actieve honden. Ze doen allebei fanatiek agility, daarnaast gaat zhena een aantal keer per jaar mee op jacht. Waar Polly echt leeft voor de agility, leeft Zhena voor de jacht. Zhena is wat meer op zichzelf, ze komt best eens voor een aai. Maar ligt het liefst een aantal meter bij je vandaan. Polly niet, Polly is er altijd bij die wil op je, naast je, in je en dan het liefst nog dichterbij :') ze is er altijd en overal of je nou op de bank wil zitten, even naar buiten wil of naar de wc gaat, zij is er ook of je nu wil of niet. Het moge duidelijk zijn dat Polly niet aan menselijke aura doet. Andere honden zijn dan wel weer stom, of nouja eigenlijk zijn die spannend. Dan durft ze ook best wel te snauwen als ze zich ongevraagd komen opdringen.

Polly krijgt volgend voorjaar als alles mee zit waarschijnlijk nog een nestje, daar wil ik dan zelf een teefje van aanhouden.

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:12

jaaa leuk!!

Boktnaam: Luna2006

Naam hond(en): Cody, Peppy, Chucky, Floki, naamloos

Ras(sen): Kangal, chihuahua, Mini australian shepherd

Leeftijd hond(en): van 0 tot 12 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: niet dat ik weet

Top lijst voor mijn hond(en): Kauwsnacks! Cody is gek op snoepjes! hij lust werkelijk alle snoepjes, maar met zijn lompe 70kg zijn de meeste snoepjes hap slik weg.
De chihuahua's hebben niet zo'n geweldig goede tandjes, dus die hebben liefst een zacht snoepje. spelen doen ze niet zo veel.

Flop lijst voor mijn hond(en): eigenlijk niets, alles wat voor Cody te klein is zijn voor zijn roommates.

Leef je uit:
Peppy & Chucky zijn al jaren de roommates van Cody en omdat ze toch in mijn roedeltje horen mogen ze dit jaar weer mee doen!
Chucky is al een oude man, gesteld op zijn rust. af en toe een snoepje is hij gelukkig mee.
Peppy is het halfbroertje van mijn allerliefste Billy. Een gigantische knuffelkont. Houd van snoepjes maar vooral van warmte.
Cody heeft ondanks zijn XXL formaat een peperkoeken hartje. De grootste goedzak die je maar kan inbeelden. Liefst een lekkere kauwsnack (en die zijn ook in proportie :+ ) om zich mee bezig te houden.

We staan op de wachtlijst voor een nieuwe pup! ergens volgende maand weten we of het teefje dragend is, dus ons naamloosje heb ik alvast ook aangemeld :D

chucky:
Afbeelding

Cody:

Afbeelding
Afbeelding

Floki:
Afbeelding

Peppy:
Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:44

Boktnaam: Bo_Y

Naam hond(en): Saar en Senna

Ras(sen): Friese Stabij en Australian Sheperd

Leeftijd hond(en): 9 en 2

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Senna is allergisch voor heel veel, maar groente en fruit gaan goed.

Top lijst voor mijn hond(en): alle zachte knuffelsspeeltjes met en zonder piep. Slowfeeders/puzzels vinden ze ook leuk. Ook handdoeken voor als ze nat en vies zijn is ook altijd goed.

Flop lijst voor mijn hond(en): speeltjes met touw eraan.

Leef je uit:
We wandelen veel met de honden. Als we tijd hebben doen we soms ook Search en Rescue. Maar het fanatiekst doen we behendigheid. We trainen 2 keer per week.
Vachtverzorging doen we zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

Aangezien de beslissing nu echt gemaakt is en we in september terug verhuizen naar Belgie, kan ik na jaren meelezen ook aanmelden! (Alsof ik geen 1000 andere dingen te regelen heb, gelukkig weet ik waar de priorities liggen :+ ).
Ik ga in Belgie wonen, maar kan ook een Nederlands adres geven (bij mijn ma), zodat het voor iedereen makkelijker is.

