En dan wordt er een bom gedropt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41757
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:55

Wat een bullshit van de wooncorporatie, zeg. Logisch dat je baalt.

Roosch

Berichten: 36692
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:57

Wat vreemd, zij hebben toch niets te maken met waarom je een woning zoekt als je lang genoeg ingeschreven staat?

Wat zuur voor je. Balen mag! :(:)

Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:00

wat balen zeg.

waarom heb je dat nodig? omdat jullie anders mogelijk te veel verdienen of zo? of voor voorrang.

ik kan me zo voorstellen dat je ff baalt en dat mag ook. je had je er al op ingesteld en dan gaat t niet door.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41757
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:00

Roosch schreef:
Wat vreemd, zij hebben toch niets te maken met waarom je een woning zoekt als je lang genoeg ingeschreven staat?

Wat zuur voor je. Balen mag! :(:)

Nou ja, op zich wel ivm mogelijk scheefhuren. Maar ze hadden hier wel wat menselijker mogen zijn, imo.

Foaly

Berichten: 4939
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:01


Roosch

Berichten: 36692
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:04

Oh, tjonge, weer wat geleerd!

xPabloBokt

Berichten: 9478
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:06

Foaly schreef:
https://www.echtscheidingswinkel.nl/vee ... e-scheiden

Heel zuur inderdaad, en flauw dat een telefoontje van de mediator niet genoeg is. Maar de woningbouw heeft helaas wel het recht om hierom te vragen.


"Als u een huis wil huren en u bent nog getrouwd, kan de woningbouwvereniging een bewijs van de (lopende) scheiding eisen. U kunt hiervoor de opdrachtbevestiging gebruiken van de mediator of advocaat die helpt om de scheiding te begeleiden."

De mediator zou dus wel voldoende moeten zijn, zoals ik het hier lees.

Foaly

Berichten: 4939
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:07

Ja het is wel raar dat ze dat niet accepteren, ben ik met je eens.

pien_2010

Berichten: 43684
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:08

Jeetje wat ongelooflijk balen. Sterkte en misschien kunnen je iets met de opmerking van pablobokt.

xPabloBokt

Berichten: 9478
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:08

Foaly schreef:
Ja het is wel raar dat ze dat niet accepteren, ben ik met je eens.


Ja, vind ik ook zeker. Dan zou niemand met een nog niet voltrokken scheiding uit de situatie kunnen terwijl de scheiding nog loopt. Vind het erg streng.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:21

xPabloBokt schreef:
Foaly schreef:
https://www.echtscheidingswinkel.nl/vee ... e-scheiden

Heel zuur inderdaad, en flauw dat een telefoontje van de mediator niet genoeg is. Maar de woningbouw heeft helaas wel het recht om hierom te vragen.


"Als u een huis wil huren en u bent nog getrouwd, kan de woningbouwvereniging een bewijs van de (lopende) scheiding eisen. U kunt hiervoor de opdrachtbevestiging gebruiken van de mediator of advocaat die helpt om de scheiding te begeleiden."

De mediator zou dus wel voldoende moeten zijn, zoals ik het hier lees.


Inderdaad, voor het aanvragen van zorgtoeslag was het bij iemand die ik ken ook voldoende dat ze aangaf dat er een verzoek was ingediend. Misschien nog een keertje proberen onder het mom 'nee heb je'? Je zal niet de eerste zijn die met een kluitje het riet in wordt gestuurd.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:57

Wat ontzettend poedersuiker Selina! Maar er komt vast nog iets veel mooiers op je pad!!!

BeFunny

Berichten: 10762
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:12

Selina schreef:
Nou ik ben boos.
Ik heb het appartement niet gekregen omdat ze per se een scheidingsconvenant willen om te bewijzen dat ik ga scheiden maar die heb ik niet. De overeenkomst met de mediator of een telefoontje van de mediator was niet genoeg bewijs. Voelt echt als moeilijk doen om het moeilijk doen.
Ik ga even een dag balen en dan laat ik het even. Want moet dus eerst verder zijn met de mediator.

En reacties als ‘je vindt vast wel iets’ hoeven niet. Want dat weet ik wel, maar had deze plek graag gewild dus ik gun mezelf even een baaldag.


