Zelesta dekbed.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10579
Geregistreerd: 14-04-06

Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 11:21

Hoi,

Hebben jullie ervaringen met de dekbedden van Zelesta?

Ik heb er gister 1 besteld, maar ik wist heeeel zeker dat ik een 10kg wasmachine heb blijkt het maar 7kg te zijn en ik heb voor mijn bestelde deken wel 10kg wasmachine nodig. Ik kan hem uiteraard terug sturen, maar ik ben ook wel van de gokjes dus wat gebeurd er als ik deze deken toch in mijn 7kg wasmachine stop? Iemand toevallig ervaring daarmee? :+

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 11:31

Als je em al in de machine gepropt krijgt, gaat daarna je machine rondspringen in je huis. Je trommel kan het gewicht niet aan en bonkt alle kanten op.

friezenfan2

Berichten: 2668
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 11:53

Ik wordt doodgegooid met de reclames hiervoor en ik geloof dat het niet is wat het lijkt.
Hier en daar zie je wel eens een nieuwer bericht of een nieuwe review waar ze zeggen dat het inderdaad te groot is voor de wasmachine en dat er bij levering al naden los zaten. Of dat het toch erg dun is.
Het lijkt alsof ze negatieve berichten/reviews deleten zodat het lijkt alsof iedereen er lovend over is.

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 12:05

Ik zweer erbij <3

Wij hebben de eenpersoons en dan in de dikke uitvoering (400 gram) voor de winter en voor nu de dunnere 200grams.
De dikke passen net in mijn 8 kilo wasmachine. Het gaat niet zozeer om het gewicht maar meer om het volume van het bed. Als alles teveel opgepropt zit, wordt het niet goed schoon. De dekken zijn niet erg dik maar wel echt warm.

Prairy
Berichten: 9248
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 12:06

Wasmachine te vol laden is een rondspringende wasmachine. Slecht plan.

Petrichor

Berichten: 10579
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 12:37

Dan ga ik hem terug sturen.

Petrichor

Berichten: 10579
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 13:27

Ik heb er net een besteld voor de wasmachine van 7kg. :+ Die andere ga ik dan toch maar retour sturen.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:31

Zijn er meer mensen met ervaring met deze dekbedden? Ik ben wel nieuwsgierig

Foaly

Berichten: 5020
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:39

Ik lees 'microvezel tijk' en ik haak af. Dat is gewoon polyester, oftewel plastic. Doe mij dan dat gehannes met een katoenen dekbed maar hoor :=

Telpeva

Berichten: 14900
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:40

friezenfan2 schreef:
Ik wordt doodgegooid met de reclames hiervoor en ik geloof dat het niet is wat het lijkt.
Hier en daar zie je wel eens een nieuwer bericht of een nieuwe review waar ze zeggen dat het inderdaad te groot is voor de wasmachine en dat er bij levering al naden los zaten. Of dat het toch erg dun is.
Het lijkt alsof ze negatieve berichten/reviews deleten zodat het lijkt alsof iedereen er lovend over is.

Dat idee heb ik ook :)
Mijn ervaring tot nu toe, ik heb een wonderbed en een wonderbed 4 seasons. De bedrukking is leuk, maar mijn 'bijpassende' kussenslopen hebben wel dezelfde print, maar wel een andere kleurtint waardoor het alsnog niet echt leuk bij elkaar staat. Of dat vaker voorkomt weet ik niet, ik vind het wel een tegenvaller, de reactie die ik kreeg was terugsturen of houden en dan 20% van het bedrag teruggestort krijgen. Ik zou liever 'gewoon' passende kussenslopen hebben die wel hetzelfde zijn als het dekbed maar die optie was er dus niet, ja of ik had het moeten terugsturen en dan maar hopen dat ik dan een andere kleurtint zou krijgen ofzo.. ik ben dus voor de korting gegaan.

Van het dekbed laat het stiksel los, het zit gewoon niet stevig in elkaar en ik heb een schaar op mijn nachtkastje liggen om losse draden af te knippen. Na elke wasbeurt laat er weer meer stiksel los, en soms tijdens gebruik ook. Bij mijn 4 seasons liet de band aan de rand helemaal los, hier kreeg ik na contact ook de optie: terug sturen of 20% van het aankoopbedrag teruggestort krijgen. Ik kan door lichamelijke issues niet meer zelf een bed opmaken, dat is de hele reden waarom ik voor wasbare dekbedden ben gegaan dus ik ben voor de 20% geld terug gegaan, ik heb gewoon geen alternatief. De kwaliteit van de producten ben ik dus niet over te spreken, de klantenservice die is er wel maar het duurt 2 a 3 dagen voordat je reactie krijgt, al met al vind ik de kwaliteit karig.

Echwel

Berichten: 12536
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:53

Ik heb er 2 van 2.50x2.20 kwart slag draaien op bed en de lange naast mij is er blij mee
7kg machine en gaat prima
Uurtje op 30 graden en max 800 centrifugeren

Na een jaar als nieuw

In de camper 2 van 1.60x2.20

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:05

Foaly schreef:
Ik lees 'microvezel tijk' en ik haak af. Dat is gewoon polyester, oftewel plastic. Doe mij dan dat gehannes met een katoenen dekbed maar hoor :=


Ja ik heb dat ook. Als ik al naar zo'n type dekbed kijk krijg ik al 15 opvliegers. Ik kan alleen nog maar onder katoen of bamboe liggen.