Boktnaam: Oshaa

Naam hond(en): Beer en Layla

Ras(sen): Friese Stabij x Wetterhoun en Norwegian Elkhound x Canadian Inuit dog

Leeftijd hond(en): Beer is 6 jaar en Layla gaat met kerst 3 jaar zijn.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Liever geen gekleurde of gebleekte snacks, of plastic speeltjes (Layla is een enorme plastic sloper + eter, knuffels laat ze wel heel).

Voor beide: Wij geven al ons eten via slowfeeders, puzzels of voerballen (heet dat zo? De Kong Wobbler bijvoorbeeld)! We gaan de meeste in Canada moeten achterlaten, dus zulke dingen zijn altijd welkom. Ze zijn beide wel vrij goed in de puzzels, dus een uitdagende zou heel leuk zijn. Lickimats (ze krijgen rauw en brokjes) zijn minder handig, puur omdat Layla een plastic sloper / eter is. Haar laatste lickimat (al was die eigenlijk van Beer) heeft ze van de plank getrokken en deels opgegeten. Kauwsnacks waar ze echt lang mee doen zijn altijd fijn! Layla doet met alles wat langer, Beer is een echte harde kauwer en gaat overal heel snel doorheen.

Voor Beer: Hij is totaal niet van de speeltjes, behalve ballen (vooral de chuck-its), maar daar hebben we er heel veel van (al blijft er een deel achter in Canada). Een bal met een echt goede pieper (geen tennisbal) is altijd welcome! Dat vindt hij heel leuk, maar helaas gaan de piepers altijd heel snel stuk. Heel af en toe is er een knuffel die hij leuk vind, maar dat komt bijna nooit voor. Vroeger had hij een water speeltje die hij fantastisch vond - volgens mij de Kong Wubba voor in het water. Hij vindt het heel leuk om het water in te gaan, het speeltje met zijn poot naar beneden te duwen en dan wachten tot die weer boven komt drijven. Daar kan hij zich in de zomer echt uren mee vermaken!

Voor Layla: Zij is wel dol op (grotere) knuffels, maar wel specifiek met langer haar. Heb bij de foto's er 1 toegevoegd van haar favorite knuffels. Gladdere knuffels vindt ze minder leuk. Het allerleukste vindt ze het als ze iets groter zijn en makkelijk geluid maken (vooral de piep). Met makkelijk geluid bedoel ik dat ze zonder al te hard te hoeven duwen, of op een te specifieke plek, geluid maken - anders vindt ze het al snel weer saai :D . We gaan een heel deel van haar knuffels moeten achterlaten, dus een nieuwe gaat ze altijd leuk vinden. Ze is niet zo van trek speeltjes, behalve als het met echt dierenvel is. We hebben er 2 met konijnenvel en gebruiken die vaak. Die gaan wel mee terug! Een flirtpole vindt ze ook fantastisch. Ze is ook dol op kleedjes en mandjes etc, al is een dekentje op de vloer ook al genoeg voor haar ;)

Flop lijst voor mijn hond(en): De meeste dingen van zacht plastic - Layla maakt die heel snel stuk. Veel van die hard plastic kauwdingen, yak staven, koffiehout etc doen ze ook niks mee. Dingen met vis vinden ze niet heel lekker, al zullen ze het uiteindelijk wel eten :+ . Heb vaak gedacht dat Layla die Zippypaws burrows leuk zou vinden, maar daar vinden ze beide echt helemaal niks aan. Ook dragen ze nooit halsbanden, bandana's, of iets anders dan hun specifieke tuigjes. Layla kan weinig rond zich verdragen (en al helemaal niks wat over haar hoofd moet), en bij Beer doen we niks aan omdat Layla daar nog wel eens aan wilt trekken.

Hoop dat dit niet slecht overkomt, maar ik heb liever 1 of 2 dingen van echt goede kwaliteit, dan een groot pakket met allemaal van die kleinere speeltjes die heel snel stuk gaan of dat er een risico is dat Layla ze opeet.

