Iphone vs Samsung

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chickyy

Iphone vs Samsung

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 13:44

Hi,

De titel zegt het al, wat is nou concreet het verschil tussen deze telefoons en hun besturingssysteem? Mijn vriend zweert bij Iphone, maar kan niet echt uitleggen waarom het beter is, behalve dat het gewoon zo is :+ Ik heb al jaren Samsung (met een uitstapje naar Huawei) en eigenlijk ben ik er heel tevreden over.

Dus welke is sneller, beter, veiliger en heeft de beste camera?

En hoeveel gedoe is het overzetten? Ik heb nu alles in Google..

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:03

Ik heb van mijn werk een iPhone en privé een Samsung.
Camera hangt erg af van welk model je hebt, van beiden zijn er met goede camera.
IPhone is wat intuïtiever qua bediening, Samsung vind ik wat logischer. Ik kan bij de iPhone instellingen vaak niet meteen vinden. Samsung vindt ik prettiger.
Is persoonlijk denk ik, er zijn genoeg mensen die het systeem van iPhone beter ligt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:04

Als je alles in Google hebt dan is Samsung makkelijker.

Het is echt persoonlijke voorkeur. Als je iPhone bent gewend dan vind je Samsung heel onlogisch.
Maar er zijn mensen die bij Samsung zweren en geen iPhone willen. Het is geen kwestie van beter denk ik. Beiden zijn hele goede smartphones met goede camera’s.
Ikzelf heb iPhone en ik vloek altijd op de Samsung van mijn moeder als ik iets moet aanpassen in de instellingen ofzo.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:07

Ik heb een iPhone en mijn man een Samsung. Ik vind een Samsung qua besturingssysteem echt waardeloos, en mijn man vindt dit van een iPhone. Het is dus echt iets persoonlijks :j .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:11

Heel kort gezegd is Apple een meer gesloten systeem met eigen hardware en software, wat het veiliger en stabieler en degelijker maakt, alles werkt goed met elkaar samen, alles wat je nodig hebt zit er standaard op en het werkt intuïtief, maar het is minder te tweaken.
Android telefoons zijn een mengelmoes van verschillende hardware en software. De software is niet specifiek geschreven voor de hardware, waardoor het minder veilig is, minder stabiel werkt en elke producent gooit er nog eens wat van zijn eigen apps en code doorheen, maar omdat het allemaal open source is, is de software wel uitgebreider en kun je (imo onnodige) tweaks doen als je lettertype op comic sans instellen :') en onbekende apps van internet installeren.

Qua veiligheid is Apple zeker de beste, maar sneller, beter enz, dat ligt helemaal aan het type en de leeftijd van het model dat je koopt.
Bij een nieuwe, dure telefoon mag je er vanuit gaan dat de camera altijd goed is, en dat het ding de komende paar jaar lekker snel is.

Als je vriend een iPhone heeft, dan heb je wel het voordeel dat je makkelijker gegevens/foto's enzo kan delen, via Airdrop.. Agenda en herinneringen delen, en bestanden als tekstbestanden/tabellen enz via de iCloud.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:13

Ik heb in het verleden Android toestellen gehad voor werk o.a. maar privé eigenlijk altijd iPhone. Ik vind de iPhone fijner, de bediening is veel logischer en simpeler. Het zijn ook stabiele toestellen. Ik vind de iPhone ook veel fijner werken met onze domotica systemen, dat gaat net wat vlotter.
Wat ik ook fijn vind is dat ze iPhones veel langer meegaan.
Qua camera maakt het niet zo veel uit, het is allemaal zeer matig, maar ik koop ook geen fotocamera maar een telefoon. Ik gebruik de camera alleen voor een klein kiekje waarbij de kwaliteit niet belangrijk is.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:25

Ik heb altijd Android gehad en stapte 2 jaar geleden over op Iphone wegens het niet kunnen vinden van een fijne Android die geen Samsung was (ik ben geen Samsung fan). Ik had altijd een Huawei en die waren top maar ivm gedoe met Google kon dat niet meer dus besloot ik Iphone te testen.

