LINUX MINT... een paar maanden later...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

LINUX MINT... een paar maanden later...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 12:28

Al sinds een paar maanden gebruik ik ipv Windows ( %) ) Linux Mint ( *\%/* ) en ik moet zeggen, het bevalt me wel! Ja het is natuurlijk wel een beetje wennen en zo om heel de Windows vibe van me af te schudden maar tot op heden draait alles lekker soepel op mijn daily-use PC. Geen hickups, geen glitches, geen gedoe, geen gezeik met JEmoetNUdieUPDATESinstalleren!-meldingen OK, er komen vaak meldingen binnen van updates maar waaay less opdringerig dan WindHoos. (je moet het NU installeren OR ELSE!!!!!!!!!!iiiiiiiiioneone) OK, je ziet bij het schildje in de taakbalk, oh nee. WERKbalk een rood stipje verschijnen but that is it. Meer niet.

Gamen gaat wel wat lastiger, want dan moet je WINE instaleren (wijntje, dames!?) en soms... ja, het is soms hit/miss ermee dus PC gaming heb ik maar afgezworen en ik zie wel hoe dat loopt.

Bij mensen die denken dat je de Terminal moet gebruiken voor commando´s om de haverklap. Nee. Niks van waar. Soms wel een beetje nodig maar dan copy/paste je de regel naar de Terminal en whoppa. Zo kan het ook.

Maar tot op heden bevalt het me wel, absoluut niet dwangmatig en spionagewerk van Micro$oft maar... het is weer JOUW PC. And no one else´s!

Wie draait er ook open-source op zijn/haar PC?

In short: Windows komt er bij MIJ niet meer erop! :D
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 27-06-24 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Re: LINUX MINT... een paar maanden later...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:33

Linux is top :j Het heeft zo zijn nadelen, maar ik heb ook een aantal jaren Linux gedraaid voordat ik het geld had voor een Mac.

Ik heb heel lang Ubuntu gebruikt, en op een mini laptop heb ik Mint gedraaid omdat die behoorlijk weinig geheugen had.

Maar inmiddels alweer zo'n 15 jaar geleden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 12:34

8nnemiek schreef:
Linux is top :j Het heeft zo zijn nadelen, maar ik heb ook een aantal jaren Linux gedraaid voordat ik het geld had voor een Mac.

Ik heb heel lang Ubuntu gebruikt, en op een mini laptop heb ik Mint gedraaid omdat die behoorlijk weinig geheugen had.

Maar inmiddels alweer zo'n 15 jaar geleden.

Mits je een goeie distro uitkiest, Linux doet het overal goed zonder hickups! :)

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:51

Leuk!

Linux Mint ken ik niet maar ik heb jarenlang Unix en Linux gebruikt. O.a. SuSE, RedHat en Ubuntu.
Tegenwoordig heb ik een Apple vooral vanwege de veel beter hardware en MacOS is eigenlijk Unix maar dan met een hele mooie UI (User Interface).

Denk eraan nooit! maar dan ook echt nooit het commando `sudo rm -rf /’ uitvoeren op de command-line.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:54

Ik weet nog dat je destijds van die mooie, draaiende bureaubladen had, zo'n kubus. Dat vond ik altijd zo gaaf :D Geen idee of dat nog steeds erin zit. Dat was toen helemaal nieuw :))

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:56

Als je wil gamen dan gewoon windows, maar voor al het andere werkt een Ubuntu Linux prima.
Ik draai eeen multiboot, dus windows en Ubuntu en ik kan kiezen welke ik start.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 14:18

8nnemiek schreef:
Ik weet nog dat je destijds van die mooie, draaiende bureaubladen had, zo'n kubus. Dat vond ik altijd zo gaaf :D Geen idee of dat nog steeds erin zit. Dat was toen helemaal nieuw :))

Ja nog steeds, geloof dat Zorin OS dit heeft

fnpetter1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:38

Jep! Ik gebruik Linux Ubuntu, maar ik ben software developer dus daardoor ben ik het gaan gebruiken dus dat telt niet helemaal. :P Al zou ik zelf ook echt niet meer Windows willen gebruiken. Ik draai ook gewoon Steam op mijn laptops voor games, gaat prima.