Leef je uit:

Beer is 3 jaar geleden met ons mee verhuisd naar Canada (voor mijn PhD), waar hij zich ontpopt heeft tot een echte berg hond! Nu was hij altijd al dol op hele lange wandelingen te maken, maar niks is zo leuk als door de bergweiden rennen. Toch gaat hij gewoon weer met ons mee terug naar Belgie, waar hij ook wel echt happy gaat zijn weer :+ . Met Beer doe ik mantrailing, en dit hoop ik ook in Europa weer te gaan doen. Al is hij het allerblijst met gewoon een lange wandeling (of 6). Hij is ook dol op knuffelen en ligt altijd wel ergens in de buurt.

Layla hebben we als puppy in Canada geadopteerd. Zij komt uit een Indigenous reservaat in het Noorden van Canada. Layla kent maar 3 "standen": Uit, werk, of idioot. Ze kan uren liggen snurken op elke plek waar maar een dekentje ligt (of de bank). Maar als ze dan aan gaat, dan staat ze ook echt aan en is niks meer voor haar veilig. Regelmatig verschuift ze allerlei meubels met haar gekke sprongen en heen en weer geren. Ze leeft voor het jagen en heeft al eens een eekhoorn op meer dan 1.5m hoogte uit een boom geplukt (terwijl ze aan de lijn zat). Ze is ook mijn sporthond en samen doen we sport detectie, barnhunt (met levende ratten, al vindt ze die niet zo leuk want die zitten maar een beetje te zitten), en NASDA (ook met ratten, maar dan een spoor volgen in de natuur). Ook hebben we actief SAR Wilderness Area Search trainingen gedaan (off-leash in de bergen "verdwaalde" mensen vinden). Ik hoop een deel van deze activiteiten ook in Europa te gaan doen. Ook hoop ik canicross (of liever de step) op te pakken met haar.

Afbeelding

Afbeelding

Layla haar favoriete knuffels:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:58

CupCakes_ schreef:
Mag ik mijzelf als actieve meelezer en/of poster ook melden? Voor alsnog na Jipperd geen hond helaas, maar wij genoten beide (hij van het pakket & ik van het topic) <3

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Jij bent altijd welkom! Puk is nog steeds van mening dat jij & Jip de beste Secret Santa EVER zijn! <3

Oshaa schreef:
Aangezien de beslissing nu echt gemaakt is en we in september terug verhuizen naar Belgie, kan ik na jaren meelezen ook aanmelden! (Alsof ik geen 1000 andere dingen te regelen heb, gelukkig weet ik waar de priorities liggen :+ ).
Ik ga in Belgie wonen, maar kan ook een Nederlands adres geven (bij mijn ma), zodat het voor iedereen makkelijker is.

Boktnaam: Oshaa

Naam hond(en): Beer en Layla

Ras(sen): Friese Stabij x Wetterhoun en Norwegian Elkhound x Canadian Inuit dog

Leeftijd hond(en): Beer is 6 jaar en Layla gaat met kerst 3 jaar zijn.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Liever geen gekleurde of gebleekte snacks, of plastic speeltjes (Layla is een enorme plastic sloper + eter, knuffels laat ze wel heel).

Voor beide: Wij geven al ons eten via slowfeeders, puzzels of voerballen (heet dat zo? De Kong Wobbler bijvoorbeeld)! We gaan de meeste in Canada moeten achterlaten, dus zulke dingen zijn altijd welkom. Ze zijn beide wel vrij goed in de puzzels, dus een uitdagende zou heel leuk zijn. Lickimats (ze krijgen rauw en brokjes) zijn minder handig, puur omdat Layla een plastic sloper / eter is. Haar laatste lickimat (al was die eigenlijk van Beer) heeft ze van de plank getrokken en deels opgegeten. Kauwsnacks waar ze echt lang mee doen zijn altijd fijn! Layla doet met alles wat langer, Beer is een echte harde kauwer en gaat overal heel snel doorheen.

