Wat geef je iemand die dood gaat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Fortitude

Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-24 16:05

Tsja, de titel laat weinig aan de verbeelding over.

Iemand in mijn kennissenkring heeft te horen gekregen dat zij terminaal ziek is, hoe lang het gaat duren weet niemand. Kan morgen zijn, kan een jaar duren zeg maar.

Het gaat om iemand die ik niet heel erg goed ken, maar die op gebied van werk voor mij belangrijk is geweest. Ik wil er i.v.m. privacy niet teveel over kwijt, maar ik ken deze vrouw op persoonlijk vlak dus niet heel erg goed. Ik heb dus ook geen idee wat zij leuk of lekker vindt bijvoorbeeld en weet ook niet exact in welke staat van gezondheid (bij gebrek aan een betere omschrijving) ze op dit moment verkeerd. Daarnaast gaat zij sowieso ontzettend veel krijgen van anderen. Ze heeft een breed netwerk en heel veel familie.

Ik wil haar graag laten weten dat ik aan haar denk, maar een fruitmand sturen vind ik vreemd, een bloemetje een beetje afgezaagd (plus die komt dan naast 1000 en 1 andere bloemetjes). Is er een Bokker die een beter idee heeft?

In ieder geval bedankt voor de moeite!

[o]

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:07

Geef een kaart met een mooie tekst over wat je van haar vindt en hoe je haar altijd gewaardeerd hebt. En wens haar dan kracht etc.

Die mooie woorden zijn belangrijk voor mensen om te horen als ze nog leven. Niet pas na het overlijden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:08

Ik zou het bij een kaartje houden denk ik, vooral als je denkt dat ze al overspoeld gaat worden met bloemen en dergelijke :j

- "The reading comprehension and overall common sense on this website is piss poor."

- "How dare you say we piss on the poor!"

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:09

Ik zou een mooie kaart/brief schrijven. Horen dat ze belangrijk voor je is en dat je meeleeft is denk ik het belangrijkst :)

Goof

Re: Wat geef je iemand die dood gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:13

Je hoeft niet de meest originele attebtie te sturen of iets te laten omdat een ander dat al doet.
Ik zou het bij een kaart en/of een bloemetje houden. Het gaat om het gebaar.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:19

Ik zou haar een brief sturen met daarin verteld wat zij voor jouw betekend heeft en hoe dankbaar je haar bent en haar heel veel sterkte wensen en dat je gedachten bij haar zijn

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:24

Wat een naar bericht.

Ik ga mee met mijn voorgangers. Stuur een kaartje.
Gebaar is belangrijker dan hoe origineel of duur het cadeau is.

[o]

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:27

Mooie kaart sturen , dan weet ze dat je aan haar denkt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:39

Ja de kaarten vind ik ook het meest passend. Als je echt iets wild geven zou ik zeggen een cadeaubon voor een dagje weg of uit eten of hotel. In het kader van genieten van de mooie dingen van het leven.

Maar opzich is een kaartje mooi zat. Het is immers geen verjaardag of feestje.....

11 mei '23: Tin Tin Twizzl (Peru's Sarowski x Don Romantic x Painters Row)
23 april '21: Reus Rocco (Peru's Armani x Indian Rock x De Niro)
21 april '21: Rivella's Romance (Perus's Argument x Don Romantic x Painters Row)
21 maart '21: Reckless Revi (Peru's Argument x Sam R x Krack C)
2 juni '16: Lumidi (Negro x Don Romantic x Painters Row)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:48

Toen mijn ouders overleden (niet tegelijk gelukkig) vond ik het heel fijn om kaarten van mensen te krijgen. Een teken dat er aan je gedacht wordt en je verdriet / pijn / rouw gezien wordt. Kan me voorstellen dat dit in het geval van jouw kennis ook zo is. Het is in dit soort situaties echt het gebaar dat telt, niet de grootte ervan.

Lief en attent dat je haar iets wilt geven TS, wat een naar bericht.

