Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Fietsen is voor mij soms te zwaar ook electrisch vandaar een spartamet.
marleen_usar schreef:Jaren geleden had ik een spartamet en nooit problemen mee gehad, later ben ik weer gaan fietsen. 2 jaar geleden toch weer een spartamet gekocht bij 2 mannen die zijn met pensioen en ze bouwen fietsen om tot een spartamet. In het begin was er niks aan de hand, maar later begon de ellende. Ze haalden hem op en brachten hem weer thuis, ze vragen daar niet veel voor.
Maar hij deed het weer maar even later deed hij het weer niet dus ik weer gebeld. Ik moest hem wel regelmatig even starten maar er kon ook vuil inzitten. Toevallig had ik hem in die tijd weinig gebruikt dus vuil kon er niet zijn.
Hij haalde hem weer op en bracht hem thuis, hij had veel zand weggehaald. Oh maar ik heb hem weinig gebruikt hoe kan dat dan, zijn antwoord was dat er gewoon veel stof e.d onderweg lag. Nu wil ik hem van de week gebruiken en ja hoor hij deed het niet, ik baalde als een stekker maar hoera even later starte hij wel. Nu wilde ik hem net weer gebruiken en doet hij het weer niet. Ik heb een uitlaatservice en bij mooi weer rijd ik overal heen, ik wil geen elektrische fiets dat is al duidelijk.
Ik heb dus weer die man gebeld en die gaf aan dat hij bij sommige mensen wel iedere maand schoongemaakt moet worden. Ik heb dat vroeger nooit laten doen, ik zit er aan te denken om een andere aan te schaffen want deze is niet betrouwbaar. Ik baal wel want volgende week heb ik hem 5 dagen nodig, ik wil niet vaak mijn auto gebruiken vanwege de benzinekosten.Is dit herkenbaar bij iemand van dat vaak schoon moeten laten maken?
Zoolgangster schreef:marleen_usar schreef:Jaren geleden had ik een spartamet en nooit problemen mee gehad, later ben ik weer gaan fietsen. 2 jaar geleden toch weer een spartamet gekocht bij 2 mannen die zijn met pensioen en ze bouwen fietsen om tot een spartamet. In het begin was er niks aan de hand, maar later begon de ellende. Ze haalden hem op en brachten hem weer thuis, ze vragen daar niet veel voor.
Maar hij deed het weer maar even later deed hij het weer niet dus ik weer gebeld. Ik moest hem wel regelmatig even starten maar er kon ook vuil inzitten. Toevallig had ik hem in die tijd weinig gebruikt dus vuil kon er niet zijn.
Hij haalde hem weer op en bracht hem thuis, hij had veel zand weggehaald. Oh maar ik heb hem weinig gebruikt hoe kan dat dan, zijn antwoord was dat er gewoon veel stof e.d onderweg lag. Nu wil ik hem van de week gebruiken en ja hoor hij deed het niet, ik baalde als een stekker maar hoera even later starte hij wel. Nu wilde ik hem net weer gebruiken en doet hij het weer niet. Ik heb een uitlaatservice en bij mooi weer rijd ik overal heen, ik wil geen elektrische fiets dat is al duidelijk.
Ik heb dus weer die man gebeld en die gaf aan dat hij bij sommige mensen wel iedere maand schoongemaakt moet worden. Ik heb dat vroeger nooit laten doen, ik zit er aan te denken om een andere aan te schaffen want deze is niet betrouwbaar. Ik baal wel want volgende week heb ik hem 5 dagen nodig, ik wil niet vaak mijn auto gebruiken vanwege de benzinekosten.Is dit herkenbaar bij iemand van dat vaak schoon moeten laten maken?