Voor Beer: Hij is totaal niet van de speeltjes, behalve ballen (vooral de chuck-its), maar daar hebben we er heel veel van (al blijft er een deel achter in Canada). Een bal met een echt goede pieper (geen tennisbal) is altijd welcome! Dat vindt hij heel leuk, maar helaas gaan de piepers altijd heel snel stuk. Heel af en toe is er een knuffel die hij leuk vind, maar dat komt bijna nooit voor. Vroeger had hij een water speeltje die hij fantastisch vond - volgens mij de Kong Wubba voor in het water. Hij vindt het heel leuk om het water in te gaan, het speeltje met zijn poot naar beneden te duwen en dan wachten tot die weer boven komt drijven. Daar kan hij zich in de zomer echt uren mee vermaken!

Voor Layla: Zij is wel dol op (grotere) knuffels, maar wel specifiek met langer haar. Heb bij de foto's er 1 toegevoegd van haar favorite knuffels. Gladdere knuffels vindt ze minder leuk. Het allerleukste vindt ze het als ze iets groter zijn en makkelijk geluid maken (vooral de piep). Met makkelijk geluid bedoel ik dat ze zonder al te hard te hoeven duwen, of op een te specifieke plek, geluid maken - anders vindt ze het al snel weer saai :D . We gaan een heel deel van haar knuffels moeten achterlaten, dus een nieuwe gaat ze altijd leuk vinden. Ze is niet zo van trek speeltjes, behalve als het met echt dierenvel is. We hebben er 2 met konijnenvel en gebruiken die vaak. Die gaan wel mee terug! Een flirtpole vindt ze ook fantastisch. Ze is ook dol op kleedjes en mandjes etc, al is een dekentje op de vloer ook al genoeg voor haar ;)

Flop lijst voor mijn hond(en): De meeste dingen van zacht plastic - Layla maakt die heel snel stuk. Veel van die hard plastic kauwdingen, yak staven, koffiehout etc doen ze ook niks mee. Dingen met vis vinden ze niet heel lekker, al zullen ze het uiteindelijk wel eten :+ . Heb vaak gedacht dat Layla die Zippypaws burrows leuk zou vinden, maar daar vinden ze beide echt helemaal niks aan. Ook dragen ze nooit halsbanden, bandana's, of iets anders dan hun specifieke tuigjes. Layla kan weinig rond zich verdragen (en al helemaal niks wat over haar hoofd moet), en bij Beer doen we niks aan omdat Layla daar nog wel eens aan wilt trekken.

Hoop dat dit niet slecht overkomt, maar ik heb liever 1 of 2 dingen van echt goede kwaliteit, dan een groot pakket met allemaal van die kleinere speeltjes die heel snel stuk gaan of dat er een risico is dat Layla ze opeet.

Leef je uit:

Beer is 3 jaar geleden met ons mee verhuisd naar Canada (voor mijn PhD), waar hij zich ontpopt heeft tot een echte berg hond! Nu was hij altijd al dol op hele lange wandelingen te maken, maar niks is zo leuk als door de bergweiden rennen. Toch gaat hij gewoon weer met ons mee terug naar Belgie, waar hij ook wel echt happy gaat zijn weer :+ . Met Beer doe ik mantrailing, en dit hoop ik ook in Europa weer te gaan doen. Al is hij het allerblijst met gewoon een lange wandeling (of 6). Hij is ook dol op knuffelen en ligt altijd wel ergens in de buurt.

