Apk uitstellen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Apk uitstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 11:32

Even een update.

Ik heb besloten om de auto niet te laten klaar maken. Volgens de expert zou dat heel hoog in de papieren lopen. Hij flink doorgeroest, ook op plekken waar ze niet bij kunnen met lassen. Remschijven waren ook zo goed als af. Eigenlijk levensgevaarlijk deze auto.

Dus ik heb zaterdag gelijk een andere auto gekocht. Een Citroën C1. Ik ben heel blij met de auto! :o

ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:38

Herfstblad schreef:
Even een update.

Ik heb besloten om de auto niet te laten klaar maken. Volgens de expert zou dat heel hoog in de papieren lopen. Hij flink doorgeroest, ook op plekken waar ze niet bij kunnen met lassen. Remschijven waren ook zo goed als af. Eigenlijk levensgevaarlijk deze auto.

Dus ik heb zaterdag gelijk een andere auto gekocht. Een Citroën C1. Ik ben heel blij met de auto! :o

Hebben ze je dat ook laten zien?

Mijn buurman kreeg zo eens een Alto kado met de opmerking: er zit nog APK op maar komt niet meer door de volgende en kreeg er een waslijst aan problemen bij wat er allemaal aan zou mankeren.

Wat die auto mankeerde was enkele rotte plekken in de koker (ja, dat is afkeur) die we in twee zaterdagen gerepareerd hebben en de rest van de lijst sloeg helemaal nergens op! Er zaten enkele punten bij die onder normaal onderhoud wallen, een domme opmerking over een kapot lampje (opschrijven kost meer tijd dan vervangen) en dingen die we gewoon niet konden vinden (lees: er aan de haren bij gesleept waren). Autootje kwam fluitend door de APK!

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Apk uitstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 11:41

Ja ik heb gezien dat het helemaal doorgeroest was. Er zaten flinke gaten in. :\

Maarja, ik ben geen auto monteur. Dus ik ga af op wat er gezegd wordt en geadviseerd.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:45

Herfstblad schreef:
Ja ik heb gezien dat het helemaal doorgeroest was. Er zaten flinke gaten in. :

Maarja, ik ben geen auto monteur. Dus ik ga af op wat er gezegd wordt en geadviseerd.


Ja zo ben ik dus belazerd op mijn voorbanden .... Er moesten zogenaamd hele dure banden onder omdat het een afwijkende maat was. 100 euro per band exclusief montage volgens hun ...Op internet kostte dezelfde banden 50 euro ....

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 11:50

Absolem schreef:
Herfstblad schreef:
Ja ik heb gezien dat het helemaal doorgeroest was. Er zaten flinke gaten in. :

Maarja, ik ben geen auto monteur. Dus ik ga af op wat er gezegd wordt en geadviseerd.


Ja zo ben ik dus belazerd op mijn voorbanden .... Er moesten zogenaamd hele dure banden onder omdat het een afwijkende maat was. 100 euro per band exclusief montage volgens hun ...Op internet kostte dezelfde banden 50 euro ....


Oei, dat is heel zuur inderdaad. Maar wij hebben hiervoor gekozen. Het schade bedrijf en de (APK)garage zijn twee verschillende bedrijven trouwens. Maargoed, ik ben heel blij met mijn autootje. Ja, misschien had een handige beunhaas het voor hetzelfde bedrag of minder kunnen maken. Maar dat is niet van toepassing.

ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:53

Herfstblad schreef:
Ja ik heb gezien dat het helemaal doorgeroest was. Er zaten flinke gaten in. :

Maarja, ik ben geen auto monteur. Dus ik ga af op wat er gezegd wordt en geadviseerd.

Dat is ook goed, maar je hoeft ze niet alleen op hun blauwe ogen te geloven.

Ik had een auto die werd afgekeurd; breng 'm naar een andere garage, auto goedgekeurd.
Heel strikt genomen had de afkeurende garage een punt (bodemplaat lag er bijna los in, randen weg gerot) maar omdat die bodemplaat geen dragend deel is en voor een handig persoon simpel te vervangen, nam ik de gok dat de andere garage het niet zou opmerken (je moest echt weten waar je moet kijken) zodat ik tijd had om een andere bodemplaat uit GB te laten komen.