Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:28

Exact.
Hier is het zo dat wanneer ik een halve dag werk, ik daarna minimaal 3 dagen ziek in bed lig, fysiek en mentaal zwaar overbelast.
Mede daarom dan ook 100% afgekeurd en van de lijst gehaald voor herkeuringen.
Het gaat erom dat je niet standaard x dagen per week x uur kunt werken fysiek en mentaal gezien (geloof 3-4 dagen per week 3-4 uur per dag ofzo maar dat kan ik verkeerd onthouden hebben).
Ik 'werk' nu door een oppashond over de vloer te hebben die meedraait in het ritme van mijn eigen honden.
Levert mij een zakcentje op, de honden hebben een leuk speelmaatje, de oppashond zit niet alleen thuis met verlatingsangst en de eigenaar kan alles doen wat ze wil qua werk, sociaal leven etc wetende dat haar hond het naar zijn zin heeft en ik behoorlijk flexibel ben qua uren.
Heb ik een slechte dag dan liggen we met zijn allen op bed en lopen we alleen de korte uitlaatrondes, de goede dagen doen we meer.
Enige verwachtingen van mij uit zijn dat er achtervang is voor afspraken waar de honden niet mee naartoe kunnen, minimaal 1 dag ervoor vragen of hij kan komen en een seintje (of tijdstip) geven wanneer ze hem weer komt ophalen.

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:43

Dit escaleerde snel, ik las alleen de eerste pagina en toen ik doorklikte naar de laatste las ik ineens een verhaal van degene die boven mij gereageerd heeft met een uitleg waarom zij niet werkt en waarom ze een oppashond heeft.
Ik snapte de context compleet niet :') tot ik pagina 2 las.
In blijf even buiten die discussie, maar ben wel heel benieuwd ts naar de reactie van dat sieradenbedrijf. Als zij inderdaad niet degenen waren met wie je een gesprek voerde, kun jij, of dat bedrijf zelf, misschien wél aangifte doen van smaad/laster of hoor het misbruiken van een goede naam dan ook heet in juridische termen :=

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:47

Heel eerlijk ga ik mee met de rest. Ik vind het knap dat iemand met een uitkering op vakantie kan, met het inkomen van iemand die is afgekeurd.

Ik zou het bedrijf idd een mail sturen. Het is een hele rare gang van zaken.

Maar misschien was het een bedrijf dat mensen charterde voor die opdrachtgever en hebben ze ook nog andere opdrachtgevers waarbij wel bijvoorbeeld badmode wordt gefotografeerd.
Maar dat hadden ze dan wel mogen aangeven vind ik.
Maar goed dat je er niet verder op in bent gegaan, ik ben benieuwd hoe het afloopt

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:58

Ineke2 schreef:
Ik vind ts juist NIET naïef, maar wel nieuwsgierig en gelukkig heeft ze een duidelijke grens. Goed gehandeld juist.


Ja dit helemaal!
Wat een rare omstandigheid zeg. Ik snap wel dat mensen hier eventueel intrappen, omdat ze het nog best “betrouwbaar” aanpakken, met disclaimers enzo. Maar je zegt zelf al goed dat dat geen ruk aan betrouwbaarheid oplevert.

Dus goed dat je dit plaatst! Hopelijk worden mensen hiervoor behoed.

En voor de speculaties; het zou toch top zijn als TS iets kan doen waar ze geld mee verdient en eventueel lol aan beleeft?

oji

Berichten: 4261
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:35

Earth, voor iemand die er een hekel aan heeft dat er aannames gedaan worden:
Earth schreef:
Dat is psychologisch een slim spel, waar regelmatig mensen intrappen. En uiteraard blijft het niet bij enkel de broek, waarschijnlijk had ik hierna mijn shirt uit moeten doen. Ik denk ook dat de dame die ik zag niet echt was, in de zin van dat het vooraf opgenomen was. Misschien weet die dame helemaal niet dat zij hiervoor wordt gebruikt.