Jeetje. Dat is balen. En ik vind het echt banketstaaf van de woningcorporatie. Hadden ze dat niet eerder kunnen zeggen? En wat gaat hun het aan. Je hebt gewoon een woning nodig.

Zo jammer ook want je fleurde op bij de gedachte dat je lekker dingetjes kon gaan uitzoeken enzo. Ik had het je zo gegund.

Charaz

Berichten: 24336
Geregistreerd: 12-04-02

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:15

Wat vervelend dat de bevestiging met de mediator niet voldoende was zeg, geen idee of ze daar akkoord mee moeten gaan.

Telpeva

Berichten: 14801
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:26

Wat een rot bericht zeg, ziet het er net weer een beetje rooskleurig uit en dan komen ze met zoiets.

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 18:38

Ik vind het vooral zuur omdat het heel kinderachtig voelt. Ik heb namelijk gewoon een overeenkomst met de mediator waarin letterlijk de eerste zin is dat (naam partner) en (mijn naam) voornemend zijn te gaan scheiden.
Dus waarom ze dat niet accepteren snap ik niet. Een factuur had ik ook niet omdat dit een gratis kennismakingsgesprek was.

Kijk ik snap dat ze bewijs willen. Als ik namelijk wel getrouwd was dan had ik die woning nooit gekregen want m’n ex en ik verdienen samen gewoon best veel geld. Maar het moeilijk doen over het bewijs is het hem voor mij.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:41

Dat is echt zuur ja.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41757
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:51

Selina schreef:
Ik vind het vooral zuur omdat het heel kinderachtig voelt. Ik heb namelijk gewoon een overeenkomst met de mediator waarin letterlijk de eerste zin is dat (naam partner) en (mijn naam) voornemend zijn te gaan scheiden.
Dus waarom ze dat niet accepteren snap ik niet. Een factuur had ik ook niet omdat dit een gratis kennismakingsgesprek was.

Kijk ik snap dat ze bewijs willen. Als ik namelijk wel getrouwd was dan had ik die woning nooit gekregen want m’n ex en ik verdienen samen gewoon best veel geld. Maar het moeilijk doen over het bewijs is het hem voor mij.

Is het een optie om de woningbouwvereniging nog eens aan te schrijven met een ondertekende brief van je mediator erbij, of zo? Misschien willen ze dan hun beslissing herzien?

Dat bewijs ga je sowieso moeten overleggen, ook bij andere corporaties of voor een andere woning, wil je voor sociale huur in aanmerking komen. Je ex verdient gewoonweg te veel en zo lang jullie nog fiscaal partner zijn, geldt dat ook voor jou.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110789
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:53

Nou, dat is inderdaad zuur... Je bent dus in feite gewoon blij gemaakt met een dode mus -O-

pien_2010

Berichten: 43684
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:58

Wouw wat zuur....zit je echt niet op te wachten....

Furst
Berichten: 662
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:18

Jeetje.. dat is echt poedersuiker. Tegenwoordig hebben ze van alles een bewijs nodig.. jammer dat de mediator niet goed genoeg was voor hun. Hopelijk snel gewoon goed nieuws!

Ann

Berichten: 13324
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:21

Och, wat een niet leuke wending. Begrijp het helemaal dat je dit even plek moet geven. Sterkte!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102034
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:22

Ik vind het belachelijk. Een mailtje van je mediator zou voldoende moeten zijn. :\ Stom zeg...ik zou ook balen als een stekker. :(:)

Artimes

Berichten: 498
Geregistreerd: 21-02-15

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 07:42

Hebben jullie nu een koophuis?

Lijkt wel dat de woningbouw een fout maakt, een bevestiging van advocaat of mediator is voldoende bewijs voor scheiding.
Ik zou er nog een keer achter aan gaan.

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 08:35

Dergelijke dingen moet je zeker niet laten rusten. Achteraan gaan, aangeven dat zij een fout maken en dat je wel degelijk recht hebt op hetgene je vraagt, desnoods aangeven dat je hierover stappen zou ondernemen. Dikke kans dat ze plots wel gewoon meewerkend zijn.