Misschien een gekke vraag, maar kan mijn werkgever mij verplichten om een in-ear headset op de werkvloer te dragen? Ik werk bij een supermarkt en sinds een week of twee draagt vrijwel iedereen een headset om intern met elkaar te communiceren. Alleen door mijn ADHD (en misschien autisme) raak ik zwaar overprikkeld door het continue gepraat (je hoort alles en er zijn geen subkanalen) en de ruis. Daarnaast raak ik ook erg afgeleid en voel ik dat oortje continue zitten en valt hij geregeld uit mijn oor, omdat ik een zeer smalle gehoorgang heb. Aan het einde van de dag ga ik dus met zware hoofdpijn en oververmoeid naar huis

In principe heb ik het ding helemaal niet nodig op mijn afdeling (bakkerij), omdat iedereen mij altijd gewoon belt via de telefoon of ze roepen mij om. Daarnaast vind ik het ook zeer onhygiënisch dat iedereen die oortjes herbruikt en we geen eigen setje hebben om te koppelen aan de headset.
Ik heb dit al aangekaart bij mijn directe leidinggevende, maar hij geeft aan dat dit ‘mijn probleem’ is en staat niet open om mee te denken naar een passende oplossing.
Volgens mij mag het mij wettelijk ook niet verplicht worden en het is ook geen officieel onderdeel van het uniform.