Gezocht: unieke uitjes voor 2?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Gezocht: unieke uitjes voor 2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 13:51

Ik ben voor een cadeau (±50€) na aan het denken over unieke uitjes die je kan doen met z'n 2'en.

Hier op Bokt zitten veel verschillende mensen dus ik dacht, jullie weten vast aanraders voor gave, niet-standaard dingen die je zoal in Nederland of België kan doen! Wat zijn nu leuke activiteiten die jij echt aan zou raden?

7September

Re: Gezocht: unieke uitjes voor 2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:58

Paleis Noordeinde en de Koninklijke stallen (exclusief deze zomer enkele weken open!)
https://www.koninklijkeverzamelingen.nl/tickets

Paleis Amsterdam (ook exclusief weer enkele weken in de zomer geopend)
https://www.paleisamsterdam.nl/bezoek/

Beide zijn onder de €50,- met 2 personen. Zonder reiskosten ;).

Verder kreeg ik ook de tip van iemand om te kijken naar een rondvaart door de Binnendieze in Den Bosch.
Je gaat dan onder de stad Den Bosch door: https://dagjedenbosch.com/activiteiten/ ... nnendieze/

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:17

Uniek is relatief natuurlijk, maar wij vinden een klimbos altijd tof om te doen. Actief, maar ook een beetje spannend door de hoogte.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 06:15

Dit topic past beter op LZP dus ik verplaats hem daarheen

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:24

Ik lees even mee, gezien ik nog een origineel uitje wil voor mijn vriend z’n verjaardag.

Tot nu toe heb ik in mijn gedachte dat je in Rotterdam en Zwolle in zo’n panorama restaurant kan eten die rond draait. Wellicht is dat ook een leuk idee.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:32

Wil je echt iets kant en klaars? Of bijv. zelf samen te stellen?
(Een boottochtje met een fluisterbootje met een picknick ergens bijvoorbeeld?)
En waar liggen de interesses een beetje?
actief/ rustig/romantisch etc....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:55

Ik lees ook even mee. Ben gek op leuke uitjes. Vaak is het hier iets met muziek of theater of eten of een combi hiervan. Wat ik zelf leuk en ietsje out of the box vind is een high tea, een lunch- of diner concert, en ik ben nog altijd benieuwd naar dat restaurant in Amsterdam waar het personeel blind is en alles in het donker is.
Behalve de high tea is dit allemaal wel duurder dan €50 dus je hebt er weinig aan vrees ik
Verder wijk ik graag uit naar het buitenland, maar dat is al helemaal duurder dan €50. Ik zoek nog steeds zo'n glazen slaapplek in IJsland waar je op een heldere winternacht de hele nacht het noorderlicht kunt bekijken zonder je bed uit te hoeven

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 13:35

ik volg ook!

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 13:35

Amado7 schreef:
Ik lees even mee, gezien ik nog een origineel uitje wil voor mijn vriend z’n verjaardag.

Tot nu toe heb ik in mijn gedachte dat je in Rotterdam en Zwolle in zo’n panorama restaurant kan eten die rond draait. Wellicht is dat ook een leuk idee.

Ik sla even aan op het "restaurant" gedeelte van jouw comment.
Dinner In Motion is ook heel leuk.
Link: https://www.dinnerinmotion.nl/

Of Dinner Train: https://dinnertrain.eu/

Edit: Dit is wel duurder dan de €50,- ;)

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 13:44

Dorine92 schreef:
Ik lees ook even mee. Ben gek op leuke uitjes. Vaak is het hier iets met muziek of theater of eten of een combi hiervan. Wat ik zelf leuk en ietsje out of the box vind is een high tea, een lunch- of diner concert, en ik ben nog altijd benieuwd naar dat restaurant in Amsterdam waar het personeel blind is en alles in het donker is.
Behalve de high tea is dit allemaal wel duurder dan €50 dus je hebt er weinig aan vrees ik
Verder wijk ik graag uit naar het buitenland, maar dat is al helemaal duurder dan €50. Ik zoek nog steeds zo'n glazen slaapplek in IJsland waar je op een heldere winternacht de hele nacht het noorderlicht kunt bekijken zonder je bed uit te hoeven

Tips voor een glazen iglo in IJsland heb ik niet. Mocht je naar (Fins) Lapland willen: https://laplandtravel.com/nl/

Ik ben met Laplandtravel naar Äkäslompolo geweest enkele jaren terug. Zij bieden ook een nacht aan in een glazen iglo (op de site onder "Activiteiten" -> "Optioneel bij te boeken"

Mocht je geen hele reis willen, dan staan ze op Booking.com ook
o.a.: https://www.booking.com/hotel/fi/hotell ... id=1711932

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 17:35

Ik heb een lijstje op mijn telefoon met uitjes :D Waaronder:
- Vollemaanwandeling (via Natuurmonumenten)
- Lunchen met alpaca's (kan op verschillende plekken)
- Taman Indonesia
- Bomenmuseum Doorn
- Wildplukwandeling Almere
- Het Aardhuis
- Militair Museum Soest
- Wijnproeverij
- Varen in Giethoorn
- Dagje naar Groningen
- Vintage boetiekjes Strijp-S bezoeken

Vrij random dingen die je maar net leuk moet vinden :+ Maar wellicht heb je er iets aan!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 17:48

Sky_As schreef:
Wil je echt iets kant en klaars? Of bijv. zelf samen te stellen?
(Een boottochtje met een fluisterbootje met een picknick ergens bijvoorbeeld?)
En waar liggen de interesses een beetje?
actief/ rustig/romantisch etc....

