Sinds een jaar of anderhalf wonen wij in ons huisje op het randstedelijke platteland. Om de omgeving een beetje te omschrijven; De stad is dichtbij, we wonen onder aan een dijk en hebben weilanden rondom. Ons huisje is heerlijk, maar de schuur is nog een grote rommel. Ik kom er regelmatig omdat de wasmachine en onze vriezer er staan, maar echt goed toeven is het er niet. Behalve voor onze mystery guest..
Sinds een aantal weken wordt ik -wanneer ik s avonds laat in de schuur kom- begroet met een erg onvriendelijk geluid dat ik alleen kan omschrijven als een kruising tussen het blazen van een kat en het sissen van een grote slang. Bést een eng geluid. Ik heb onze bewoner nog niet mogen zien, maar ik wil wel heel graag weten wie hij is!
Bokt, hebben jullie enig idee wie er in mijn schuur woont?
(Ik neig zelf erg naar een steenmarter, maar de geur en uitwerpselen zie/ruik ik dan weer niet terug…)
Ja ik denk ook een uil, die maken hele creepy geluiden
sasja0705
Geplaatst: 06-06-24 07:31
Ik heb sinds een paar weken "iets" in mijn stal /hooi-en houthok. Tot nu toe nog geen idee, wat het is maar alle muizen zijn weg. Echt alle. En dat krijgt mijn stalkater in zijn eentje nu niet voorelkaar.
Ratten zijn het niet , want alles afgezocht. Buiten bij het hooihok vond ik een kleine zandhoop met ingang. Een meter verder op een soort worstje (achtige) uitwerpsel. Volgens ome Google van een marter of iets in die trant. Dus heb ik een wildcamera bij bol gekocht. Die heb 5 dagen IN de stal gezet. Buit : mijn huismerel, een ekster ,paar kauwtjes en 2 buurtkaters die af en toe langskomen. 2 dagen in het hooihok : mijn eigen kater, die even ging kijken. Morgen gaat ie in het houthok. Ben echt super benieuwd.
Camera kost 60 euri, werkt ook op wifi heeft sd-card - dat heb ik dan niet op stal , dus ik kijk sochtends wat er zo gebeurt is. Cam is gemakkelijk te installeren Kan op stroom 6 volt met soort oplaadstekker, maar dat is mij te link. Ik heb er batterijen in. Eerst goedkope, die gingen alleen 2 dagen mee, nu Duracell en morgen haal ik nog een partij oplaadbare.
Is wel leuk om te zien wat er zo allemaal in de stal speelt snachts
Brrrr. Wat een geluiden maken uilen. Nooit geweten
Shenavallie
Geplaatst: 06-06-24 09:16
Zoals je het omschrijft, moest ik aan een egel denken. Die hadden wij in een dichtbegroeid stukje onder ons raam en onder een paar planken hout achter onze schuur zitten.
pmarena
Geplaatst: 06-06-24 09:17
Ander gevogelte kan ook hele akelige geluiden maken. Ik trof een keer een super pissige koolmees (met een nestje). Nou daar ga je ook voor op de loop hoor, soow!
Gombal
Geplaatst: 06-06-24 09:18
Had ik t filmpje maar niet aangezet . Nu is poes samen met t hondje fanatiek op jacht in huis want ze hoorden het toch echt
Je kunt ook gewoon bij de Action een indoor of outdoor camera kopen als een wildcamera prijzig is. Kun je nog live kijken ook en hij maakt fotos bij beweging die je later terug kunt zien. Werkt niet altijd helemaal goed op beweging maar bijv voor katten of egels wel is mijn ervaring.
foxy80
Geplaatst: 06-06-24 13:51
Ik pak alvast de popcorn voor deze ultraspannende whodunit!