Bewoond egelhuis naast schutting die vervangen moet gaan worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Bewoond egelhuis naast schutting die vervangen moet gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 22:51

Ik zit met een probleem; heel vroeg in het voorjaar hebben we in ons piepkleine maar groene tuintje een egelhuis geplaatst want overal in het nieuws was te lezen dat egels het moeilijk hebben. Bij gebrek aan bladeren hebben ik een lading stro van stal meegenomen en dat over het huis gekiept. Verder eigenlijk maanden geen aandacht aan geschonken tot het nieuws over de slakkenplaag :') iedereen klaagt steen en been maar bij ons amper een slak in de tuin en ik dacht: misschien een egel en idd vorige week zag ik een egel rondje door onze perkjes doen en in een hoekje verdween ie uit t zicht (wel de hoek waar t huis staat) vandaag zat ik in de tuin want prachtig weer en hoorde ik geritsel bij t huis..ik zag niks maar hoorde een soort geknor uit t huis komen en vlak daarna een egel die t huisje in ging. Superleuk natuurlijk! :j Ik heb het idee dat het er iig 2 zijn, of moeder met jongen. Maar….het huisje staat naast de schutting en die moet echt vervangen worden: valt bijna om
Weet iemand of dit kwaad kan? Of wanneer we dit dan het beste kunnen doen in het geval er jongen zijn? Het huis zal echt verplaatst moeten worden om de schutting te kunnen doen maar hoe kunnen we dat beste aanpakken?

BigOne

Re: Bewoond egelhuis naast schutting die vervangen moet gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 23:02

Ik zou de schutting stutten :D maar ja, egeltjes gaan bij mij voor .

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 23:25

Afbeelding
Egels zijn vrij makkelijk als het gaat om verhuizen.

Mungbean

Re: Bewoond egelhuis naast schutting die vervangen moet gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:20

Ze zijn makkelijk te verplaatsen, maar wacht wel tot de jonkies ook zelfstandig zijn.