Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Als je een echt goede laptop wil die ook AI goed trekt, én een perfect gekalibreerd scherm heeft, dan zou ik zeker voor een Macbook met silicon chip gaan. Afhankelijk van je budget kun je dan de Macbook Pro nemen, of de Air. Beide zijn prima voor Photoshop. Zeker als je de versie met 16GB ram neemt.
Joy_Mennings schreef:Ik heb de Lenovo Ideapad pro 5 en die draait de nieuwste versies van Adobe programma's prima. Hij draait ook meerde programma's tegelijk. Ik gebruik hem voor Photoshop, Lightroom, Bridge, Premiere Pro en InDesign. Ik zag dat hij nu afgeprijsd was naar €899,00.
Hij heeft een AMD ryzen 7 processor, 16GB werkgeheugen (twee 8GB geheugen sloten, dus kun je later eventueel nog upgraden), AMD Radeon Graphics videokaart. Hij heeft een mat scherm met IPS paneel, wat ik zelf altijd fijn vind met bewerken van foto's.
Ik zie dat gaming laptops worden aangeraden, die voldoen qua eisen zeker aan de vereisten voor photoshop. Ikzelf vind echter de schermen vaak niet prettig waardoor mijn voorkeur daar niet naar uit ging.
Bagheera_206 schreef:Misschien ook nog een beetje de komende nieuwe laptops met Snapdragon X-Elite in de gaten houden? Er is nu namelijk een nieuw alternatief naast Intel en AMD. De X-Elite laptops hebben net als de appels met M1/M2/M3/M4 ook een ARM processor met 16GB of 32GB aan RAM.
Magica schreef:Joy_Mennings schreef:Ik heb de Lenovo Ideapad pro 5 en die draait de nieuwste versies van Adobe programma's prima. Hij draait ook meerde programma's tegelijk. Ik gebruik hem voor Photoshop, Lightroom, Bridge, Premiere Pro en InDesign. Ik zag dat hij nu afgeprijsd was naar €899,00.
Hij heeft een AMD ryzen 7 processor, 16GB werkgeheugen (twee 8GB geheugen sloten, dus kun je later eventueel nog upgraden), AMD Radeon Graphics videokaart. Hij heeft een mat scherm met IPS paneel, wat ik zelf altijd fijn vind met bewerken van foto's.
Ik zie dat gaming laptops worden aangeraden, die voldoen qua eisen zeker aan de vereisten voor photoshop. Ikzelf vind echter de schermen vaak niet prettig waardoor mijn voorkeur daar niet naar uit ging.
Magica schreef:Bagheera_206 schreef:Misschien ook nog een beetje de komende nieuwe laptops met Snapdragon X-Elite in de gaten houden? Er is nu namelijk een nieuw alternatief naast Intel en AMD. De X-Elite laptops hebben net als de appels met M1/M2/M3/M4 ook een ARM processor met 16GB of 32GB aan RAM.
Ik weet niet hoe lang dat duurt totdat ze in de verkoop gaan want ik heb de laptop eigenlijk a.s.a.p nodig omdat ik hem ook gebruiken moet voor mijn werk (fotograaf).
Magica schreef:Ik ben vanmiddag al even bij de plaatselijke Expert geweest en heb daar een laptop gekocht. Een Lenovo Legion 5 met een Ryzen 5 processor en een RTX3070 videokaart. Ben super tevreden en ook wel een faire prijs als ik dat zo vergelijk met interne.
Bagheera_206 schreef:Magica schreef:Ik ben vanmiddag al even bij de plaatselijke Expert geweest en heb daar een laptop gekocht. Een Lenovo Legion 5 met een Ryzen 5 processor en een RTX3070 videokaart. Ben super tevreden en ook wel een faire prijs als ik dat zo vergelijk met interne.
Klinkt als een prima laptop voor foto/video.