Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Zij rekenen met dezelfde +/-8% als waar de belastingdienst mee rekent jaarlijks.
Dit wordt gebruikt voor o.a. toeslagen e.d. De berekening is ook altijd over bruto inkomen dus dat valt altijd hoger uit dan je meestal verwacht.
De woningmarkt is krapper dan krap en met dit inkomen ben je al helemaal de pineut. Is particulier huren helemaal geen optie?
juval schreef:je komt toch niet op straat te staan, je woningbouwvereniging moet voor vervangende woonruimte zorgen. Waarschijnlijk zal dat wel duurder worden dan je nu betaalt, je geeft zelf al aan dat je scheef huurder bent.
Ik zou morgen rustig afwachten wat de persoon te vertellen heeft.
Onali schreef:KimD schreef:Zij rekenen met dezelfde +/-8% als waar de belastingdienst mee rekent jaarlijks.
Dit wordt gebruikt voor o.a. toeslagen e.d. De berekening is ook altijd over bruto inkomen dus dat valt altijd hoger uit dan je meestal verwacht.
De woningmarkt is krapper dan krap en met dit inkomen ben je al helemaal de pineut. Is particulier huren helemaal geen optie?
Nee, sowieso is het een kleine gemeente waar in de sociale sector al nauwelijks iets vrijkomt.
Plus via het sociaal plan heb ik recht op huurgewenning (van een lage huur naar een hoge huur) niet als ik particulier ga zitten.
Dan mag ik ineens de volle pond zelf ophoesten.
Onali schreef:Het is opgenomen in het concept sociaal plan zonder verdere aantekeningen.
Lijkt me dus niet dat ze daar op terug gaan komen.
Dees schreef:Ik zou het even aankijken. Het is nog lang geen 2026 en voordat de sloopkogel in de huidige woning gaat, krijg jij echt wel een passende andere woning aangeboden door de woningstichting. Jij krijgt namelijk urgentie, omdat ze graag willen dat je verkast. Bovendien krijg je doorgaans ook nog een zak geld mee om de nieuwe woning mee aan te kleden.
Je wilt te snel.
Little_Gift schreef:In principe pak jij al jaren het plekje in van mensen die werkelijk te weinig verdienen... Dus wees blij met wat je had en wees bereid de volle pond op te hoesten als dat niet meer zo is want de mensen die door jou deze plek niet konden bemachtigen maar het qua inkomen wel broodnodig hadden... Tja die waren erger af dan jij, niet?
Petpa schreef:Little_Gift schreef:In principe pak jij al jaren het plekje in van mensen die werkelijk te weinig verdienen... Dus wees blij met wat je had en wees bereid de volle pond op te hoesten als dat niet meer zo is want de mensen die door jou deze plek niet konden bemachtigen maar het qua inkomen wel broodnodig hadden... Tja die waren erger af dan jij, niet?
Het gaat toch niet om erg, erger, ergst?
TS moet haar huis uit en dat is voor haar uiterst vervelend.
Little_Gift schreef:Maar in principe was het niet haar huis, al jaren niet omdat ze eigenlijk geen recht had die te gebruiken financieel gezien.
Dus ja dan is het mijn inziens wel erg voor de mensen die dat huis financieel gezien wél broodnodig hadden
Little_Gift schreef:In principe pak jij al jaren het plekje in van mensen die werkelijk te weinig verdienen... Dus wees blij met wat je had en wees bereid de volle pond op te hoesten als dat niet meer zo is want de mensen die door jou deze plek niet konden bemachtigen maar het qua inkomen wel broodnodig hadden... Tja die waren erger af dan jij, niet?
Onali schreef:Mag ik dan geen dak boven mijn hoofd hebben?
Gebruikers op dit forum: Bellatrix, Contemplate, europe_x, fantj3, fohadie, Hermelijnhof, Lalidan, Lottehorse27, minouesmee, N_B_N, PetalBot, Relserk, Sigge, Westhof, Winna en 33 bezoekers