Hond mee in cabine vliegtuig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ladyson

Hond mee in cabine vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-24 18:07

Wie heeft hier recente ervaringen mee? Mijn ervaring gaat 10 jaar terug en toen waren ze heel relax, maar ik zie dat de afmetingen zijn aangepast. Ik kan eigenlijk al geen tas vinden in de toegestane afmeting (40x30x24 cm) en vraag me nu ook af of ze mijn hond wel doorlaten..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:14

Ladyson schreef:
Wie heeft hier recente ervaringen mee? Mijn ervaring gaat 10 jaar terug en toen waren ze heel relax, maar ik zie dat de afmetingen zijn aangepast. Ik kan eigenlijk al geen tas vinden in de toegestane afmeting (40x30x24 cm) en vraag me nu ook af of ze mijn hond wel doorlaten..

Even google gebruiken en je hebt alle info(weet ik uit ervaring)

Ladyson

Re: Hond mee in cabine vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-24 18:18

Dat heb ik afgelopen uur al gedaan + met de luchtvaartmaatschappij gebeld.

Als jij de antwoorden voor me hebt, graag!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:22

Jachttraining, neuswerk en FUN!

Life skills voor jou en je hond bij http://www.dogsonpoint.be (Belgisch Limburg)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:28

Hier recent gevlogenmet transavia met onze 2 hondjes was voor ons de eerste keer en is allemaal super relaxt verlopen.
Ik hoorde het ene na het andere horror verhaal en voelde me bijna een dierenbeul worden want ik heb echt meuterige honden die snel onder de indruk zijn maar ze hebben echt nergens last van gehad.

Deze tas had ik mee alleen er staat nu een andere maat bij die niet klopt.
Maat S is 44x25x27cm
https://amzn.eu/d/9WiUQ8m

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 05-06-24 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-24 18:31

Schuur_ schreef:
Wat zijn je twijfels of ze je hond wel doorlaten?

Hier is een tas die past https://www.medpets.be/trixie-airline-t ... AYQAvD_BwE

Het criterium: de hond moet kunnen bewegen. Wat is bewegen in dit geval?

Deze tas is helaas te lang (44 cm, mag maar 40 zijn).

Cinniz123, fijn je ervaring te lezen! Wat heb jij voor type honden? En met welke tas?

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:32

Tas + hond moet onder de zeten voir je passen en samen minder dan 8kg wegen. Dat is het meest voorkomende. Naar mijn ervaring zijn ze niet zo strict op de afmetingen van de tas. Bij 1 maatschappij was men heel strict en moest alles effectief onder de zetel kunnen en staan of mocht niet mee. Bij de meeste maatschappijen is get ok als die deels onder zetel voor je is en deels aan je moeten.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:33

Ladyson schreef:

Cinniz123, fijn je ervaring te lezen! Wat heb jij voor type honden? En met welke tas?

Ze gaan echt niet nameten, hij moet gewoon onder de zetel kunnen. Hoogyut gewicht van tas + hond checken ze na.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:36

Ladyson schreef:
Schuur_ schreef:
Wat zijn je twijfels of ze je hond wel doorlaten?

Hier is een tas die past https://www.medpets.be/trixie-airline-t ... AYQAvD_BwE

Ik heb me bericht even aangepast met de link van de tas erbij.
Die 4 cm kijken ze niet naar je moet alleen zorgen dat je een zachte tas hebt en niet 1 met een hard frame erin.
Die had ik eerst besteld maar die was en krapper en niet te buigen.
Ik heb 2 amerikaanse naakthonden.
Ik heb heel veel met ze geoefend in de auto en springen er met alle plezier in.
Afbeelding

hunter mn nieuwe liefde

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 19:51

cinniz123 schreef:
Ladyson schreef:

Ik heb me bericht even aangepast met de link van de tas erbij.
Die 4 cm kijken ze niet naar je moet alleen zorgen dat je een zachte tas hebt en niet 1 met een hard frame erin.
Die had ik eerst besteld maar die was en krapper en niet te buigen.
Ik heb 2 amerikaanse naakthonden.
Ik heb heel veel met ze geoefend in de auto en springen er met alle plezier in.
[ [url=m/sQYmtS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eeeuh wat voor hond?
Nog nooit van Amerikaanse naakthonden gehoord. Kon ze op foto ook al niet plaatsen.

Bijzonder.

Ze zien er wel goed getraind uit. Goede tip ook om voor die tijd goed met de tas te oefenen.

Boehoe!!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 19:56

ik heb laatst met de KLM gevlogen met een kitten. Ikmoest de tas wel op de band zetten om te wegen, maar ze hebben niet gemeten hoe groot de tas precies was. Je mag wel wat centimeters afwijken, maar hij moet niet overduidelijk groter zijn.
De tas gaat voor je voeten onder de voorstoel dus kies een plek met extra beenruimte

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 20:25

Wij vlogen 2 weken geleden nog met TUI en dit was de 3x op een jaar tijd.

Overal supervriendelijk en inderdaad ze controleren het gewicht van de hond en de bench samen.

