wij vaassenaren wonen volgens haar ook allemaal in een boerderij
6 uur:de kraan haait(zo zei zij dat ook nog
)de haan kraait.Je moet opstaan.Voor het ontbijt moet je eerst naar het kippenhok om eitjes te halen.Ik ontbijt met brood maja....Eitje eten maar je wilt ook wat te drinken.Moet je naar de koeienstal om melk te halen.Ik drink s'ochtends altijd multie vitaminen nog iets.
Melk gehaald en opgedronken en dan moten alle beesten naar buiten.Dan omkleden en naar school.
school,school,school......en weer thuis,stallen uitmesten van alle koeien,paarden,schapen,biggen,varkens,kippen.
Dan....moeten de schapen geschoren worden(tis namelijk zomer)scheer,scheer,scheer en dan moet het worden gesponnen(of hoe je het ook noemt)
Dan avondeten.Je wilt boerenkool met kip(in de zomer???
)De boerenkool moet eerst van het land af worden gehaald.Ik zei nog dat ik het bij de supermarkt haal.Nee,moest van het land.Dus ik zei dat we alleen maar mais verbouwen
Maja,moet van het land worden gehaald.En dan moet je ook de kip slachten
eet,eet,eet.Alle dieren moeten naar binnen.De koeien,paarden,schapen,biggen,varkens,kippen.Maar het was toch zomer,dan blijven ze buiten.Maar nee....ze mochten voor 1 nachtje binnen.Als ze binnen staan ga je naar je bedstee en gaat slapen.Om 6 uur zal de haan weer kraaien.
Zo leeft de gem. vaassenaar volgens haar.Ik lag echt in een deuk toen ze dat aan het vertellen was.Wat een onzin.Ik mog willen dak een boerderij had,die zijn echt groot en dan was er ook lekker plaats voor paarden
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Missy op 2001-09-29 11:24 ]</font>