Ik ben inmiddels twee jaar samen met mijn vriend en we zijn langzaam toe aan de volgende stap, voor ons is dit samenwonen. We hebben elkaar leren kennen tijdens onze studententijd. Na mijn studententijd ben ik terug verhuisd naar mijn geboortestad (Weert in Limburg) en hij is blijven wonen in de stad waar we beide gestudeerd hebben (Wageningen). We wonen nu dus apart van elkaar in een appartementje. We hebben beide werk gevonden in de steden waar we nu wonen en op die plekken een leuke uitdagende baan met vast contract. So far so good, maar nu komt onze struggle, we hebben geen idee waar we nou willen gaan samenwonen.
Weert – Wageningen is zonder files 1 uur en 15 minuten rijden, in de spits rond de 1,5/2 uur. Mijn familie en vrienden wonen allemaal in Weert en ik moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om dat allemaal achter te laten. Mijn vriend zijn familie woont in Amsterdam en zijn vrienden redelijk verspreid door het land. De logische keuze zou dus (imo) zijn dat mijn vriend mijn kant op komt. Hij wil absoluut niet weg bij zijn werk en heeft de visie dat het beter is om allebei samen op een “nieuwe” plek te beginnen ipv dat hij aansluit in mijn bestaande leven. Deze mening respecteer ik zeker dus we zijn nu aan het zoeken naar een gulden middenweg en ik heb de hoop dat bokt daarbij kan helpen. Wij lopen namelijk een beetje vast.
Ik wil dus niet te ver bij mijn vrienden, familie en werk vandaan (maximaal 3 kwartier rijden enkel) omdat ik niet van autorijden hou. Mijn vriend staat hier wat flexibeler in maar hij wil ook liever niet iedere dag meer dan een uur enkele reis in zijn auto zitten. We werken allebei op een kantoor waar 1 of 2 dagen in de week thuis werken genormaliseerd is, maar vaker dan dat is niet echt gewenst.
Dan nu onze (misschien te lange?

Maar goed, conclusie: zijn er mensen die dit probleem herkennen en hoe hebben jullie dit aangepakt? En mensen die weg zijn verhuisd van hun vrienden en famile, hoe heb je dit ervaren? Verder zijn eventuele tips qua woonlocatie of andere zaken ook zeker welkom!