Iedereen vind het best schattig dat er een hond rondtrippelt op de luchthaven en als je aan boord gaat zit hij/zijn in de reistas en heeft niemand door dat je een hond bijhebt.

Ik vind het alvast simpel en relax reizen :-)

Nieuw profiel!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 21:06

Anomien schreef:
Eeeuh wat voor hond?
Nog nooit van Amerikaanse naakthonden gehoord. Kon ze op foto ook al niet plaatsen.

Bijzonder.

Ze zien er wel goed getraind uit. Goede tip ook om voor die tijd goed met de tas te oefenen.

Ja bijzonder zijn ze wel indd ook wel american hairless terrier genoeg en dat terrier merk je heel erg in hun leergierigheid.
Ze zijn rond de 5 en 6 kilo maar heb gehoord en gezien dat er grotere hondjes in die tassen gaan.
Wij hebben niet hoeven wegen wel de tassen laten zien.

hunter mn nieuwe liefde

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-24 21:46

Dank Bokt toppers! Jullie stellen me zo wel gerust en dat sluit ook aan met mijn eerdere ervaringen. Ik had op internet 2 verhalen gevonden van mensen die waren geweigerd.

Ik heb jouw tas besteld cinniz!

Mijn hond is 3,2 kg dus daar zit t m niet in.. Alleen wel met een giga haardos dus ze toont wel heel anders.

Als alles doorgaat, vliegen we vrijdag!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-24 22:55

Toch nog een vraag.. Ik zie in de algemene voorwaarden dat er max. 5 dagen vooraf een klinisch onderzoek moet zijn gedaan door een dierenarts, maar op de website staat daar niks over.

Hebben jullie dat wel of niet gedaan?

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:08

Nee niet een paar dagen van te voren nog een onderzoek.
Wel op tijd ingeënt tegen hondsdolheid en dan tekent de dierenarts ook voor de gezondheid van de hond.

Ik ben op tijd gaan oefenen met mijn hond om in de tas te zitten. Tas naast mij op de bank en hond er in. Een poosje laten zitten en opbouwen. Later ging hij er gewoon in en sliep dan even.

In het vliegtuig op de vloer tussen mijn voeten.

Afmeting tas verschild per vliegmaatschappij

L1+16
L2+7

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:53

laatste keer dat ik gevlogen heb was van NL naar zweden, ik heb wel de check laten doen en op de douane keken ze er wel naar. Maar zij was in het ruim, dus misschien dat het verschilt?

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy RIP 17/04/2011 24/05/2024 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 06:20

Ladyson schreef:
Toch nog een vraag.. Ik zie in de algemene voorwaarden dat er max. 5 dagen vooraf een klinisch onderzoek moet zijn gedaan door een dierenarts, maar op de website staat daar niks over.

Hebben jullie dat wel of niet gedaan?

Het ligt eraan naar welk land je reist want de invoerregels van dat land gelden, als je dus ergens naartoe gaat waar dit onderzoek noodzakelijk is, dan moet dat normaal gesproken in de 72 uur vóór de reis plaatsvinden.

De hond moet trouwens rechtop kunnen staan in de tas zonder de polsen te moeten buigen. De ene maatschappij is daar strenger in dan de andere.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 06:48

Hier wel het klinische onderzoek laten doen en werd ook naar gekeken in het paspoort.
KimD de regel van het rechtop staan geldt niet voor de cabine dat is voor als ze in een kennel gaan in het luchtruim.

hunter mn nieuwe liefde

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:02

cinniz123 schreef:
Hier wel het klinische onderzoek laten doen en werd ook naar gekeken in het paspoort.
KimD de regel van het rechtop staan geldt niet voor de cabine dat is voor als ze in een kennel gaan in het luchtruim.

Niet waar. Ook in de cabine en de oren mogen de bovenkant van de reistas niet raken. Het is natuurlijk allemaal beetje afhankelijk van de maatschappij maar niet zo heel lang geleden is er nog iemand niet naar het WK Agility gekund omdat de hond niet rechtop kon staan in de reisbench en mee in de cabine.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:26

Machie schreef:
cinniz123 schreef:

Niet waar. Ook in de cabine en de oren mogen de bovenkant van de reistas niet raken. Het is natuurlijk allemaal beetje afhankelijk van de maatschappij maar niet zo heel lang geleden is er nog iemand niet naar het WK Agility gekund omdat de hond niet rechtop kon staan in de reisbench en mee in de cabine.

Transavia (met een vlucht naar Spanje) hanteert die regel zeer zeker niet want ik had juist eerst als ruim geboekt waar dit wel in stond maar voor mee in de cabine waren andere regels en 100% zeker niet deze want ik maakte me ook druk net als ts over welke tas en de afmetingen.
Ik kreeg van iemand te horen met een hondje iets groter dat zij altijd met dezelfde maatschappij vloog in die afmeting tas.
Blijkbaar zijn de eisen per maatschappij dus anders maar staand in en tas van 24cm hoog waarbij oren niet de bovenkant mogen raken dat zijn maar vrij weinig honden en katten.

hunter mn nieuwe liefde

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie