Hoeveel appen jullie met partner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Chickyy

Hoeveel appen jullie met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-24 09:19

Ja zoals de titel al zegt, ik ben wel benieuwd :D

We slapen eigenlijk altijd wel bij elkaar, dus goedemorgen ed is niet aan de orde. Meestal dus even een appje als we op het werk zijn aangekomen en tussendoor eens een vraag, een werk gerelateerde ergernis oid, een fototje en als mijn vriend vrij is appt ie meestal dat ie onderweg is naar huis.. Nu gaf mijn vriend alleen aan dat ie dat controlerend vindt (terwijl hij het zelf doet :Y) ) Ik vind het wel fijn om 's morgens te weten dat ie op zijn werk is aangekomen (altijd andere locatie en soms ook ver weg) en ik vind het vooral handig om te weten wanneer hij ongeveer thuis is. Verder verwacht ik niet dat ie me de hele dag appt of op de hoogte houdt..
Ook als hij in het weekend weg is, vind ik het fijn om te weten wanneer hij ongeveer weer thuis is, maar hij vindt dat dan controlerend dus.. Hij kan alleen weggaan onder het mom van 'even' dit of dit ophalen en vervolgens uren weg zijn omdat ie nog allerlei andere dingen gaat doen :') Ja dan app ik op een gegeven moment wel wat ie aan het doen is en wat zijn planning is.. }>

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hoeveel appen jullie met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:23

's ochtends appen om te vragen of hij op het werk is aangekomen doe ik niet, maar wanneer hij 's middags later thuis is door bijvoorbeeld het verkeer, dan stuurt hij wel zelf even een berichtje zodat ik daar rekening mee kan houden ivm het eten.
Verder appen we alleen wanneer hij of ik een vraag heeft of bijvoorbeeld een grappige foto van één van onze dieren. Maar verder niet.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:26

Wij appen soms heel veel en soms amper. Twee dagen per week werken we samen on site, de rest van de week doe ik een deel werk voor hem en een deel ander werk (werken in dezelfde firma, andere functies, maar ik doe een deel administratief werk voor hem.)

Ik krijg ergens in de voormiddag altijd wel een goedemorgen berichtje. de rest van de dag zijn het vaak werkgerelateerde zaken, soms eens een grappige meme of filmpje oid. Meestal laten we wel weten aan elkaar als we vertrokken zijn naar huis.

Ikzelf ben niet echt controlerend, als we alleen weggaan oid heb ik ook geen zin om op de minuut te moeten kijken waar ik ben. Maar afspraken volgen is wel belangrijk. Als we met onze eigen vrienden alleen iets gaan doen weten we dat er geen "thuiskomuur" aanhangt, Als hij enkel even een paar zakken voer gaat oppikken zou ik het niet amusant vinden als die zomaar 6 uur later thuiskomt zonder iets te laten weten. Geen probleem als hij iets anders gaat doen, maar geef even een seintje, dan hoef ik niet te zitten te wachten.

Heb jij plaats voor een grote vriend met humor?
https://www.bokt.nl/markt/ad/526795/bel ... 2-jaar-180

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:27

Oh mijn vriend en ik appen vaak door de dag heen. En soms ook weer niet.

Kan gaan over dingen in het huis, nieuws berichten, memes, ig reel, wanneer we naar de sportschool gaan, wat eten we vandaag, een foto of iets over de honden, “moet je iets vd supermarkt?”
Als we beide van huis zijn laten we altijd ff weten dat we onderweg zijn.

Soms als we beiden thuis zijn maar allebei thuiswerken. Soms als een thuis is/een op het werk etc.
Zit ook in een paar groep chats met mn vriend.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:27

Vrij weinig omdat we beide vanuit huis werken dus gewoon thuis zijn. _O- Maar als ik een dagje naar kantoor ga dan app ik om de paar uur wat heen en weer. Maar het meeste appen we in het weekend als we beide wat anders aan het doen zijn, wat foto's heen en weer en hoe laat we weer thuis zijn en of de ander even wat boodschappen nog kan halen bijvoorbeeld.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:28

Vriend en ik (niet samenwonend) appen niet veel, al heb ik ondertussen wel de erepositie dat ik binnen een dag antwoord krijg *D
De meeste mensen moeten er een week op wachten bij hem :Y)

Goedemorgen-appjes vind ik zo onzinnig, dus daar doe ik niet aan :')
Hier denk ik 2-3 keer per week appcontact als iemand een leuke foto oid doorstuurt.
Verder bel ik hem als ik snel antwoord op een vraag moet hebben, of wil weten hoe laat het eten op tafel kan staan etc

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:32

Weinig. Wij wonen samen.
En als mijn vriend aan het werk is, zit hij de hele dag op de weg. Dus hij kan niet appen dan :+

Wel doen wij wel een bellen tussen door.
Even vragen hoe het gaat, hoe zijn rit verloopt, dag bespreken. Maar ook lang niet elke dag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:32

Wij wonen samen en appen bijna nooit.