Layla hebben we als puppy in Canada geadopteerd. Zij komt uit een Indigenous reservaat in het Noorden van Canada. Layla kent maar 3 "standen": Uit, werk, of idioot. Ze kan uren liggen snurken op elke plek waar maar een dekentje ligt (of de bank). Maar als ze dan aan gaat, dan staat ze ook echt aan en is niks meer voor haar veilig. Regelmatig verschuift ze allerlei meubels met haar gekke sprongen en heen en weer geren. Ze leeft voor het jagen en heeft al eens een eekhoorn op meer dan 1.5m hoogte uit een boom geplukt (terwijl ze aan de lijn zat). Ze is ook mijn sporthond en samen doen we sport detectie, barnhunt (met levende ratten, al vindt ze die niet zo leuk want die zitten maar een beetje te zitten), en NASDA (ook met ratten, maar dan een spoor volgen in de natuur). Ook hebben we actief SAR Wilderness Area Search trainingen gedaan (off-leash in de bergen "verdwaalde" mensen vinden). Ik hoop een deel van deze activiteiten ook in Europa te gaan doen. Ook hoop ik canicross (of liever de step) op te pakken met haar.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Layla haar favoriete knuffels:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Toen ik je naam zag dacht ik "Wat komt zij nou doen?!", maar terug naar België! :oo Waarom?! Ben je niet bang dat dit gigantisch gaat tegenvallen? Zeker als ik je foto's steeds zie dan ben ik stikjaloers!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:43

KimD schreef:
Toen ik je naam zag dacht ik "Wat komt zij nou doen?!", maar terug naar België! :oo Waarom?! Ben je niet bang dat dit gigantisch gaat tegenvallen? Zeker als ik je foto's steeds zie dan ben ik stikjaloers!

Ik weet het, ik weet het :+ . De natuur is het enige wat we hier wel echt gaan missen! Om een lang verhaal kort te maken - buitenlander zijn is hier erg moeilijk, onze permits verlopen volgend jaar en het lijkt erop dat mijn man geen verlenging kan krijgen of met zware restricties, een normale (als in, normaal betaald) baan vinden is voor hem ook heel lastig (ze willen alleen British Columbia credentials) en huurprijzen zijn torenhoog (hij moet 3.5 week werken voor 1 maand huur), ik krijg geen funding meer (en kan geen nieuwe krijgen want niet Canadees + de pipo in de US), en health insurance is ook een drama. En ons huis is vrij gekomen na (weer) een slechte verhuur ervaring...
Kortom - de wandelingen zijn heel gaaf, ik ben dol op de grote variatie in hondensport hier, maar het dagelijks leven is te onzeker en financieel niet haalbaar.

Dus we gaan met de hele boel (oke, alleen de 2 honden en 2 koffers per persoon) weer terug naar Belgie. Gelukkig wonen we in de Vlaamse Ardennen en heb je in de EU zoveel vakantie (hier is dat maar 10 dagen) dat we hopelijk daar ook jaarlijks de bergen kunnen opzoeken!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:48

Oshaa schreef:
KimD schreef:

Ik weet het, ik weet het :+ . De natuur is het enige wat we hier wel echt gaan missen! Om een lang verhaal kort te maken - buitenlander zijn is hier erg moeilijk, onze permits verlopen volgend jaar en het lijkt erop dat mijn man geen verlenging kan krijgen of met zware restricties, een normale (als in, normaal betaald) baan vinden is voor hem ook heel lastig (ze willen alleen British Columbia credentials) en huurprijzen zijn torenhoog (hij moet 3.5 week werken voor 1 maand huur), ik krijg geen funding meer (en kan geen nieuwe krijgen want niet Canadees + de pipo in de US), en health insurance is ook een drama. En ons huis is vrij gekomen na (weer) een slechte verhuur ervaring...
Kortom - de wandelingen zijn heel gaaf, ik ben dol op de grote variatie in hondensport hier, maar het dagelijks leven is te onzeker en financieel niet haalbaar.

Dus we gaan met de hele boel (oke, alleen de 2 honden en 2 koffers per persoon) weer terug naar Belgie. Gelukkig wonen we in de Vlaamse Ardennen en heb je in de EU zoveel vakantie (hier is dat maar 10 dagen) dat we hopelijk daar ook jaarlijks de bergen kunnen opzoeken!

Dat klinkt heel begrijpelijk inderdaad, super jammer wel, lijkt me echt onwijs prachtig daar te wonen! <3

Knap dat jullie weer de hele boel achterlaten en hier 'opnieuw' beginnen. Wel fijn dat jullie terugkunnen naar jullie eigen huis. Alvast heel veel succes en uiteraard welkom in het SS topic!