Hoeveel belastende aannames worden er al niet gedaan in deze ene post, naar een bedrijf dat je ook nog eens bij naam noemt op een publiek forum.

ik doe nergens aannames. Ik som enkel datgene op wat jijzelf hier op Bokt hebt geplaatst, nergens heb ik aangevuld of ingevuld. Ik basseer mijn mening volledig op de feiten die jijzelf hier over jouw activiteiten hebt gegeven. En ik heb daarbij het fatsoen om niet jouw eigen naam te noemen.

Maar goed, ik laat het hier verder bij, heb gezegd wat ik vind en daar sta ik voor 100% achter.

gonniee
Berichten: 511
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:25

Jeetje, earth, wat heftig dat je helemaal afgekeurd moest worden. Schaamteloos hoe je hier afgeschilderd wordt, en hoe er over mensen gepraat wordt die afgekeurd zijn. Dat raak je niet zomaar, en is een situatie waar je echt niet in wilt zitten. Fijn dat het je wel lukt om nog leuke dingen te doen!

On topic heb ik al gereageerd. Ben benieuwd of je nog reactie krijgt

Liselot

Berichten: 32197
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:08

purny schreef:
Heel eerlijk ga ik mee met de rest. Ik vind het knap dat iemand met een uitkering op vakantie kan, met het inkomen van iemand die is afgekeurd.


Want? TS heeft daar wellicht heel lang voor gespaard, andere dingen gelaten en misschien ook gewoon een partner die een inkomen heeft

Gatverdamme wat een reacties…

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:28

Iedereen mag zo zijn of haar eigen mening hebben, maar dat betekent niet perse dat je die moet uiten he. Mensen lijken wel jaloers op ts haar situatie.
Neem ajb mee voor je weer reageert dat er echt vele malen minder mensen frauderen ( want daar word op gedoeld, anders reageer je niet zo ) dan de gemiddelde mens denkt.

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:58

purny schreef:
Heel eerlijk ga ik mee met de rest. Ik vind het knap dat iemand met een uitkering op vakantie kan, met het inkomen van iemand die is afgekeurd.

Van jou had ik zeker anders verwacht...

Maar hoe weet jij wat iemand verdient in de Wia?
Dat is namelijk helemaal geen vastgesteld bedrag maar heeft met het laatste inkomen te maken.

En ja de fabrieksdirecteur heeft sneller recht op een Wia dan de fabrieksarbeider met dezelfde ziekte.
Juist door dat inkomen.
ja zo krom is het...
En zo komen er echt zieke mensen in de bijstand terecht (als ze geen partner hebben want dan krijgen ze niks)


Maar goed, ik kan ook niet op vakantie, niet door het loon, maar omdat ik er niets aan heb en elke dag doodop ben en de halve vakantie migraine zal hebben.
Dagje dierentuin van 10 uur thuis vertrekken 16.00 weer thuis is al teveel.
Maar elk heeft een andere ziekte.

Lees van mensen in de wia die 10 kilometer gaan wandelen, dan denk ik ook, hoe dan?
Maar de dag daarna zie ik ze dan weer niet posten.

Zo plaats ik ook dat ik paardrijd op fb. Dat dan meer stappen is als wat anders zien ze niet.
Dat ik daarna 3 dagen niets kan plaats ik ook niet...

Men weet het gewoon niet.
Wat ik wel weet is dat een Wia krijgen tegenwoordig niet simpel is....
En thuiszitten niet iets is om jaloers op te zijn.... Als ik vandaag nog kon gaan werken deed ik het.
Want wat ts ook al schrijft dat bokt een soort van uitlaatklep is dat heb ik ook...beseffen jullie dan hoe klein de wereld is geworden?? Wil je dat ook, ben je daar jaloers op??..precies...

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:02

Ik snap werkelijk niet waarom alleen mijn reactie door 2 mensen wordt uitgekozen.
WIA is geen vetpot.
Maar goed, ik ben weg

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:13

Misschien omdat je een nare post maakte?

Nogmaals, hoe weet jij wat iemand krijgt in de wia?

Nee werken loont beter, zeker. :j
Maar ik ben erg tevreden over mijn wia. want zonder wia had ik niks... das pas geen vetpot...

