Toilet in zelfde stijl als badkamer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noor

Toilet in zelfde stijl als badkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 21:48

Wat vinden/ hebben jullie?

Onlangs is de badkamer (boven) verbouwd. Tzt wordt ook de toilet beneden vervangen. Zelfde tegels of juist een andere sfeer?

Mooie foto’s van toiletruimtes zijn ook welkom

ievie

Re: Toilet in zelfde stijl als badkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:15

Bij ons zijn het toilet en de badkamer in dezelfde stijl. Dit komt o.a. doordat het allebei op de benedenverdieping is en we door het gehele huis heen tegels hebben liggen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:52

Bij ons is het ook gelijk, dwz, de wanden. Simpel matwit met 1 accentmuur. Toilet is hier bijna klaar. In de badkamer zijn de witte tegels groot formaat maar de muren waren hier zo niet-recht dat in de toilet kleinere witte zijn gebruikt. We hebben in de bijkeuken een aanrecht gemaakt van de portugese tegel. Zo komt het motief overal weer terug. Ik ben op Funda wel eens een huis tegengekomen met deze tegel als vloertegel. :D
Afbeelding

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:52

Lindsey_99 schreef:
Bij ons is het ook gelijk, dwz, de wanden. Simpel matwit met 1 accentmuur. Toilet is hier bijna klaar. In de badkamer zijn de witte tegels groot formaat maar de muren waren hier zo niet-recht dat in de toilet kleinere witte zijn gebruikt. We hebben in de bijkeuken een aanrecht gemaakt van de portugese tegel. Zo komt het motief overal weer terug. Ik ben op Funda wel eens een huis tegengekomen met deze tegel als vloertegel. :D
[ [url=m/6aHZa7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zuid Spanje, vooral Andalusia, Canarische Eilanden, allemaal plekken waar je deze tegels op de vloer ziet.
Ik vind het vreemder om ze op de muur te zien

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 07:28

Ik heb hier ook alles gelijk. Donker grijs met wit. Dat houd het tijdloos en rustig.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 09:18

Wij hebben het toilet en badkamer totaal anders. Ze zijn nog niet af, maar dit geeft al een aardige indruk:

Afbeelding
Er komt nog een douchedeur (schuif) met rookglas, notenhouten wastafelmeubel met wit glas en gunmetal kranen.

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 09:23

Bij ons is het verschillend.
De w.c. beneden is in blauwtinten, onze badkamer is zeegroen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:37

Palmera schreef:
Lindsey_99 schreef:

Zuid Spanje, vooral Andalusia, Canarische Eilanden, allemaal plekken waar je deze tegels op de vloer ziet.
Ik vind het vreemder om ze op de muur te zien

Daar worden dit soort motieven zeker voor gebruikt, maar deze zijn voor zowel vloer als muur toe te passen. Het is ook maar net wat je gewend bent. Wij vinden 'luxe hotelchique', betonlook, zwart en dito dan weer 'niet passend'. ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:51

Wij hebben het aardig gelijk, de accenttegel die we in de badkamer hebben zit ook achter het toilet. Verder ook de witte tegel van de badkamer gebruikt. De vloer is wel anders, boven ligt er een houttegel, beneden in het toilet heb ik hetzelfde hout pvc geplakt als we in de woonkamer en gang hebben.