Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Jij bent de enige die kan kiezen, je kunt niet op twee plekken tegelijk zijn. Je kunt eventueel een van je studievrienden vragen om de spullen in ontvangst te nemen of je overlegd met je reisgezelschap of verzetten een optie is. Bvb van zaterdagavond tot maandagavond ! Of een ander weekend. Meer kun je niet doen.
Celebi schreef:Inderdaad, die keuze kun je echt alleen zelf maken.
Als ik het zelf zou beslissen was het zeker het weekendje weg. Zeker als daar je familie zit waarmee je jouw proclamatie eventueel had willen vieren. Maar goed, misschien hechtte ik ook weinig waarde aan mijn uitreiking. Klein praatje en dat was het weer. Het was gezellig om iedereen even te zien daar, maar verder was het geen hoogtepunt van de studie. Uiteindelijk hebben we het op een andere manier gevierd geloof ik. Een alternatief is een gezellige avond met jouw studiegenoten op een ander moment om het te vieren en samen van het moment te genieten.
Maar goed, als het voor jou wel belangrijk is dan moet je echt overwegen wat je dat liever wilt. Ik snap dat het een lastige keuze is.
Diddykong schreef:Ik denk dat er net zoveel argumenten voor het 1 als voor het ander zijn. Dat maakt het ook een lastige keus natuurlijk. Het weekend is hartstikke leuk, maar ga je als het goed is de komende jaren nog vaker beleven. De proclamatie is in deze setting met deze studiegenoten een eenmalig gebeuren, ook al ga je mogelijk een andere studie doen.
Als je een beetje kunt mediteren, dan kun je mogelijk op een stil moment in je hoofd een keuze maken en dan ook duidelijk dat je het andere mist. En dan andersom. Wat voelt dan voor jou het fijnst?
Kun je eventueel nog vliegen naar een vliegveld in de buurt, zodat je wel de terugweg mee kunt rijden bijv? Of met de trein? Wie weet helpt dat nog iets.
Waidida schreef:maar mijn vrienden hebben wel aangegeven dat ze het heel jammer vinden als ik er niet bij zou zijn.