Welke chromebook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chickyy

Welke chromebook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 15:06

Ik heb een laptop die echt verschrikkelijk traag is en die ik amper gebruik (omdat ie zo traag is en ik een laptop van mijn werk heb) Echter wil ik wel een eigen laptop houden omdat het iedere opdracht weer de vraag is wat ik voor laptop in bruikleen krijg.
Ik gebruik mijn laptop echt voor wat eigen dingen en heb hier bijvoorbeeld Google op zodat ik makkelijk wat meer foto's in mijn Google drive kan zetten. Ook heb ik nog wat fotoboeken te maken (Albelli) en dat doe ik liever niet op mijn werklaptop.

Nu leek mij een Chromebook dus wel handig, niet te duur, redelijk snel en volgens mij prima voor mijn gebruik. Maar welke neem je dan? Benieuwd naar ervaringen :)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 15:42

Een kennis had een chromebook en was over het gebruik in het begin wel enthousiast maar na een tijdje niet meer omdat het ding toch nog wel aardig wat beperkingen had wat software betreft.
Wil je foto's bewerken, of video's maken dan is ie te licht.
Af en toe is het nodig een laptop te vervangen. De processor en geheugen kunnen alle updates op een bepaald moment niet meer aan.

mvdende

Re: Welke chromebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 15:48

Een Chromebook draait niet op Windows, maar op Chroome os. Kan je uitsluitend apps op installeren die beschikbaar zijn in de playstore en je dient altijd online te zijn/ internet te hebben aangezien de chromebooks geen intern geheugen hebben...

Ik denk dat je met een goedkope simpele laptop verder komt.