BeFunny

Berichten: 10624
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:24

oji schreef:
Earth, voor iemand die er een hekel aan heeft dat er aannames gedaan worden:
Earth schreef:
Dat is psychologisch een slim spel, waar regelmatig mensen intrappen. En uiteraard blijft het niet bij enkel de broek, waarschijnlijk had ik hierna mijn shirt uit moeten doen. Ik denk ook dat de dame die ik zag niet echt was, in de zin van dat het vooraf opgenomen was. Misschien weet die dame helemaal niet dat zij hiervoor wordt gebruikt.

Hoeveel belastende aannames worden er al niet gedaan in deze ene post, naar een bedrijf dat je ook nog eens bij naam noemt op een publiek forum.

ik doe nergens aannames. Ik som enkel datgene op wat jijzelf hier op Bokt hebt geplaatst, nergens heb ik aangevuld of ingevuld. Ik basseer mijn mening volledig op de feiten die jijzelf hier over jouw activiteiten hebt gegeven. En ik heb daarbij het fatsoen om niet jouw eigen naam te noemen.

Maar goed, ik laat het hier verder bij, heb gezegd wat ik vind en daar sta ik voor 100% achter.



Gelukkig is zij niet verder gegaan met het gesprek. En met zich uitkleden. Hoe het verder zou lopen is natuurlijk een aanname maar wel eentje die voor de hand ligt.


Neemt niet weg dat jij ook aannames doet en door meerdere mensen is al aangegeven dat dat een vervelende aanname is en omdat het een aanname is had het misschien beter geweest om ts een prive bericht te sturen ipv hier openbaar.

Je weet de situatie van TS helemaal niet.

Ze gaat soms op vakantie.

Ze verdient af en toe wat bij dus ze doet iets ipv alleen maar op de bank hangen op de momenten dat ze dat wel kan. Dat er mensen zijn die dat niet kunnen dat is idd heeel sneu voor die mensen. Moet ts daardoor alles laten liggen? Of mag ze uit het leven halen wat er voor haar in zit? Of moet ze jou daar toestemming voor vragen misschien?

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:31

Mag ik even een klein applaus voor hoe je het hebt opgelost!? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ fiets awesome! Blij te horen dat je toch op je gevoel afging. Mooi - al dan wel poedersuiker en klote- leermoment om inderdaad eerst op onderzoek uit te gaan of iets wel bestaat. Er zijn teveel vieze kapers op de kust wat dat betreft. Zelfde geld was je er wel op ingegaan en had je nu vast gezeten aan een scammer/ afperser die je beelden vrijgeeft als je bv niet betaald.. gebeurd veel, heel veel, enorm veel.


Ik neem aan dat je de volgende keer niet gaat beeld video bellen als je niet 100% zeker weet dat een partij bestaat? Probeer zelf ook de opnames en gesprekken te bewaren. Weet niet hoe dat precies gaat bij Skype, en of het kan. Heb skype al jaren niet meer gebruikt.

Mare, hulde meis! Vind echt dat je het donders goed hebt opgelost!

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:39

Deze TS heeft nu eenmaal een geschiedenis van theatraal/aandachttrekkend gedrag, ook al onder vorig account. Kan me voorstellen dat het eea oproept bij mensen, daar laat ik het maar bij.

Benieuwd of het echte bedrijf nog reageert, als er rare zaken worden uitgehaald onder hun naam zullen ze daar niet blij mee zijn.

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:24

Spijt mij dat ik het zeg, maar dat ze bij een modellen bureau graag je benen willen zien kan ik mij goed voorstellen.
Wie weet ben je een tatoeage, litteken, olifant benen, verkeerde kleur, enz.
Als het uiterlijk niet belangrijk was dan hadden ze ook geen model nodig.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:37

LianB schreef:
Spijt mij dat ik het zeg, maar dat ze bij een modellen bureau graag je benen willen zien kan ik mij goed voorstellen.
Wie weet ben je een tatoeage, litteken, olifant benen, verkeerde kleur, enz.
Als het uiterlijk niet belangrijk was dan hadden ze ook geen model nodig.


Hm ja maar niet via Skype via een vertaalmachine en je verleiden met onrealistisch salaris.

