Bloemen mee naar diploma uitreiking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Duran123

Bloemen mee naar diploma uitreiking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-24 00:17

Is dat een go of no go?

Vroeger was dat gebruikelijk maar of dat tegenwoordig nog zo is hoor ik heel graag van jullie (of een eventueel alternatief) :j

har166

Re: Bloemen mee naar diploma uitreiking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 06:16

Ja hoor, veel familie die dat doet! Leerlingen krijgen bij ons altijd een roos of een zonnebloem en tasje met wat leuks. Veel ouders namen ook wel bloemen mee.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:01

Ligt een beetje aan de locatie en het weer. Ik heb wel eens wat leerlingen/studenten met hele slappe bosjes gezien na een lange ceremonie buiten in de zon, dat was wat sneu. Maar als het gewoon binnen is; zeker doen!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:25

Bedoel je gegeven als ouder(s) of als docenten? Onze zoon heeft morgen diplomering. Bij het horen van de positieve examenuitslag heeft hij al een envelop met financiële inhoud en een emmer met lekkers gehad van ons. Geloof niet dat hij warm loopt voor bloemen dus heb er zelf niet bij stilgestaan om morgen ook nog iets mee te nemen, maar door dit bericht begin ik te twijfelen...

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-24 07:45

Het is inderdaad voor ons als ouders om te geven.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:47

Ik ben niet zo van de bloemen :P vind het ook zonde omdat je er niet zo lang van kunt genieten. ik zou dan liever iets anders krijgen, maar niks is ook goed.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:57

Ik heb paar jaar terug bloemen van mijn pa gekregen. Prachtig bouquete en kon het zeker waarderen. Waren meer ouders die dat deden. Lijkt mij niet heel ongewoon.

Je kan er idd niet zo heel lang van genieten. Maar eerlijk, dat kan ik ook niet van een reep chocolade en daar ben ik ook blij mee. En bloemen gaan iig langer mee dan dat.

I could write a whole Wikipedia page about why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king, and a king ain't satisfied till he rules everything.
~Bruce Springsteen - Badlands, 1978

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 07:58

Ik vond een bosje bloemen wel heel leuk en speciaal om te krijgen op het moment zelf! Hoort er voor mijn gevoel toch bij. Maar kreeg daarnaast ook nog een ander cadeau :)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:55

Het klopt dat het nog steeds een klassieker is bij diplomeringen, de bossen bloemen.

Mij doe je er geen plezier mee (ik diplomeer maandag), maar vrees dat we ze van school toch gaan krijgen. Klinkt ondankbaar, maar ik vind het zonde van de bloemen (laat ze lekker in de grond staan) en mijn kat eet ervan (giftig).

Homo sapiens non urinat in ventum.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:57

Ik kreeg bij mijn diplomering in maart heeel veel bloemen en zo ook andere studenten. Wordt dus nog steeds heel veel gedaan!

Oskar <3 (rip juni 2024)
Luuk <3

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-24 12:56

Ik denk toch dat ik een ander klein kadootje meeneem. Ik denk dat ze dat meer waardeert en beter besteed zal zijn. Vrijdag vertrekt ze voor 4 dagen naar Londen dus dan is het meer het idee van bloemen geven dan dat ze er echt van kan genieten….

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:17

Geef haar iets dat ze in Londen kan gebruiken of besteden! Heeft ze er meteen wat aan.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:53

Duran123 schreef:
Vrijdag vertrekt ze voor 4 dagen naar Londen dus dan is het meer het idee van bloemen geven dan dat ze er echt van kan genieten….
Ja dan zou ik ook geen bloemen doen. Ze gaan meestal 2 weken mee als je goede bloemen hebt en ze goed snijd en neerzet, eerst 4 dagen weg en het niet zien is dan wel heel zonde.

I could write a whole Wikipedia page about why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king, and a king ain't satisfied till he rules everything.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-24 14:22

Is het überhaupt gebruikelijk dat je als ouder een kado meeneemt?
Ze heeft haar echte kado namelijk al gehad op de dag dat ze hoorde dat ze geslaagd was.

Het is voor ons de eerste keer. Vandaar!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:42

Gefeliciteerd!

Als je voor een boeket van droogbloemen kiest, dan is dat net zo feestelijk en je hebt er veel langer plezier van.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:46

Duran123 schreef:
Is het überhaupt gebruikelijk dat je als ouder een kado meeneemt?
Ze heeft haar echte kado namelijk al gehad op de dag dat ze hoorde dat ze geslaagd was.

Het is voor ons de eerste keer. Vandaar!
Nee niet per se, zeker niet als er als iets gegeven is. Niet iedereen doet het. Iig niet bij mijn uitreiking paar jaar terug. Was beetje 50/50 toen.

Oh, en nog gefeliciteerd overigens :D !

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:00

Duran123 schreef:
Ik denk toch dat ik een ander klein kadootje meeneem. Ik denk dat ze dat meer waardeert en beter besteed zal zijn. Vrijdag vertrekt ze voor 4 dagen naar Londen dus dan is het meer het idee van bloemen geven dan dat ze er echt van kan genieten….

Gefeliciteerd!

Een doosje chocoladebloemen is dan misschien een leuk idee? Die kunnen vast ook wel mee naar Londen.

"I hate Russian dolls. So full of themselves."
-Greg Davies

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:06

Nee het lijkt me niet dat je met cadeaus hoeft te strooien bij een diploma uitreiking. Meestalbl worden die inderdaad net als bij jullie elders in prive setting gegeven en niet bij de uitreiking op school.

Bloemen daarentegen zag ik toen ook nog veel. Ik kreeg ook een bloemetje van mijn ouders bij het behalen van mijn Havo diploma. Had niet gehoeven, was wel lief. En een beetje onhandig want vervolgens sta je er de rest van de borrel mee in je handen. :+

With The Rider In Mind - Voor ruiters, paardeneigenaren en hippisch ondernemers die de balans tussen werk, privé en de passie voor paarden terug willen vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:53

Ik doe het niet, zoon heeft al een envelop en lekkers gehad. Bloemen zou ik hem sowieso geen plezier mee doen en 2 dagen later ga ik zelf op vakantie.

Zelf wel gehad, en weet nog dat ik dit best apart vond. Ik woonde ook nog thuis dus het stond daar op de keukentafel.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:09

Ik waardeer het zelf enorm als mensen een ander presentje meenemen dan bloemen.
Ze vergaan, de industrie er achter is enorm vervuilend en ze zijn duur.
Voor dat geld heb ik liever een cadeaubon of ander bruikbaar of lekker cadeautje...

Dat is dus ook wat ik meeneem naar enkele diploma uitreikingen komende dagen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:30

Nickeltje schreef:
Ik waardeer het zelf enorm als mensen een ander presentje meenemen dan bloemen.
Ze vergaan, de industrie er achter is enorm vervuilend en ze zijn duur.
Voor dat geld heb ik liever een cadeaubon of ander bruikbaar of lekker cadeautje...

Dat is dus ook wat ik meeneem naar enkele diploma uitreikingen komende dagen.

Precies dit, bij ons zijn op congressen en bijeenkomsten in het ziekenhuis ed bloemen ook vervangen door duurzamere cadeaus. Of er wordt een boom in het zorgbos voor je geplant, maar wat ik daarvan vind weet ik nog niet zo goed :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie