Uitgaven per persoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Uitgaven per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 08:45

Wie heeft hier ooit al uitgerekend hoeveel hij per dag gemiddeld uitgeeft aan eten, kledij, verzorgen, uitjes,…?

Dus geen vaste kosten, maar puur dus eten, kledij, verzorging, resto, uitjes,…

Hier proberen uit te rekenen en ben eigenlijk enorm benieuwd hoe mijn cijfer ligt tov anderen.

Wie heeft een idee over zijn dagelijkse kosten?

prompter

Re: Uitgaven per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:03

Per dag lijkt me onmogelijk, dat verschilt zo verschrikkelijk veel. Ik heb juist gekeken wat ik vast per maand en per jaar kwijt zal zijn, en stort elke maand een vast bedrag naar een rekening voor jaaruitgaven, zo heb ik nooit meer "een dure maand" met feestdagen of een garagerekening, omdat daar al geld voor apart staat :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:06

Wij storten elk 700 euro pm op een gezamenlijk rekening. Gemiddeld houden we hier zo’n 400 pm van over en dat gaat dan op aan vakantie dat jaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:13

Ik houd hiervoor een budget van 400e per maand aan, exclusief vakanties en exclusief wekelijkse boodschappen (wel uit eten ed). Dat is 1 volwassene met 2 kinderen.
In de praktijk zal het iets hoger liggen omdat er soms hoge uitgaven zijn die van de spaarrekening gaan.

Dat zou 4-5 euro per dag zijn,.als je de kinderen en volwassene gelijk trekt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:19

Per dag is natuurlijk wel lastig rekenen, per week geef ik ongeveer 60 euro uit aan boodschappen voor twee personen. Dat komt uit op 4, 29 per persoon per dag.

Per maand geef ik mezelf 15 tot 25 euro aan kleedgeld maar het kan ook zijn dat ik een paar maanden niks koop.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:34

Bedoel je met resto eten in restaurants, terrasje pakken, eten thuis laten bezorgen en dergelijke?

Gewoon eten en basis verzorging reken ik altijd samen bij mijn vaste lasten, de rest van de dingen die je noemt onder extra's. Ik denk dat ik dan onder de 50 euro per maand uit kom (dus voor uitjes, kleding, restaurants, afhaal/thuisbezorgd, benzine en andere reiskosten voor 'leuk' gebruik, luxere verzorgingsproducten.).

Wat ik daarin niet heb meegerekend zijn grote uitgaves zoals het vervangen van een smarttelefoon of wasmachine, die zouden in mijn beleving ook onder luxe vallen (je kan immers ook een domme mobiel of goedkoop 2e hands witgoed kopen) maar dat heb ik nooit berekend.

-edit, toch maar iets omhoog bijstellen, ik denk dat rond de 75 euro realistischer is.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:01

Met de app dyme kan je dit heel mooi bekijken
Ik vind overigens een bepaald budget voor “eten” wel bij de vaste lasten horen. Ondanks dat het kan schommelen, is het niet zo dat je het ff een maandje kan schrappen

Incl eten, spullen, uitjes enzo zat ik in mei op 37 euro per dag. Er waren wat meer uitjes de afgelopen maand :))

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:50

Ik hou mijn uitgaven goed bij, waarbij ik ook budget voor mezelf stel, dus kan wel een goed inschatting maken. Ongeveer €400 p.m voor sporten, uitjes, koffie en ander eten/drinken dan boodschappen. Dan komt daar nog ongeveer €200 bij op voor boodschappen.

Dus dan kom ik op €20,- per dag.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 12:24

Ik doe echt iets fout denk ik, ik zit zeker op €150 aan boodschappen per week voor 2 personen. En dan komen ergens wat eten of een keer op een terrasje zitten er nog bij. :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 12:43

Wij houden onze uitgaven al jaren uitgebreid bij, dus ik kan met een paar kliks mijn gemiddelde uitgaven zien.. maar ik heb de komende twee weken de ipad niet bij me helaas -O-

Onze gemiddelde uitgaven aan eten zitten over het afgelopen jaar op €150 per maand voor twee personen.
Huishoudelijk en kleding en uiteten zit op zo’n 50 euro per maand dacht ik.
En paard + hond rond de 100 euro per maand.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 13:12

Ik kan zuinig boodschappen doen als het moet, maar voor 37,50 per week voor 2 personen boodschappen doen vind ik echt knap!

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 13:19

Ik verschiet van de lage boodschappen uitgaven hier, is Nederland dan zoveel goedkoper dan België? Ik kom gemakkelijk aan 80 euro per week, voor 1 persoon. Gezonde voeding is wel belangrijk hier, dus verse ingrediënten, veel groenten en fruit

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 13:25

Binoche schreef:
Ik verschiet van de lage boodschappen uitgaven hier, is Nederland dan zoveel goedkoper dan België? Ik kom gemakkelijk aan 80 euro per week, voor 1 persoon. Gezonde voeding is wel belangrijk hier, dus verse ingrediënten, veel groenten en fruit

Boodschappen zat er bij de mijne niet bij

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 13:30

Eten en kleding vallen voor mij onder vaste lasten (kun je op besparen, maar helemaal schrappen is onmogelijk).

Met alle vaste lasten zitten wij op 62% van het gezamenlijk inkomen (50-60% is 'financieel gezond' maar gelukkig hebben we volgend jaar DUO helemaal afbetaald, dan blijft er wat meer over voor fun, sparen en beleggen)

Uitstapjes, vakanties, uit eten en hobbies vallen onder fun uitgaven. Dat zit ongeveer op 15% van onze totale inkomsten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 13:32

Dank voor de reacties al…

Als we hier rekenen zit ik op ongeveer 20 euro/persoon/dag(gezin van 5.
Voeding, kleren, vakantie(weinig), uitjes, resto bezoekjes, friet, ijsjes, hobby’s,… zit er in.
Schrok eigenlijk eerst wel van dat bedrag… qua eten eten we altijd vers en gezond, kost dan wel wat meer, maar als ik het zo lees zitten we zo slecht nog niet.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 15:01

100 per dag? Jeetje, daar kom ik met 10 personen niet eens aan. Nou gaan wij niet uit eten behalve op de verjaardagen van de kinderen, meeste kleding is tweedehands en boodschappen zijn wel een stuk duurder geworden maar nog steeds betaalbaar (200 per week max)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 15:38

Binoche schreef:

Ik woon dicht bij de Belgische grens en zie wel steeds meer mensen uit België hier hun boodschappen doen inderdaad. Het scheelt behoorlijk veel.