Het zogenaamd steunen van goede doelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Earth

Het zogenaamd steunen van goede doelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-24 17:32

Ik kom op FB wel eens pagina's tegen waarbij je een armbandje/knuffel etc kunt kopen van een dier, waarbij je dan diit dier steunt en een GPS code krijgt om dit dier te volgen. Dat leek me op zich best een leuk idee, maar die sites zien er altijd een beetje twijfelachtig uit.
Dus ging ik even op onderzoek uit, en idd, het is zo fake als maar kan. Wat zonde weer dit. En ja, het is echt een uitgebreide website en het lijkt allemaal heel echt, maar dat is het dus niet. https://radio1.be/lees/neen-met-deze-ar ... misbruiken

https://nl.clubocean.co/en-nl. Ze nemen zelfs de moeite om te reageren op de trustpilot reacties. Ze gaan dus echt heel ver.

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

senna21

Re: Het zogenaamd steunen van goede doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 17:36

Jammer hoor. Er zijn altijd mensen die misbruik willen maken van de goedheid van een ander.
Als je een goed doel wilt steunen, geef dan direct aan de organisatie.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 17:40

En wat wil je precies met dit topic?

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 17:59

Supervixen schreef:
En wat wil je precies met dit topic?

Misschien een beetje awareness?!?

Ik ben in ieder geval blij met dit topic, want ik was net van plan om er eentje aan te schaffen als verjaardagscadeautje

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 18:02

Toch jammer dat er altijd mensen zijn die liever hun geld op niet-eerlijke manieren willen verdienen. :(

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."
~Sticks and stones may break my bones, but heartless words cut deeper. For bones may bend, and someday mend; the price for words is steeper.~

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 18:03

In NL is het vrij simpel: controleer of een goed doel een CBF en/of een ANBI erkenning heeft:
https://goededoelen.nl/doel

Zo niet, zelf kritisch kijken of het verhaal wel deugt...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-24 18:06

Ja mij leek dit topic wel handig voor awareness inderdaad, want het ziet er allemaal heel aantrekkelijk en leuk uit. En dat dropshipping dus overal is, zelfs onder het mom van goede doelen.

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:51

Ik ben ook wel blij met dit topic, want ik kreeg de reclame voor het kopen van een armbandje ook steeds op FB te zien.

Oplichters zijn echt heel gewiekst. Net als het kopen of een naam geven aan een ster.
Dat kan ook helemaal niet, maar je krijgt er een nepcertificaat en coördinaten bij alsof het echt is.
Ze spelen dan in op je gevoel omdat veel mensen op die manier een overledene willen herdenken, maar het is gewoon oplichting.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:55

Earth schreef:
Ja mij leek dit topic wel handig voor awareness inderdaad, want het ziet er allemaal heel aantrekkelijk en leuk uit. En dat dropshipping dus overal is, zelfs onder het mom van goede doelen.

Bovendien kapen ze zo giften weg van de echte goede doelen, want mensen die erin trappen, denken immers dat ze al een goed doel gesteund hebben.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 31-05-24 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

I like it when the Earth rotates.
It really makes my day.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:59

Bedankt voor de tip!

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:11

Ik heb er ooit eentje gekregen van Fahlo, wel precies zo'n armbandje.
Na het zien van deze post ben ik toch eens gaan checken. De site bestaat na 3 jaar nog steeds en ook op de site van sea turtle conservancy staat dat ze een samenwerking hebben met fahlo.
Het lijkt dus geen scam te zijn. Dus moch je het idee wel leuk vinden, denk ik dat je via daar wel kunt bestellen.
Maar helemaal zeker weten doe ik het niet hoor, kijk vooral zelf ook even goed, misschien ben ik te naïef haha :)
https://myfahlo.com/en-eu
https://stcturtle.org/partners/

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:08

Cayenne schreef:
Ik ben ook wel blij met dit topic, want ik kreeg de reclame voor het kopen van een armbandje ook steeds op FB te zien.

Oplichters zijn echt heel gewiekst. Net als het kopen of een naam geven aan een ster.
Dat kan ook helemaal niet, maar je krijgt er een nepcertificaat en coördinaten bij alsof het echt is.
Ze spelen dan in op je gevoel omdat veel mensen op die manier een overledene willen herdenken, maar het is gewoon oplichting.

Een ster kopen? Dat is wel grappig. Aangezien niemand iets kan verkopen wat niet van hem\haar is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie