Hoe zit het met nintendo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Hoe zit het met nintendo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 13:31

Oke, ik ben definitief bejaard dat ik dit niet weet. We zitten er aan te denken om voor onze bijna 7 jarige dochter een nintendo switch te kopen.

Maar, is dat leuk/handig? Op wat voor tv’s werkt zoiets? Vroeger had ik een nintendo 64 en een wii. Helemaal leuk. (De wii doet het helaas niet op onze domme tv). Maar ben niet helemaal bijgebleven op het gebied van deze ontwikkeling.

Dus wie helpt?

(Ps. ze speelt meeeeer dan genoeg buiten en sport ook veel, daar hoeft niemand zich zorgen over te maken)

photophoebe

Re: Hoe zit het met nintendo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:35

Hoi! Je kan een nintendo switch met een Dock koppelen aan de tv. de Dock krijg je bij de switch. Je gebruikt een HDMI kabel die je in de Dock stopt en in de TV. Daarnaast doe je in de Dock een kabel die je in het stopcontact moet steken. Als het goed is moet het dan werken.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:40

Het voordeel van de Switch is dat deze zowel onderweg als thuis te gebruiken is. Het leuke vind ik, dat oa Mario Kart erop kan.
Je kunt inderdaad de Switch met een HDMI kabel op de tv aansluiten.

Je kunt kiezen voor spelletjes codes te kopen of een kaartje die je in de Switch steekt. Ik zelf vind dat laatste makkelijk, maar kan niet goed uitleggen waarom. Weet zelf ook niet of je voor de spellen met codes bijvoorbeeld internet verbinding nodig hebt. Volgens mij is het wel zo, als je met meer mensen wilt spelen is dat op een kaartje makkelijker dan op spel met code. Maar ook dat heeft misschien iemand anders concreet antwoord op.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:55

Wij hebben sinds een week of 6 een Switch Oled, echt een aandraderm mijn dochter van 6,5 speelt veel Mario kart (en doen we ook vaak samen als gezin), animal crossing en mijn leven: paardenwereld 3
Ik ben helemaal in mijn nopjes met Mario Bros en Mario Wonder. (En speel ook paardenwereld 3 haha) We hebben er veel plezier van.

Zowel op tv als handhold of onderweg.

Rosalie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:15

Aanvulling op bovenstaande berichten: Alleen even opletten dat je niet, per ongeluk, de Switch Lite koopt: deze is alleen handheld en dus niet te koppelen aan de tv.
Verschil tussen de gewone switch en de OLED is alleen de kwaliteit van het display schermpje, dit merk je dus alleen als je handheld speelt en niet op de tv (maar wat mij betreft zeker wel een meerwaarde!).

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:19

Ik ga mee met al het bovenstaande. Wij hebben zelf ook een Switch.

Belangrijkste is dus inderdaad om te checken of je TV een HDMI aansluiting heeft (de meeste moderne TV's hebben dit gewoon) en dat je de gewone of OLED Switch koopt, en niet de Lite.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:24

De Switch is geweldig. Mijn zus kocht er een en ik dacht echt, wat een geldverspilling.. Paar keer op die van haar gespeeld en binnen een maand had ik er ook 1, omdat zus amper haar switch kon gebruiken door mij :+

De dock zit hier standaard aan de tv. Je kunt heel makkelijk van spelen op de switch zelf, naar spelen op de tv. Je zet gewoon de switch in de dock aan de tv en spelen maar.

Nintendo heeft ook een hoop spellen die leuk zijn voor kinderen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:08

Je kunt met een omvormer de wii aansluiten op een hdmi poort.

Switch werkt ook met hdmi kabel of los.

De controllers van de kruidvat werken ook goed mocht je er meer controllers bij willen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 07:57

Bedankt allemaal!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:56

En wat ik persoonlijk ook erg leuk vind, met een nintendo abonnement (kost iets van 20 euro per jaar ofzo) kun je een redelijke berg oude spellen spelen op de switch. Ik speel mario 1,2,3 van de 8-bit bijvoorbeeld nu regelmatig zelf, heel grappig <3

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:18

Nintendo Switch is leuk ! Hier spelen ze vooral Mario kart , Mario 3d en Just dance ( of was t let's dance?).

Inderdaad niet de Light versie bestellen, die kan niet op de tv.

En denk aan wat accessoires