Beiden niet zulke appers als we druk bezig zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:33

Heel weinig _O- Als er 10 berichtjes op een dag heen en weer gaan is het heel veel. We wonen niet samen.

Vaak bellen we even in de avond.

Laatst kreeg ik om half 11 een berichtje en om half 1 nog 1. Hij dubbeltekst nooit. Dus toen maar even gebeld, meneer was ziek en zielig :(:)

Het was voor mij ook wel wennen, maar inmiddels vind ik het eigenlijk best wel fijn. Je zit niet de hele dag te wachten totdat je weer een reactie krijgt en het leidt ook niet af van mijn werk. als er echt wat tussendoor is dan komt er wel een belletje. Het eeuwige appen is ook vaak een ideaal iets voor miscommunicatie.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:36

Mijn vriend en ik appen de hele dag door :P
Ik laat altijd even weten dat ik veilig op mn werk ben aangekomen, en verder hebben we het over vanalles en nog wat. En als ik weer onderweg naar huis ga deel ik mijn locatie, zodat hij zich geen zorgen te maken als het druk is op de weg en het langer duurt.
Hij heeft vrij veel angst en stress rondom het verkeer(vooral dat ik zou verongelukken) en op deze manier heeft hij dat niet. Kleine moeite, groot plezier zegmaar :P
Verder hebben we het door de dag heen over alles. Hoe we ons voelen, wat zijn we aan het doen, wat zijn de plannen vandaag, wat eten we vanavond, heb je zus of zo gelezen op nu.nl
We wonen al enkele jaren samen maar raken niet uitgepraat :P

Love is Love

My current situation is not my final destination.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:36

Wisselend maar of idioot veel of niet zo vaak afhankelijk van werkrooster en waar ik uithang. Dt kan van een simpele goedemorgen zijn. Of fotos van de maaltijd, uitzicht onderweg of beeldbellen tijdens het eten om toch soort van samen te eten. Of synchroon tv kijken met tekst of beeld als ik 600 km verderop zit :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:39

Wij appen eigenlijk nooit. Mijn man belt als hij onderweg naar huis is vanuit werk, maar dat is denk ik meer omdat hij wilt weten wat we eten :') .

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:39

In de ochtend appen dat hij is aangekomen niet, hij moet 5 km fietsen, ja dat kan mis gaan maar daar ga ik maar niet vanuit.

Als hij naar huis komt appt hij wel, hij heeft geen vaste tijden. (vrachtwagenchauffeur) Als hij appt begin ik met koken.
Als hij echt laat is heeft hij eerder op de dag al geappt of gebeld dat het laat word, dan heb ik het eten ook al voorbereid dat het dan ook meteen in de oven kan of aan gezet kan worden, niet dat ik dan nog met gaan schillen oid.

Door de dag heen soms, dat is niet een vast gegeven.
Soms belt hij als hij stil staat in de file, is nogal eens bij Antwerpen in de buurt.
En zo app ik ook wel eens als de dieren iets mafs doen en ik dat op foto of video heb.
Dan leest hij dat als hij op bestemming is

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:40

Mijn man en ik appen vooral functioneel. Wie haalt onze dochter op en wie is hoe laat thuis. Moeten er nog boodschappen gehaald worden, heb je ... al aan je ouders gevraagd, wil je me ophalen van het station enz. Maar nooit dat we zijn aangekomen.

Sowieso wel 2 a 3 appjes op een werkdag. Ik reis met de trein en als ik aankom vlak nadat mijn man vrij is haalt hij me op. Of ik ben later en dan app ik hoe laat ik thuis kom zodat hij daar met het eten rekening mee kan houden.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:47

Nooit. Wij bellen elkaar als het nodig is.

Extremely rare and Beyond Compare

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:47

Wij wonen samen, dus goedemorgen appjes zijn niet aan de orde.
Sommige (werk)dagen appen we niet, maar meestal is er gedurende de dag wel iets dat een van ons kwijt wil en dan appen we de rest van de dag een beetje door. Soms begint dat met een foto van de kat, soms met iets in de trant van boodschappen die al gehaald zijn.

Wij hebben allebei een vrij voorspelbaar schema, dus dagelijks op de hoogte houden hoe laat we thuis zijn e.d. is niet nodig. Als het onverwachts afwijkt appen we wel even zodat de ander daar rekening mee kan houden

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-24 09:50

Duhelo schreef:
Als hij enkel even een paar zakken voer gaat oppikken zou ik het niet amusant vinden als die zomaar 6 uur later thuiskomt zonder iets te laten weten. Geen probleem als hij iets anders gaat doen, maar geef even een seintje, dan hoef ik niet te zitten te wachten.

