Nickeltje schreef:Heel erg herkenbaar. Ook van die zadels.
Passen niet op mijn huidige paard, zijn in Nederland niks waard en weggooien kan ik niet.
Maar, een stalgenote heeft sinds het begin van de oorlog een gezin uit Oekraine bij zich wonen. Dat gezin heeft onder Kiev een manege. Daarvan is veel afgebrand en gebombardeerd maar inmiddels reizen ze regelmatig heen en weer (de man van het stel zit er bijna de gehele tijd) om te herbouwen. Vorig jaar hebben ze bijna al hun losgelaten paarden en ponies weer terug gevonden, de meeste drachtig.
Hier heb ik al mijn overbodige spullen aan weg gegeven.
Een groot deel kunnen ze direct zelf gebruiken en wat er voor hun eigen gebruik over is of niet past, dat ruilen of verkopen ze in Oekraine om daarmee de paarden te voeren en het bedrijf opnieuw op te bouwen.
Voor mij dikke winst. Ik ben de spullen kwijt waar ik eigenlijk geen afscheid van kon nemen, maar wel naar iemand die het gewoon echt keihard kan gebruiken. Ook dingen als borstels, rijkleding en dekjes.
Naar zo iemand zou ik zo mijn dekjes doneren. Zijn allemaal nog prima maar komen uit het BR en Eurostar generatie, weggooien vind ik zonde maar kwijt raak je ze ook niet.
De grote maten paardenspullen heb ik allemaal weggedaan op mijn S&T na omdat ik over ben gestapt op kleine pony's. Rijbroeken pas ik allemaal niet meer maar draag ik sws weinig. Enige wat is nog gebruik van toen ik nog onder het zadel reed is mijn cap. (die volgens de regeltjes al lang vervangen had moeten worden.)