Kan het liggen aan de brandstof? Tegenwoordig wordt er gemengd met bio-ethanol bij Euro 95. Dat is mijn Piaggio Ciao vermoedelijk fataal geworden: de bio-ethanol zorgt voor een hogere temperatuur en niet alle motoren kunnen daartegen. Ik tankte mengsmering, en ik vermoed dat iemand daar gemengd heeft met Euro 95 ipv Euro 98. Vandaar dat er een hele lijst van brommer- en automerken is, om aan te geven welke wel en welke niet tegen moderne benzine bestand zijn. Als je vervoermiddel niet tegen de moderne benzine kan, moet je Euro 98 tanken.
marleen_usar schreef:Jaren geleden had ik een spartamet en nooit problemen mee gehad, later ben ik weer gaan fietsen. 2 jaar geleden toch weer een spartamet gekocht bij 2 mannen die zijn met pensioen en ze bouwen fietsen om tot een spartamet. In het begin was er niks aan de hand, maar later begon de ellende. Ze haalden hem op en brachten hem weer thuis, ze vragen daar niet veel voor.
Maar hij deed het weer maar even later deed hij het weer niet dus ik weer gebeld. Ik moest hem wel regelmatig even starten maar er kon ook vuil inzitten. Toevallig had ik hem in die tijd weinig gebruikt dus vuil kon er niet zijn.
Hij haalde hem weer op en bracht hem thuis, hij had veel zand weggehaald. Oh maar ik heb hem weinig gebruikt hoe kan dat dan, zijn antwoord was dat er gewoon veel stof e.d onderweg lag. Nu wil ik hem van de week gebruiken en ja hoor hij deed het niet, ik baalde als een stekker maar hoera even later starte hij wel. Nu wilde ik hem net weer gebruiken en doet hij het weer niet. Ik heb een uitlaatservice en bij mooi weer rijd ik overal heen, ik wil geen elektrische fiets dat is al duidelijk.
Ik heb dus weer die man gebeld en die gaf aan dat hij bij sommige mensen wel iedere maand schoongemaakt moet worden. Ik heb dat vroeger nooit laten doen, ik zit er aan te denken om een andere aan te schaffen want deze is niet betrouwbaar. Ik baal wel want volgende week heb ik hem 5 dagen nodig, ik wil niet vaak mijn auto gebruiken vanwege de benzinekosten.Is dit herkenbaar bij iemand van dat vaak schoon moeten laten maken?
Cubone schreef:Ik moest Googlen wat een Spartamet isSnorfiets dus.
Zou je hem niet beter inruilen voor een elektrische fiets? Die kosten tegenwoordig ook niet veel meer en dan heb je ook geen helm plicht.
marleen_usar schreef:Ik geef toch aan dat je nauwelijks energie nodig hebt op een goede e bike .@BigOne als ik inspan dan verlies ik energie en ik laad niet op, ik heb al heel weinig energie. Lopen is voor mij niet inspannend dat gaat goed. Er gaat 2 takt in de tank het wordt dus gemengd, ik heb het nu aan iemand gevraagd die altijd scooters repareert ik wacht op antwoord. En ligt het echt aan deze spartamet zelf dan neem ik een andere. Ik heb ook nog gekeken naar een speed pedelec maar die gaan zo hard dat daar nog al eens een ongeluk mee gebeurd.
Suzanne F. schreef:Cubone schreef:Ik moest Googlen wat een Spartamet isSnorfiets dus.
Zou je hem niet beter inruilen voor een elektrische fiets? Die kosten tegenwoordig ook niet veel meer en dan heb je ook geen helm plicht.
Nee een Spartamet is geen snorfiets. Het is een fiets met een motortje. Geen helm dus net als bij een elektrische fiets. Volgens mij met een gashendeltje en dat hebben elektrische fietsen ook niet.
Cubone schreef:Volgens de ANWB valt het onder de snorfietsen en is er helmplicht.
https://www.anwb.nl/experts/fietsen/7/helmplicht-gemotoriseerde-spartamet#
Suzanne F. schreef:Cubone schreef:Volgens de ANWB valt het onder de snorfietsen en is er helmplicht.
https://www.anwb.nl/experts/fietsen/7/helmplicht-gemotoriseerde-spartamet#
Oh dat wist ik niet. Dat is balen. Kan je beter een elektrisch motortje erop zetten, dan is het een fiets.