Ja precies dat, maar hij benoemt het dan nu als controlerend en je moet mij mijn gang laten gaan :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:52

Wij sturen alleen memes en insta reels naar elkaar. Mijn vriend kijkt nooit op zijn telefoon dus als hij eens weg is en ik vraag hoe laat hij thuis komt, ziet hij dat toch vaak pas als hij al thuis is gekomen :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:00

Chickyy schreef:
Duhelo schreef:
Als hij enkel even een paar zakken voer gaat oppikken zou ik het niet amusant vinden als die zomaar 6 uur later thuiskomt zonder iets te laten weten. Geen probleem als hij iets anders gaat doen, maar geef even een seintje, dan hoef ik niet te zitten te wachten.

Ja precies dat, maar hij benoemt het dan nu als controlerend en je moet mij mijn gang laten gaan :+

Hier heeft het geholpen om dat even om te draaien. Als de andere partij thuis zit te wachten is het plots niet meer zo leuk :+ .

Daarna even een goed gesprek gehad dat het mij écht niet uitmaakt wat hij gaat doen, met wie of hoe lang hij weg is, we hebben elk recht op onze eigen vrienden, hobby's, bezigheden.
Maar dat ik niet de hele namiddag ga verspillen in zitten wachten om iets samen te doen terwijl hij niets laat weten. Ik kan ook prima mijn tijd vullen met dingen die leuk zijn. Is gewoon een wederzijds respect en heeft niets te maken met controleren.
Andersom, als ik afspreek met vrienden en ik geef op voorhand aan dat ik niet weet hoe laat ik thuis ben, hoef ik ook niet elk halfuur een bericht te krijgen met "hoe laat ben je thuis". Dat ga ik bij hem dan ook niet doen, maar dat is iets die voordien afgesproken is.

Als de afspraak is: ik haal voer en erna gaan we samen de paarden gaan doen / op restaurant / whatever, dan verwacht ik dat hij direct naar huis komt. Als het is: ik haal voer en ga erna even naar mijn oud stamcafé, nou, dan weet ik dat ik hem de eerste uren niet terug zie, en anticipeer ik al door zelf andere plannen te maken :+ , en andersom natuurlijk ook.

Heb jij plaats voor een grote vriend met humor?
https://www.bokt.nl/markt/ad/526795/bel ... 2-jaar-180

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-24 10:06

Nou precies dat Duhelo, als hij 's avonds gaat bijbeunen vraag ik hem niet hoe laat hij thuis is, ik weet dat hij het niet laat maakt omdat zijn wekker weer vroeg gaat en ik snap ook dat een klus zich niet laat plannen. Maar zoals dit weekend, hij ging 'even' weg en ook nog met mijn auto die ik nog nodig had :+ Niet zo gek toch dat ik dan even wil weten hoe laat je er weer bent :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:08

Wisselt heel erg. We appen boodschappenlijstjes naar elkaar :')
En inderdaad als we naar huis vertrekken of als het iets later wordt als anders bijv. En soms overdag als er iets leuks is, of een fotootje ofzo.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:12

Doen jullie dat appen al heel lang, en is het sinds kort dat hij het controlerend vindt terwijl hij dat vroeger nooit vond?
Dan vind ik het namelijk een alarmbel.

Ik vind dat appen overigens heel normaal. Ben 20 jaar samen met mijn man en we appen elkaar geregeld. Zowel voor de gezelligheid ( leuke meme, gekke foto, iets op het werk ) als praktisch ( eet viendje van zoon mee vanavond, ga jij nog sporten, hoe laat ben jij thuis $%^& File ) .
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 10-06-24 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:12

Wij appen niet veel meer, maar wonen ook al jaren samen. Alleen als er even iets doorgegeven moet worden oid.

Hebben een app waarin je kunt zien waar de ander is, dat is soms wel handig om even te kijken of hij al onderweg naar huis is vanuit z'n werk. Is ooit ontstaan toen hij op verschillende plekken werkte maar inmiddels op 1 plek en vinden het nog steeds wel handig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:21

Onze app _O-
Afbeelding

Ik stuur wel eens een foto door als ik pauze heb op mijn werk en heel luxe eten voorgeschoteld krijg.. maar daar komt vaak niet eens reactie op :')

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:22

Ik vind niet dat we mega veel appen, maar als ik het hier lees is het best veel haha!
We wonen samen, maar door onregelmatige werktijden zijn we niet mega veel samen thuis. Dus als we allebei, of een van de twee, zijn werken dan appen we door de dag heen wel een aantal keer. Soms over praktische dingen, maar ook wat we hebben meegemaakt of grappige filmpjes delen.
Ik vind het gewoon leuk om door de dag heen contact te houden, maar dat hoeft echt niet elk uur.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)