Kant en klaar!
En ietwat actiever volgens mij, al klinkt dat panorama restaurant ook wel gaaf :j

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 17:55

Rondleiding door de Passage in Den Haag, inclusief chocoladeproeverij, lunch en kijkjes achter de schermen van de chique winkels :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 17:56

Ik vind het qua uitjes lastig te zeggen wat uniek is, uniek..de betekenis is: waar er maar een van is.

Ik organiseer wandelingen in de natuur, maar ik ben niet de enige die dat doet in Nederland. Ik zou willen zeggen abseilen van de Euromast, maar dat is wat te duur.

Je kunt wel kijken naar bijvoorbeeld tentoonstellingen/films, die zijn tijdelijk, een film in het Omniversum bijvoorbeeld? Ik ben bijvoorbeeld naar het Escher museum geweest en de tentoonstelling van Ambramovic.
Of nu draaien er ook films over het universum in het eye in Amsterdam met een vr bril

Een oefenwedstrijd van het Nederland elftal bezoeken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 17:58

Ik ga persoonlijk dit jaar als uniek uitje met de Dinner Train mee, maar dat red je niet met dat budget.
Daarnaast via tiktok en socials vind je soms ook leuke dingen.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:13

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:23

Dinner Train is echt heel leuk, vooral de 1e klas, maar inderdaad duurder.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 10:59

prompter schreef:
Dinner Train is echt heel leuk, vooral de 1e klas, maar inderdaad duurder.

Op zich niet zo’n issue, kunnen ook een waardebon geven :j of even kijken of er toch niet meer budget is

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:21

7September schreef:
Dorine92 schreef:

Tips voor een glazen iglo in IJsland heb ik niet. Mocht je naar (Fins) Lapland willen: https://laplandtravel.com/nl/

Ik ben met Laplandtravel naar Äkäslompolo geweest enkele jaren terug. Zij bieden ook een nacht aan in een glazen iglo (op de site onder "Activiteiten" -> "Optioneel bij te boeken"

Mocht je geen hele reis willen, dan staan ze op Booking.com ook
o.a.: https://www.booking.com/hotel/fi/hotell ... id=1711932

400-nogwat euro per nacht maar :+

Omniversum in Den Haag las ik ergens als tip. Vind ik een goede

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:29

Doloris maze in Tilburg of de nieuwe die binnenkort in Utrecht opent (of inmiddels al open is?). Een bizarre ervaring maar wel leuk!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 22:23

We zijn uiteindelijk voor een bon voor de restaurants gegaan die hier zijn genoemd. Maar voel jullie vrij nog van alles te delen, ik vind het leuk om alles te lezen en volgens mij wel een aantal mensen met mij!

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 22:44

Ik ben laatst gaan midgetgolfen bij de Midgetgolf tuinen in Lage Vuursche. Ze hebben hier 3 verschillende banen met allemaal iets van 20 holes en het is echt een super mooie omgeving! Wij hebben de grasbaan gedaan, waarbij je dus midgetgolft over gras. Alles staat super aangegeven met bordjes en het is net alsof je in een kasteeltuin staat te golfen zo goed is de omgeving onderhouden. Was echt een leuke verassing in plaats van zo'n camping midgetgolfbaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 00:08

CastaMickey schreef:
Doloris maze in Tilburg of de nieuwe die binnenkort in Utrecht opent (of inmiddels al open is?). Een bizarre ervaring maar wel leuk!

Dit vonden wij echt geen hol aan. _O- Wat een geheimzinnig gedoe over.. ja.. over wat eigenlijk. :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:09

Captain schreef:
CastaMickey schreef:

Dit vonden wij echt geen hol aan. _O- Wat een geheimzinnig gedoe over.. ja.. over wat eigenlijk. :')

Dit was het punt dat ik erachter kwam dat ik blijkbaar ZEER claustrofobisch ben.....begon helemaal te hyperventileren en stond binnen 5 minuten bij de uitgang. Waren de duurste 5 minuten uit mijn leven zo'n beetje...haha

mijn vriend had overigens hetzelfde, ook hij stond met 5 minuten weer buiten. Ik vond het verschrikkelijk......

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:11

Wat gebeurt daar dan, want van de website word ik weinig wijzer wat het nu is?