Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladyson schreef:Wie heeft hier recente ervaringen mee? Mijn ervaring gaat 10 jaar terug en toen waren ze heel relax, maar ik zie dat de afmetingen zijn aangepast. Ik kan eigenlijk al geen tas vinden in de toegestane afmeting (40x30x24 cm) en vraag me nu ook af of ze mijn hond wel doorlaten..
Schuur_ schreef:Wat zijn je twijfels of ze je hond wel doorlaten?
Hier is een tas die past https://www.medpets.be/trixie-airline-t ... AYQAvD_BwE
Ladyson schreef:Schuur_ schreef:Wat zijn je twijfels of ze je hond wel doorlaten?
Hier is een tas die past https://www.medpets.be/trixie-airline-t ... AYQAvD_BwE
Het criterium: de hond moet kunnen bewegen. Wat is bewegen in dit geval?
Deze tas is helaas te lang (44 cm, mag maar 40 zijn).
Cinniz123, fijn je ervaring te lezen! Wat heb jij voor type honden? En met welke tas?
cinniz123 schreef:Ladyson schreef:
Het criterium: de hond moet kunnen bewegen. Wat is bewegen in dit geval?
Deze tas is helaas te lang (44 cm, mag maar 40 zijn).
Cinniz123, fijn je ervaring te lezen! Wat heb jij voor type honden? En met welke tas?
Ik heb me bericht even aangepast met de link van de tas erbij.
Die 4 cm kijken ze niet naar je moet alleen zorgen dat je een zachte tas hebt en niet 1 met een hard frame erin.
Die had ik eerst besteld maar die was en krapper en niet te buigen.
Ik heb 2 amerikaanse naakthonden.
Ik heb heel veel met ze geoefend in de auto en springen er met alle plezier in.
[ [url=m/sQYmtS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Anomien schreef:Eeeuh wat voor hond?
Nog nooit van Amerikaanse naakthonden gehoord. Kon ze op foto ook al niet plaatsen.
Bijzonder.
Ze zien er wel goed getraind uit. Goede tip ook om voor die tijd goed met de tas te oefenen.
Ladyson schreef:Toch nog een vraag.. Ik zie in de algemene voorwaarden dat er max. 5 dagen vooraf een klinisch onderzoek moet zijn gedaan door een dierenarts, maar op de website staat daar niks over.
Hebben jullie dat wel of niet gedaan?
cinniz123 schreef:Hier wel het klinische onderzoek laten doen en werd ook naar gekeken in het paspoort.
KimD de regel van het rechtop staan geldt niet voor de cabine dat is voor als ze in een kennel gaan in het luchtruim.
Machie schreef:cinniz123 schreef:Hier wel het klinische onderzoek laten doen en werd ook naar gekeken in het paspoort.
KimD de regel van het rechtop staan geldt niet voor de cabine dat is voor als ze in een kennel gaan in het luchtruim.
Niet waar. Ook in de cabine en de oren mogen de bovenkant van de reistas niet raken. Het is natuurlijk allemaal beetje afhankelijk van de maatschappij maar niet zo heel lang geleden is er nog iemand niet naar het WK Agility gekund omdat de hond niet rechtop kon staan in de reisbench en mee in de cabine.
Gebruikers op dit forum: _San87_, belle_boef, fotolijstje, hrhr, IASCrawler, III, Knollboll, Little_Gift, lukka63, Polarize, sterregoud, Tatjanaa, Ubermetrics, vikawiek en 71 bezoekers