Homo sapiens non urinat in ventum.
Bucas Smartex Rain 135/183 https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... at-135-183

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:50

Is er iets dat kenmerkend is voor waar je woont, bijv chocola van.. kaas van.. Dan zou ik daar iets kleins van meesturen met een mooie kaart

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:57

Een persoonlijke kaart met een tekst waaruit blijkt wat je in haar waardeert en waarom ze belangrijk voor je is (geweest), is een groter cadeau dan wat dan ook.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:57

Een kaart, meer niet, persoonlijke woorden, met de hand geschreven, niet via een online service. Een brief hoeft niet. Niet veel anders doen dat anders, gewoon een persoonlijk kaartje, wordt enorm gewaardeerd. Heel veel sterkte.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:59

Inderdaad een kaartje, maar daarnaast zou ik mijn favoriete boek meesturen :j in de hoop dat ze er bij kan wegdromen en even kan "ontsnappen".

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:38

Goed idee Silenna! Ik zou ook een kaartje sturen met een mooie tekst

Jachttraining, neuswerk en FUN!

Life skills voor jou en je hond bij http://www.dogsonpoint.be (Belgisch Limburg)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:44

Een kaartje is altijd goed. Ik zou uitkijken met andere dingen mee sturen .

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:03

Tijd, aandacht. Een memorabel moment delen. Dat kan ook op een mooie kaart.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:08

Een kaartje/ brief en zet daar in wat je hier ook beknopt beschreef.
Dat zij enorm veel voor je betekend heeft en dat je haar daar altijd om zult herinneren.

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:19

Idd een kaart en zelf daar in schrijven wat je hier ook schrijft. Je gevoel op papier zetten en afsluiten met dat mocht je nog wat kunnen betekenen je graag voor ze klaar staat.
Dat word meest wel gewaardeerd.

HOOISTOMER TE KOOP. DE ORGINELE. 5X GEBRUIKT. VOOR INFO STUUR GERUST EEN PB

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-24 18:42

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik denk dat een handgeschreven kaartje inderdaad mooi is. Persoonlijk zonder gedoe :)

Ik weet dat veel werknemers en familie sowieso al bloemen hebben gestuurd (die heb ik namens mijn baas besteld ook namelijk :')) vandaar dat ik dat zonde vind.

Boek vind ik overigens een super leuk idee, alleen passen geen van mijn favorieten bij haar. Ik ga er nog even over nadenken!

[o]

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:56

Wat lief dat je aan haar denkt! Ik kan me voorstellen dat iets lekkers voor in bad fijn is. Of bad/douche als je niet weet of diegene een bad heeft.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:17

Ik zou idd een kaart sturen.

Ik heb vorig jaar afscheid genomen van een collega van mij. Hij had een aantal.collegas nog uitgenodigd voor zijn 'vier het leven' feestje. Ik heb toen een hand geschreven kaart, een zonnebloem (toch wat afgezaagd) en wat lekkers gegeven. Ik wist dat hij een echte snoepkont was en dat voelde gepast. Maar toch was het best lastig hoor. En wat schrijf je op zo'n kaart? Voor mij was het toen net iets anders dan in jou geval. Ik wist dat ik hem daarna nooit meer zou zien. Lastig dan de woorden te vinden.

In jou geval zou ik een kaart geven met woorden die op dat moment in je opkomen. Dat je aan haar denkt, veel kracht en sterkte wenst, zoiets. Het hoeft niet iets prachtigs te zijn, maar vooral je eigen gevoel wat in je opkomt. Denk dat dat nog het mooiste is.

Sterkte iig ook!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:20

Een bloemetje is altijd goed.
En een kaartje met vooral een gemeende tekst.
En als je de kans krijgt een knuffel een echte ;) daar kan niks tegen op.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:25

Heeft ze kinderen? Ik heb iemand die dicht bij mij stond en niet meer lang te leven had, dit boek gegeven: https://www.bol.com/nl/nl/p/vertel-eens ... uctPageUrl

Samen met een gepersonaliseerde, handgeschreven kaartje.
Dit boek heeft ze nog in kunnen vullen voor haar kinderen en werd en wordt nog als heel waardevol beschouwd.

Wear a smile- One size fits all

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:27

Elisa2 schreef:
Geef een kaart met een mooie tekst over wat je van haar vindt en hoe je haar altijd gewaardeerd hebt. En wens haar dan kracht etc.

Die mooie woorden zijn belangrijk voor mensen om te horen als ze nog leven. Niet pas na het overlijden.

Dit. Met eventueel wat lekkers voor haarzelf of haar omgeving.

uva uvam vivendo varia fit