Morrie

Berichten: 22355
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:05

ik heb er 5 van Zelesta, eenpersoons, 2 light voor de zomer en 2 400 grams voor de winter en voor mij een Royalbed 300 gram voor de winter omdat ik het altijd (te) warm heb, dat Royalbed is na 1 winter 1 x per week wassen helemaal op, het is in banen gestikt ipv in vierkanten en alle vulling zit aan 1 kant omdat de stiksels verdwenen zijn. De gewone van Zelesta blijven goed in de was.

Voor mijn man is de 400 grams te koud in de winter, hij heeft een dik donzen dekbed en dan heb ik (helaas) weer zo'n rottige hoes in de was waar alles in gaat zitten in de droger en dan die hoes weer om dat dekbed frummelen, vreselijk. Zelf kan hij het jammer genoeg niet meer wegens lichamelijke problemen.

friezenfan2

Berichten: 2668
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:17

Zo als ik het lees zat ik er niet ver naast.
Zou Beddy's zip up sheets dan niet fijner zijn?
https://beddys.com/collections/full
Al zullen daar misschien net zoveel klachten over kunnen zijn?

Urona447
Berichten: 2825
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:31

Ik lees hier dat mensen dekbedden op 30 graden wassen maar daar worden ze toch niet schoon van?

Hier gewoon normale dekbedden die 1 keer per maand in de 60 graden was gaan. Dood gaan zullen die bacteriën :o

Telpeva

Berichten: 14900
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:22

friezenfan2 schreef:
Zo als ik het lees zat ik er niet ver naast.
Zou Beddy's zip up sheets dan niet fijner zijn?
https://beddys.com/collections/full
Al zullen daar misschien net zoveel klachten over kunnen zijn?

Voor die prijzen zou ik uit gaan van betere kwaliteit, voor mij zijn ze in elk geval te duur. Voor de liefhebbers, er is ook een Nederlands merk met dekbedhoezen met ritsen en die is ook wat goedkoper, dat is Sofiben.
https://www.sofiben.com/

Daar heb ik zelf geen ervaring mee, ik overweeg het wel want ik denk niet dat mijn Zelesta's lang mee zullen gaan en een mens moet toch iets hebben.

Ps, ik zweet mij met de afgelopen paar warme dagen ook helemaal kapot onder mijn 200grams Zelesta. Ik hoef geen synthetisch spul meer hierna

Suzanne F.

Berichten: 49617
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:34

Ik gebruik zo’n dekbed als sprei. Maar ik kan hem niet zelf wassen. Omdat ik hem als sprei gebruik is dat ook niet zo’n probleem maar ik zou hem dus nooit als dekbed kunnen gebruiken.

Petrichor

Berichten: 10579
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 22:36

Foaly schreef:
Ik lees 'microvezel tijk' en ik haak af. Dat is gewoon polyester, oftewel plastic. Doe mij dan dat gehannes met een katoenen dekbed maar hoor :=

Je hebt ze ook van katoen! :)

office
Berichten: 829
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:46

Je kan ook een katoenen dekbed zonder hoes gebruiken en elke week wassen.Eenvoudig en fris wit.

c_alsemgeest

Berichten: 20833
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:50

Urona447 schreef:
Ik lees hier dat mensen dekbedden op 30 graden wassen maar daar worden ze toch niet schoon van?

Hier gewoon normale dekbedden die 1 keer per maand in de 60 graden was gaan. Dood gaan zullen die bacteriën :o

Ik was wekelijks, ook 60 graden. En dan in de droger. Ze zijn nog steeds mooi. En alles is hopelijk dood :+

Babsiej

Berichten: 6247
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 00:19

Hier gebruik ik ze ook. Zowel winter als zomer. Heb wel een 10kg wasmachine en ze gaan gewoon op 60 graden.

Voor de katten heb ik 1 persoons deken met teddy :D

viphorse

Berichten: 1524
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 06:47

Iemand ervaring met de zomer variant is die echt zo verkoelend ? Heb nu een katoenen dekbed en wil dus geen synthetisch spul.

c_alsemgeest

Berichten: 20833
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:00

Ik heb de zomer, maar volgens mik is deze ook van katoen?
Je had tien iig 2 opties.

Kincses

Berichten: 33
Geregistreerd: 30-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:09

Wij hebben thuis vier dekbedden van Happybed, omdat ik ook slechte dingen las over de zelesta naden. Deze gaan in de 11 kg wasmachine (200x200 dekbed) en zijn echt ideaal om te wassen en heerlijk om onder te slapen. Koel in de zomer en warm genoeg in de winter tot nu toe :) Moesten dus wel een nieuwe wasmachine kopen, want ze pastten niet in die van 8 kg :')

Nielojram

Berichten: 7889
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:55

Ik heb deze afgelopen winter gekocht, voor op de bank, lekker eronder, serietje kijken, katten erop.
Afbeelding

Heb hem nu 2x gewassen, kan niets meer bij qua andere was ( ja, een sok, of een stringetje)..

Ik snap sowieso de hele reclame niet, een dekbed(hoes) verschoon je.
De een een keer per week, de ander in de twee weken, viespeuken langer.
Mijn dekbed hangt een aantal dagen per week lekker buiten ( dons) en ik verschoon het wekelijks.

Wat is de meerwaarde van zo'n zelesta?