Horeca/bbq evenement vragen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Horeca/bbq evenement vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 15:01

Hey bokkertjes,

Ik sta binnenkort voor het eerst op een lokaal festival met een barbecue, maar ik heb oprecht heen flauw idee hoeveel verkopen ik kan verwachten en ben op zoek naar een indicatie.

Naar verwachting komt er zo'n 2- a 3000 man naar het festival, over een periode van 1,5 dag, dit kan bij slecht weer minder zijn, bij goed weer meer. Het is de 1e editie en er zijn ook andere foodstands(een stuk of 6) waarvan de barbecue het meest populair lijkt te zijn.

Nu zijn er goede afspraken met de slagerij, maar we willen wel een goed overwogen hoeveelheid bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zijn jullie prijzen voor: broodje curry worst, 2 stokjes saté en een broodje hamburger?

Thanks!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:02

De prijzen zijn denk ik heel erg afhankelijk van je kosten (vergeet ook vooral je eigen uurloon niet, ook voor reizen, op- en afbouw, schoonmaak, de tijd die je kwijt bent aan de inkoop van materialen etc.), en van wat andere vendors om je heen doen qua prijzen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 14-06-24 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrietje

Re: Horeca/bbq evenement vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:05

Op een lokaal foodfestival hier waren de broodjes hamburger en broodje worst 2 muntjes, 1 muntje was 3,50 :j Hier kwamen geen duizenden mensen maar wel een goed groot aantal.
Maar inderdaad wat Vjestagirl zegt, reken je kosten eens uit om de prijs te bepalen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 15:20

Thanks! Voor de prijzen hebben we inderdaad een goede richtlijn, we weten ook wat onze kosten zijn (we zijn onderdeel van een catering bedrijf) alleen staan we zelf normaliter niet op een festival, dus we weten ook niet zo goed wat realistische prijzen zijn voor een festival, maar dit helpt al een hoop, bedankt!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 16:37

Heeft iemand heel toevallig nog een indicatie voor mij m.b.t. de aantallen op basis van een X aantal personen?

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:56

Broodje hamburger met een beetje aankleding zou ik zo'n 6,50 aan uit willen geven
Een curryworst broodje 5 euro en voor enkel twee stokjes sate met saus 4 euro ofzo

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 18:41

Thanks!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:12

Onlangs dorpsfeest, verse sushi 8 royale stuks 10,-,
Voor 10 stuks betaalde € 12,-
Hamburgers van lokaal vlees, lokaal gebakken broodje betaalde je 6,-
Portie ambachtelijke bitterballen 6,-
Portie kipsate ook dat geld. En snackschotel voor 4 personen was € 9,- alles van de ambachtelijke slager/slager en plaatselijke vlees.
Munten 3 euro per stuk. Gratis entree.
Geen idee of de standhouders sta geld moesten betalen.

Alle snacks en patat waren ook 1 munt. Andere aanbieder.