Ik loop de laatste tijd tegen een probleem aan en hoop hier ervaringsdeskundigen te vinden

Ik kan niet “niksen”, of in ieder geval niet een hele dag, vooral niet in het weekend. Normaal gesproken ga ik in het weekend in de ochtend naar stal om een ritje te maken met de koets, vandaag konden mijn grooms helaas allemaal niet. Ik ben dus uiteindelijk tot 12 uur in bed blijven liggen en voel me sindsdien nutteloos, alsof ik maar aan het wachten ben om om 5 uur naar stal te gaan omdat ik de paarden binnen moet halen.
Ik heb een kantoorbaan die ik 99% vanuit huis doe, dus ik wordt doordeweeks al zo’n 9 uur per dag “gedwongen” om (in ieder geval fysiek) te niksen. Het huishouden is al gedaan, want ik heb tijdens mijn werk vrij veel “loze” momenten. Mijn vriend heeft een fysiek zware baan, dus hij is in het weekend vaak juist blij als hij niks te doen heeft

Nu loop ik me al de hele dag groen en geel te ergeren omdat ik niks te doen heb, en loop rond met een humeur als een onweersbui

Wie herkent dit? Vanuit mijn omgeving hoor ik alleen maar “ach, is toch eens lekker, moet ook eens kunnen, een dagje niks doen”.