Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Vraag me af of dat ongeremde stuk effect heeft op t rijgedrag.
Hutcherson schreef:We hebben besloten niet te gaan kijken en verder te zoeken naar een geremde. Mijn auto mag 2000 kg trekken en we zijn van plan elke week/ander halve week een karretje naar de boer weg te brengen. Ik kwam meer dubbelassers tegen (met elektrische kipperfunctie) die een mtm van 750 kg hebben. Wie heeft daar baat bij bij zulke aanhangers zonder dat je hem behoorlijk mag laden?!
joyce83 schreef:Ik heb ook een kipper, ongeremd dubbelasser. Ook deze is max 750. Nieuw gekocht in Nederland ze bestaan wel. Dat hij meer zou kunnen hebben qua assen geloof ik maar is ongeremd en mag dus niet.
https://cox-aanhangwagens.nl/kipper/det ... 0-cm.html/
Ibbel schreef:joyce83 schreef:Ik heb ook een kipper, ongeremd dubbelasser. Ook deze is max 750. Nieuw gekocht in Nederland ze bestaan wel. Dat hij meer zou kunnen hebben qua assen geloof ik maar is ongeremd en mag dus niet.
https://cox-aanhangwagens.nl/kipper/det ... 0-cm.html/
Ik ben zwaar verbaasd
Kippers worden vooral door hoveniers en loonwerkers gebruikt. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n ding verkoopt. Want ook achter een tractor zal het ding met een MTM van 750 kg niet zwaarder mogen worden belast. Of je moet je eigen erf niet af willen komen.
Die Cox-aanhangers geeft trouwens heel slim geen leeggewicht aan. Want dat zal toch echt wel 500 kg zijn, de accu voor de kiepinstallatie is ook niet licht tenslotte. En als je er dan nog een neuswiel (toch wel handig, is verdikke een optie!) en loofrekken bij koopt komt er nog eens minimaal 150 kg bij, dan kan je dus nét de inhoud van 1 kliko transporteren. Nou, dat is efficient
Hutcherson schreef:Ik heb een elektrische kipper gekocht met eigen gewicht 600 kg en maximale toegestande massa van 2000 kg. Dat mag mijn auto trekken en ik heb BE. Hij is uiteraard geremd want dat blijkt echt wel belangrijk met zwaardere lading. Tis geen nieuwe (zou ook zonde zijn met mest haha) maar alles werkt en ziet er stevig uit. Ik laat hem keuren door het RDW zodat alles klopt. Morgen ga ik hem ophalen en blijft daarna staan tot alles geregeld is.