De straat waar ik woon heeft ineens last van stroomstoringen. Vorige week vrijdag lag het er bijna 4 uur uit, net iets korter. Woensdag klapte weer alles eruit om 4 uur 's middags en zijn ze tot half 1 's nachts bezig geweest voordat het weer werkte. Ik ging ervanuit dat ze gisteren overdag er verder aan zouden werken, omdat de stoep nog open lag. Maar helaas niet. Rond half 7 s avonds kwamen er weer allerlei busjes de straat in en gingen ze aan de slag. Ik had stroom tot 7 uur en toen viel alles weer uit. Eerst werd gezegd dat het om 9 uur 's avonds zou werken, toen om half 12 en vervolgens pas om 9 uur deze ochtend. Ik zit dus nog steeds zonder stroom. Ze hebben tot half 3 vannacht doorgewerkt. Helaas ook extreem luid met lachen en praten, dus jullie begrijpen hoe mijn nacht was.

Daarna heb ik ze niet meer gezien of gehoord. Ook nu niet, tenzij ze aan het begin van de straat bezig zijn?
Gisteren kreeg ik al de tip voor bepaalde dingen in de koelkast die weg gegooid moeten worden en anderen wat eventueel wel goed gebleven is. Toen was het dus ruim 8 uur zonder stroom en na 4 uur was mijn vriesgedeelte in de koelkast al nattig, helaas. Maar nu is het dus al bijna 14 uur zonder stroom. En er is geen zekerheid dat het om 9 uur werkt.
Wat moet ik allemaal doen? Je schijnt automatisch een vergoeding te krijgen, maar dat stelt niks voor en kan ik niet mijn boodschappen mee vervangen. Je krijgt pas wat als het 4 uur of langer is en dan elke 4 uur daarna. En bij 8 uur krijg je 55 euro. Plus dat ze zeggen dat bij extreme situaties je geen vergoeding krijgt, maar wat een extreme situatie is kan ik nergens vinden. Ik vind dit vrij extreem

Mijn verzekering weet ik niet of die het vergoeden, dat kon ik niet zo snel duidelijk vinden en dan krijg je nog het probleem van eventueel moeten aantonen wat er allemaal in zat en eerst afwachten of ik een vergoeding krijg van de netbeheerder.
De boodschappen is door mijn extreem kleine budget dus wel echt een probleem. Na die 1e storing durfde ik nog wel wat, maar met binnen 24 uur weer uitval en nu nog langer vind ik het toch wel spannend.
Dus wat moet ik doen?