Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pateeke schreef:Ik kan je weinig echte tips geven. Wel kan ik je zeggen dat veel verhuurders in het contract opnemen dat je geen dieren mag houden. Wettelijk gezien mag het houden van dieren echter niet geweigerd worden.
Pareltjes schreef:Slechts weinigen accepteren dieren binnen.
Pareltjes schreef:Het mag dan voor de wet niet geweigerd worden maar in de praktijk toch echt wel. En als je op je strepen gaat staan wordt je gewoon het contract niet gegund. Met particuliere verhuurders loop je soms echt tegen absurde eisen op. Van dat je verantwoordelijk bent eens in de twee jaar een geheel wit huis opnieuw dient te schilderen op jouw kosten tot aan wel de wei en huis verhuren maar niet de paden die er naar toe gaan. Dit zodat de verhuurder vrij is altijd over de paden vlak langs je raam en dóór je tuin te kunnen lopen?!!
Daarnaast willen sommige 1 x per jaar het huis komen inspecteren, buiten én binnen! Je moet het maar willen.
Het huren in BE is toch echt heel anders dan in NL.
Pareltjes schreef:Het mag dan voor de wet niet geweigerd worden maar in de praktijk toch echt wel. En als je op je strepen gaat staan wordt je gewoon het contract niet gegund. Met particuliere verhuurders loop je soms echt tegen absurde eisen op. Van dat je verantwoordelijk bent eens in de twee jaar een geheel wit huis opnieuw dient te schilderen op jouw kosten tot aan wel de wei en huis verhuren maar niet de paden die er naar toe gaan. Dit zodat de verhuurder vrij is altijd over de paden vlak langs je raam en dóór je tuin te kunnen lopen?!!
Daarnaast willen sommige 1 x per jaar het huis komen inspecteren, buiten én binnen! Je moet het maar willen.
Het huren in BE is toch echt heel anders dan in NL.
Luckystory schreef:Een jaarlijkse inspectie is toch wel eerder regel dan uitzondering in België. Niet alleen particuliere verhuurders doen dan dat ook grotere organisaties. Ik heb zelfs nog nooit gehoord dat dat niet in een contract stond.
tengeltje11 schreef:Idd, al je d de spaargeld zit daar vaak in en er zijn best wat slechte huurders. Een huurder er uit krijgen is al drama, dus zo onlogisch niet dat de verhuurder toch wat eisen stelt en graag wat controle heeft of het huis niet omgewoond wordt.