Heb mezelf een Iphone 14 aangeschaft en heb het 1.5 jaar volgehouden. Er waren zeker positieve dingen maar de algehele interface en gewoon het gebruik bleef ik tegenaan lopen. Ik kon er niet aan wennen.

Ik ben dus 2 maand geleden weer teruggegaan naar Android. Helaas wel een Samsung :+ maar vind deze aanzienlijk fijner dan Iphone.
Ik heb nu de Samsung Fold, maar dat is omdat ik deze ook deels als "tablet" gebruik.

Ladyson

Re: Iphone vs Samsung

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:05

Het is echt wel vooral persoonlijke voorkeur ja. Naar mijn idee wordt de batterij van een iphone wel sneller slechter

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:12

Ik heb privé iPhone en voor m’n werk Samsung, maar vind de Samsung niet fijn :') zo onlogisch werkt dat. iPhone nooit hoeven zoeken en bij Samsung krijg ik niks handig ingesteld.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:29

Marije112 schreef:
Ik heb een iPhone en mijn man een Samsung. Ik vind een Samsung qua besturingssysteem echt waardeloos, en mijn man vindt dit van een iPhone. Het is dus echt iets persoonlijks :j .

Dit exact.

Ik denk niet dat je de fout in gaat als je een Samsung koopt. En je gaat de fout ook niet in als je IPhone koopt.

Beide is wat voor te zeggen.

Ben je Android gewend dan zal je Samsung makkelijker of gebruiksvriendelijker vinden.
Ben je iOS gewend dan zal je de iPhone makkelijker en gebruiksvriendelijker vinden.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:36

Ik heb een Samsung telefoon en een Macbook als laptop.
Vind m'n Samsung telefoon top en de volgende wordt waarschijnlijk weer een Samsung (of een Google Pixel), maar voor het werk wil ik niets anders dan een Macbook.
In m'n omgeving snappen veel mensen niet waarom ik dan geen Iphone pak, maar ik vind Android gewoon logischer werken. En ik moet zeggen dat ik behoorlijk wat programmeurs ken die niets anders willen dan een Macbook, maar ook allemaal een Samsung hebben en geen Iphone. Er is dus geen goed of fout :)

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 15:47

daantjuhhh schreef:
Ben je Android gewend dan zal je Samsung makkelijker of gebruiksvriendelijker vinden.
Ben je iOS gewend dan zal je de iPhone makkelijker en gebruiksvriendelijker vinden.

Dit vat het topic wel mooi samen idd :')

Ik blijf gewoon bij mijn Samsung, hoef voorlopig ook geen nieuwe, deze (S22) is nog prima. En dan het gedoe met overzetten. Van Samsung naar Samsung is het geen probleem, inloggen met Google en je hebt alles er weer op incl je Whatsapp geschiedenis.. Qua prijs maakt het ook geen snars uit zie ik wel, bij beide zit je zo over de 1000 euro voor de nieuwste.

En qua Agenda, mijn vriend heeft wel een Google account en we delen dus ook een Google account en hebben hierin een gezamenlijke agenda :j

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:54

Marije112 schreef:

Hier net hetzlefde gedacht!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:01

Omdat dit topic beter past op HTT (huis, tuin en techniek) verplaats ik hem daarheen :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:57

jowien schreef:
Ik heb van mijn werk een iPhone en privé een Samsung.
Camera hangt erg af van welk model je hebt, van beiden zijn er met goede camera.
IPhone is wat intuïtiever qua bediening, Samsung vind ik wat logischer. Ik kan bij de iPhone instellingen vaak niet meteen vinden. Samsung vindt ik prettiger.
Is persoonlijk denk ik, er zijn genoeg mensen die het systeem van iPhone beter ligt.

Hier hetzelfde. Voor mij is een Samsung telefoon logischer. Eigenlijk heel vreemd omdat ik qua tablet weer zweer bij mijn iPad en Samsung tablet van mijn vriend vervloek. Maar voor mijn werk alsjeblieft geen MacBook, dat is bij administratie met Windows en Office helemaal onlogisch.