SOS knop auto uitzetten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

SOS knop auto uitzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 20:30

Net heeft mijn pup per ongeluk op de rode sos knop in de auto gestaan. Deze begon vanalles te melden en belde vervolgens 112 :o . Echt voor schut, sta je in de mcdrive, belt je auto 112 |o := Dat is natuurlijk echt niet oké, maar wist niet hoe ik dat uit moest zetten (voordat hij ging bellen).
Weet iemand hoe ik dat had kunnen deactiveren? Ik krijg het nergens gevonden, het is een peugeot 508.

8nnemiek

Re: SOS knop auto uitzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:14

Oeps :+

Kun je er geen harde kap overheen maken? Iets wat je bewust moet optillen en los klikken, zodat je hem in geval van nood nog wel kan gebruiken?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:25

Waarschijnlijk kan de garage zoiets wel uit programmeren

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:29

Je kan zelf je oproep op dat moment niet annuleren. Gewoon netjes afmelden bij de centralisten is voldoende. :)
Misschien kan de garage iets betekenen, ik zou wel navragen of ze dan niet ook gelijk het systeem uitschakelen waardoor je auto automatisch belt bij een ongeval. Al moet ik zeggen dat ik de boel gewoon de boel zou laten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:42

Als je de knop 8 sec inhoudt dan wordt de call geannuleerd lees ik in de handleiding.
Je kan ook het nummer handmatig veranderen (denk ik) van 112 naar 000. Maar ja, als er dan echt iets is dan doet ie het niet natuurlijk.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 22:04

Dank je wel allemaal!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:19

Wat ben ik toch blij met mijn Mercedes 190E van 1991. Die heeft zulke rare dingen niet.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:54

Heb ongeval detectie op mijn gsm
M’n ouwe Grand vitara heeft het niet een 112 knop
Miss iets beschermends regen doen of overheen zodat lief hondje niet per ongeluk kan indrukken

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 02:55

Zinzi_jewel schreef:
Heb ongeval detectie op mijn gsm
M’n ouwe Grand vitara heeft het niet een 112 knop
Miss iets beschermends regen doen of overheen zodat lief hondje niet per ongeluk kan indrukken

Hoe werkt die ongeval detectie op je gsm? Ik laat mijn telefoon nog al eens uit mn handen vallen. Als in als ik een foto maak op buitenrit ligt hij soms zomaar ineens in de paddock of zelfs van mn fiets. Gaat hij dan ook het alarm nummer bellen? Ik bedoel met telefoon maakt redelijke klappen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 06:58

Dat verschil herkent ie wel hoor :D
Mijn horloge heeft valdetectie, maar die gaat niet af als ik gekke bewegingen maak of op de bank plof of hout hak bv. Daar zitten slimme sensoren en software in.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:59

Dat kent ie idd wel !
Heb het gelukkig nooit nodig gehad , maar zo een device is slim genoeg

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:25

Texas02 schreef:
Wat ben ik toch blij met mijn Mercedes 190E van 1991. Die heeft zulke rare dingen niet.

Nou ja op zich is de uitvinding van die knop echt niet verkeerd. Stel je krijgt een ongeluk, bent bij bewustzijn maar kunt je telefoon niet vinden - die zal met grote kans door de auto vliegen. Als je wel bij die knop kunt komen kan het zomaar het verschil maken als er verder misschien geen getuigen zijn wie 112 kunnen bellen ofzo.

Maar bij ons in de auto zit hij dus ook op een plek waar je snel per ongeluk erop kunt duwen -wat mijn man is gebeurd afgelopen jaar, waardoor hij dus ook 112 ineens aan de lijn had. Hij kreeg het niet gestopt := Ze waren aan de andere kant van de lijn erg kortaf en meteen verbinding verbroken - logisch ook want dit zal dus idd wel vaker gebeuren en de lijnen dus onnodig bezet houden. Maar ja, niet bewust gedaan natuurlijk dus ja #foutjebedankt. We zijn wel extra oplettend geworden nu wanneer we aan de knoppen zitten daar in de buurt :’)

Ik vind de aanwezigheid van die knop echt wel een meerwaarde in de nieuwe auto’s tegenwoordig al hoop ik het nooit Echt nodig te hebben :j Ik zou ‘m persoonlijk dus ook niet uitgeschakeld willen hebben, als je de toegang ertoe in de auto hebt. Maar het feit dat dit volgens mij dus wel vaker zo fout gaat, zegt wel dat er misschien toch een iets ander systeem moet komen; een snellere/duidelijkere manier om dat belletje te kunnen stoppen bv. voor er idd een verbinding tot stand is.

Maar anderzijds @TS, wel goed om te weten dat het daadwerkelijk goed werkt :=

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 17:43

Yep, het werkt uitstekend :D . Ik wil ook zeker niet het hele systeem uitgeschakeld hebben. Maar zou fijn zijn om het te stoppen als er per ongeluk, in ons geval, een pup op gaat staan :o

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:34

Ik ben laatst aanwezig geweest bij een auto met dat systeem die total loss was en die had ook zelf gebeld. Dit was geen 112 maar een bedrijf die 112 belde als dat nog niet gedaan was.

Dat klinkt dus wel beter dan gelijk 112, scheelt heel wat meldingen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:51

akishino schreef:
Yep, het werkt uitstekend :D . Ik wil ook zeker niet het hele systeem uitgeschakeld hebben. Maar zou fijn zijn om het te stoppen als er per ongeluk, in ons geval, een pup op gaat staan :o

Je hond niet los in de auto laten is ook een oplossing voor het probleem. Sowieso beter als je een keertje hard moet remmen, dan zit je pup niet tegen de voorruit geplakt.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 22:07

Ze zat niet los in de auto, maar in een tuigje vast aan de dichte gordel. Maar ze zit sindsdien op de achterbak op die manier vast. Kan ze in ieder geval niet meer in de buurt van de knop komen. Normaal ligt ze ook rustig, maar de mcdrive was toch wel interessant.