Auto drama

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rennie89

Auto drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-24 16:24

Ik heb de afgelopen weken alleen maar drama met m’n auto. Doordat ik noodgedwongen (langzaam) over een stoep uit een parkeervak moest omdat ik met spoed naar het ziekenhuis moest is mijn stuurhuis kapot gegaan, ook bleek een veer voor gebroken te zijn. Nou heb ik dit allemaal laten maken, veren alle 4 laten vervangen, schokdemper links achter vervangen en dus ander stuurhuis. Vandaag moest ik mijn banden achter vervangen en nu kom ik thuis met vermoedelijk een diesel lekkage. Ik trek een heel spoor mee en het komt vanaf rechts achter. Ik had gezien dat de garage eerst met de brug enkel mijn achterkant wou optillen maar dat werkte niet dus hebben ze hem volledig op de brug gezet. Achterbanden zijn vervangen en nu kom ik dus thuis en zie een heel spoor achter m’n auto vandaan komen… heb m’n auto geparkeerd op een vak om te kijken waar het vandaan komt en dat lijkt dus rechts achter te zijn.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het lijkt op diesel. Koelvloeistof is op pijl.

Bij deze foto’s van de sporen

Afbeelding

Afbeelding

Auto toen ik hem geparkeerd had en half uur laten staan.

Afbeelding

Hier dus weggehaald. Reed rechts om. Grote vlek zat er volgens mij al, is echt achter wat vers is.

Afbeelding

En toen dus weer terug gezet zodat je het spoor kan zien en vergelijken met ervoor.

Afbeelding

Iemand suggesties? Ik zit echt met m’n handen in het haar, heb al veel te veel aan m’n auto moeten uitgeven, dit kan ik er niet nog bij gebruiken… |(

Utixo

Re: Auto drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 16:32

Even de garage bellen om te overleggen lijkt me stap 1. Zeg dat hij lekt sinds je hem hebt opgehaald, en of er toevallig iets op de brug gebeurd is toen ze hem probeerde op te tillen. Niet gelijk beschuldigen, maar even open vragen.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-24 16:34

Utixo schreef:
Even de garage bellen om te overleggen lijkt me stap 1. Zeg dat hij lekt sinds je hem hebt opgehaald, en of er toevallig iets op de brug gebeurd is toen ze hem probeerde op te tillen. Niet gelijk beschuldigen, maar even open vragen.

Heb ik gedaan uiteraard, maar geen inhoudelijke reactie gekregen. Telefoon word niet opgenomen, zijn inmiddels ook gesloten. Ik heb de foto’s toegestuurd en kreeg als reactie “hoe kan dat?”. Ik woon op 5 min van de garage vandaan. En ik rijd voorzichtig dus daar ligt het niet aan. Vandaar dat ik hoop dat er hier wellicht iemand is die wat kennis heeft. Betreft een polo 1.2tdi uit 2010

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 16:46

Airco?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 16:59

Mijn vriend met wat verstand van autos denkt bijna zeker dat dit wel een fout van garage is geweest, bv geen rubberen blokken onder de auto. Is het toevallig kwikfit geweest? Klopt het dat je tankdop rechts zit?
Als het een lekkage van diesel is moet de hele set van 4 leidingen vermoedelijk worden vervangen en is maar zeer de vraag of je nog wel naar deze garage moet willen gaan. Men zou eigenlijk gelijk hebben moeten aanbieden even langs te komen als het een fatsoenlijke garage was dan zo reactie als je nu kreeg.
Remolie lekkage zou ook kunnen, de vloeistof is dan helder
Wat ook gek is, waarom is het opkrikken in eerste instantie niet gegaan? Zou hij de krik verkeerd eronder hebben gezet en is er daardoor wat kapot gegaan, want op de brug moet hij als goed is in het midden omhoog .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:11

