Shiloh schreef:Wij hebben van Ikea het Malm bed dat omhoog kan klappen. Volgens mij maken ze die niet meer. Maar ik vind het echt ideaal. Enige waar je op moet letten is dat er geen kleine losse dingen op bed liggen, zoals een telefoon, want die schuiven eraf. Maar kussens en beddengoed kunnen gewoon blijven liggen. Je tilt het geheel zo omhoog. Er zit zeg maar een veer met spanning op die hem altijd omhoog wil duwen, want het heel licht maakt om hem daadwerkelijk omhoog te halen. Maar ook weer niet zo sterk dat sluiten heel moeilijk gaat of zo. Heb het bed al 10 jaar, en gaat nu nog net zo soepel omhoog en omlaag als in het begin.
Wat je bij het hoofdeind legt kun je wat minder makkelijk bij, want daarvoor moet je dieper bukken natuurlijk, maar zeker bij het voeteneind heel makkelijk.
Ik leg er wel vooral grotere dingen onder die ik niet zo vaak nodig heb, maar als die elke week open zou moeten, zou echt geen probleem zijn. Ik vind het dus super praktisch, want je kan er écht heel erg veel kwijt.
[edit] oh! Zie dat ze er nu 1 hebben die idanas heet. Zo’n zelfde systeem heb ik dus in een malm bed.
Wij hebben ook dat bed van Malm. Hebben dit bed al jaren en erg tevreden over. Kan veel onder en je kan er makkelijk bij. Bij ons liggen er de koffers, klamboe, winterdekbedden etc onder. Gaat niet dagelijks open, maar wel regelmatig en dat is geen probleem. Wel alles in plastic bakken opslaan, omdat het toch wat vochtig wordt en anders mogelijk gaat schimmelen. En het voordeel is dus inderdaad dat je geen ruimte rondom het bed nodig hebt zoals je wel bij lades hebt.