BeFunny

Berichten: 10624
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:48

LianB schreef:
Spijt mij dat ik het zeg, maar dat ze bij een modellen bureau graag je benen willen zien kan ik mij goed voorstellen.
Wie weet ben je een tatoeage, litteken, olifant benen, verkeerde kleur, enz.
Als het uiterlijk niet belangrijk was dan hadden ze ook geen model nodig.


Het ging over sieraden hè, geen lingerie shoots. Al heeft iemand dan olifanten benen of tattoos op de benen.

Dus nee dat kan ik niet begrijpen.

En op de manier zo in een chat gesprek al helemaal niet.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:18

Neem nou het sieradenmerk Zinzi. Die hebben al jaren Kim Feenstra, Lieke Martens en Fatima Moreira de Melo als hun vaste modellen.

Die dames showen sieraden, in de folders, op de site en weet ik waar, en zijn daarbij helemaal in beeld. Zeker niet alleen hun gezicht, oorlellen of handen/vingers. In prachtige kleding en dik in de make-up.

Toch niet zo gek dat het om het totaalplaatje gaat?

https://www.zinzi.nl/onze-modellen

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:23

Nogmaals dat is best normaal, maar niet via een webcam.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:25

Ineke2 schreef:
Nogmaals dat is best normaal, maar niet via een webcam.


Ik reageerde op het laatste bericht boven het mijne :)

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:25

Dat een modellenbureau het lichaam van een model wil zien is idd normaal. Dat ze vragen of een potentieel model zich even voor een webcam wil uitkleden is dat niet. Is dat nou echt zo moeilijk?

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:29

Dit topic haalt niet het beste in mensen naar boven qua vriendelijkheid :)

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:35

Het was niet specifiek tegen jou, maar tegen iedereen die hier doet alsof je zomaar uitkleden normaal is als het om een modellenbureau gaat 'want ze willen toch je lijf zien'. Nogal gevaarlijk om zulke ideeën te spuien als het om een industrie gaat waarin vooral jonge meiden (willen) werken die er alles voor over hebben om 'beroemd' te worden :=

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:38

Foaly schreef:
Het was niet specifiek tegen jou, maar tegen iedereen die hier doet alsof je zomaar uitkleden normaal is als het om een modellenbureau gaat 'want ze willen toch je lijf zien'. Nogal gevaarlijk om zulke ideeën te spuien als het om een industrie gaat waarin vooral jonge meiden (willen) werken die er alles voor over hebben om 'beroemd' te worden :=


Gaat niet over beroemd worden, maar om inkomen binnen te halen als model zijnde.
Het kan zeker wel gevraagd worden van modellen, maar wel als het gaat om een duidelijke opdracht van een duidelijke opdrachtgever en van tevoren aangegeven wat wordt verwacht. Als een model weigert en bepaalde zaken kunnen niet beoordeelt worden, dan kan het zijn dat het model de opdracht niet binnenhaalt. Echter, het geval van TS is het niet hoe het hoort te gaan. Omkleden hoort in een aparte ruimte, beelden per webcam hoort niet (gedurende de lockdown werd dit soms gedaan), opdrachtgever onduidelijk. Dat zijn de red flags die je moet herkennen.

BeFunny

Berichten: 10624
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:09

Boras schreef:
Neem nou het sieradenmerk Zinzi. Die hebben al jaren Kim Feenstra, Lieke Martens en Fatima Moreira de Melo als hun vaste modellen.

Die dames showen sieraden, in de folders, op de site en weet ik waar, en zijn daarbij helemaal in beeld. Zeker niet alleen hun gezicht, oorlellen of handen/vingers. In prachtige kleding en dik in de make-up.

Toch niet zo gek dat het om het totaalplaatje gaat?

https://www.zinzi.nl/onze-modellen



Maar dan lijkt me dat vooraf duidelijk is dat ze een total body screaning willen doen en dan zijn ze opzoek naar representatieve modellen en de modellen kim Veenstra en Fatima die hebben ook niet hun legging uit hoeven trekken in een chat gesprek. Die zeggen dan ook tot daar en niet verder maar die hebben al hun portfolio die ze gewoon kunnen showen en daarmee mag zo'n buro het gewoon doen.