Sabri schreef:
Mijn vriend met wat verstand van autos denkt bijna zeker dat dit wel een fout van garage is geweest, bv geen rubberen blokken onder de auto. Is het toevallig kwikfit geweest? Klopt het dat je tankdop rechts zit?
Als het een lekkage van diesel is moet de hele set van 4 leidingen vermoedelijk worden vervangen en is maar zeer de vraag of je nog wel naar deze garage moet willen gaan. Men zou eigenlijk gelijk hebben moeten aanbieden even langs te komen als het een fatsoenlijke garage was dan zo reactie als je nu kreeg.
Remolie lekkage zou ook kunnen, de vloeistof is dan helder
Wat ook gek is, waarom is het opkrikken in eerste instantie niet gegaan? Zou hij de krik verkeerd eronder hebben gezet en is er daardoor wat kapot gegaan, want op de brug moet hij als goed is in het midden omhoog .

Manlief (ook met verstand van auto's) is het helemaal met jouw vriend eens :j

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-24 17:15

Ja ik denk dus ook dat er iets verkeerd gegaan is met mijn auto omhoog krikken met de brug. Ik heb onder de auto gekeken en zag wel olie achtig iets liggen maar niet iets druppelen. Wel zag ik een gat onder m’n auto, maar ik weet niet of dat er al zat. Zat ook geen vloeistof omheen dus kan ook mogelijk bescherm plaat zijn. Hier een foto van dat gat

Afbeelding

En hier een foto van waar ik het er wel vies uit vond zien.

Afbeelding

Ik heb anwb gebeld, wil geen risico lopen. Tankdop zit inderdaad rechts. Als hier uit blijkt dat ze mijn auto gesloopt hebben dan wil ik het er niet bij laten. Ik ging altijd naar hun omdat zij altijd tijd voor mij maakte en goede prijzen hadden maar ik moet niet met een fout van hun blijven zitten…

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:22

Dat iets er vies uitziet hoeft niet perse fout te zijn, maar de lekkage is natuurlijk niet oke. Ik ben benieuwd wat de anwb gaat zeggen, goed dat je ze laat komen en niet er mee gaat rijden. Het kan haast niet anders dan dat dit komt door een fout van de garage en ook hun reactie vind ik ook wel vreemd om zo te reageren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-24 17:24

Als het inderdaad diesel is wat lekt, dan kan dit ook een gevaar zijn voor andere weggebruikers… better safe then sorry. Ik moet morgen om 7 uur beginnen en wil wel veilig de weg op. Ze zijn hier met een paar minuten dus ik ben benieuwd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:56

Wauw, de ANWB is er al snel dan zeg!
Ik ben heel benieuwd wat ze gaan vinden!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-24 18:05

Het brandstof filter lekt dus blijkbaar deze moet vervangen worden. Helaas had anwb deze niet bij de hand dus zal morgenochtend in de garage gedaan kunnen worden als ze deze op voorraad hebben (andere garage, nog wat dichterbij, voordeel van bij een bedrijventerrein wonen) dan neem ik een paar uur verlof op, anders moet ik met ov naar werk wat wel echt ruk is :+ begon ook keihard te regenen en onweren dus hij was net op tijd eigenlijk :Y) maar idd erg snel!

Edit; auto bij de garage gebracht en leenauto mee kunnen nemen dus alles is opgelost gelukkig! Hopelijk was het enkel dit brandstof filter dan ben ik gelukkig. :') Auto word morgen gemaakt in ieder geval. Maar jeetje ik ben wel klaar met al die pech. Ik hou van m’n auto maar tegelijkertijd ben ik altijd bang dat er weer iets stuk is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:28

Wauw, dan heb je nog "mazzel" dat dit het probleem is denk ik?
Het had ook iets ergers kunnen zijn idd! Maar ik snap dat je wel klaar bent met alle pech!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-24 14:00

Nou heb al zoveel uitgegeven vorige week (meer dan 1k) , mag het :') ik ga zo mijn auto ophalen, ben blij dat dit het is *\o/*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie